دوربین گوشی هواوی میت 9 از نقاط قوت و برتری‌های خاص آن است که با همکاری کمپانی معروف Leica ساخته شده است. فکر می‌کنید این دوربین دوگانه از نگاه متخصصین DxOMark چه قدر خوب است و چه امتیازی به آن می‌دهند؟ با ما باشید تا به پاسخ این سوال بپردازیم.

لایکا در عرصه‌ی دوربین نام مشهوری است و گویا به این زودی‌ها همکاری آن با هواوی به پایان نمی‌رسد. دوربین دوگانه‌ی هواوی Mate 9 از دو حسگر که یکی تک‌رنگ با رزولوشن ۲۰ مگاپیکسل است و دیگری RGB‌ با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل است، تشکیل شده و ترکیب تصاویر این حسگرها به تصویری با کیفیت بالا منتهی می‌شود. در فرآیند ترکیب، پردازش تصویر خوبی که هواوی و لایکا پیاده‌سازی کرده‌اند، نقش بسزایی دارد و در مجموع با یکی از بهترین عکاسان دنیای گوشی روبرو هستیم.

DxOMark‌ معتقد است که میت ۹ در عکاسی از صحنه‌های خارجی عالی است. جزئیات ثبت شده در نور معمولی بیرون خوب است و پرتوگیری یا همان اکسپوژر در حد مطلوب است؛ ولیکن در بخش‌هایی که نور کمتر است و در سایه‌ها، کمی افت جزئیات مشاهده می‌شود.

در محیط داخلی و در حالتی که از فلاش دوربین استفاده شده، باز هم دوربین تک‌رنگ کمک زیادی می‌کند و کیفیت خوب است؛ اما نه به خوبی عکاسی در محیط روشن بیرون.

در مجموع DxOMark‌ امتیاز ۸۵ را برای دوربین این گوشی در نظر گرفته که آن را کمی ضعیف‌تر از گوگل پیکسل، گلکسی اس 6 و 7 و آیفون 7 جلوه می‌دهد.

به نظر شما آیا در سال‌های پیش رو، هواوی گوی سبقت را از سامسونگ و اچ‌تی‌سی می‌رباید و بهترین عکاسان دنیای گوشی و تبلت را روانه‌ی بازار می‌کند؟