زمینی که لیندسی کلاونیگ و شریکش پنج سال پیش در جنوب شرقی اوهایو خریدند، برای کشاورزی مناسب نبود: ۸۰ هکتار از تپه‌ها و گودال‌ها با قابلیت فرسایش بالا در معرض سیل هستند، جایی که کود های حیوانی و زباله‌های یک کارخانه لبنی سابق به یک آبراه تخلیه می‌شد. اما با استفاده از تکنیک‌های سازگار با آب و هوا و کمی کمک از وزارت کشاورزی، خانم کلاونیگ اکنون سبزیجات محلی می‌کارد، گاوها و بزهای تغذیه شده با چمن پرورش می‌دهد و در مزرعه خود در آپالاشیا شکلات‌های کوچکی به نام Trouvaille یا «کشف موفقیت آمیز» درست می‌کند. اما چطور؟

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از نیویورک تایمز، چراندن یک گله در بخش های کوچک‌تر مرتع به پوشش گیاهی اجازه رشد مجدد و بازسازی نیرو را می داد. کشت تپه ها، شخم زدن در کم‌ترین زمان ممکن و کاشت گیاهانی مانند گندم سیاه و شبدر قرمز از فرسایش خاک سطحی جلوگیری می کرد و استفاده از گونه های مناسب با آب و هوای منطقه در حالی که به مواد خطرناک زیست محیطی کمتری مانند آفت کش ها و کودها نیاز داشت، برداشت های بزرگ تری را به ارمغان می‌آورد.

چراندن یک گله در بخش های کوچک‌تر مرتع به پوشش گیاهی اجازه رشد مجدد و بازسازی نیرو را می‌دهد. کشت تپه‌ها، شخم زدن در کم‌ترین زمان ممکن و کاشت گیاهانی مانند گندم سیاه و شبدر قرمز از فرسایش خاک سطحی جلوگیری می‌کند و استفاده از گونه های مناسب با آب و هوای منطقه در حالی که به مواد خطرناک زیست محیطی کمتری مانند آفت کش‌ها و کودها نیاز دارد، برداشت های بزرگ تری را به همراه دارد.

این تکنیک‌ها که به عنوان کشاورزی احیاکننده یا کشاورزی هوشمند مرتبط با آب و هوا شناخته می‌شوند، سنگ بنای رویکرد وزارت کشاورزی آمریکا برای رسیدگی به یک سیاره به سمت گرمایش است.

بنظر خانم کلاونیگ، این روش ها مزایای میدانی دارد و مطابق نظراتش است؛ اما باید دید که آیا به کارگیری گسترده‌تر از این روش‌ها -همانطور که مورد توجه و تشویق مقامات دولتی نیز بوده- واقعاً می‌تواند اثرات تغییرات آب و هوایی را بهبود بخشد یا خیر.

خانم کلونیگ اشاره می‌کند که تلاش برای ایجاد تعادل دائمی بین آنچه زمین به آن نیاز دارد در مقابل نیاز های ما از زمین، چیزی است که برای وی با اهمیت است. او افزود که نکته مهم برای زمین این است که آن را در زمستان به صورت بایر و در حال فرسایش رها نکنیم.

به گزارش ۷۲۴پرس، دولت بایدن در تابستان امسال ۲۲ میلیارد دلار را به برنامه های وزارت کشاورزی با استفاده از این رویکرد اختصاص داد که بزرگترین سرمایه گذاری فدرال تا به امروز در شیوه‌های نوین متناسب با آب و هوا است. این بودجه، وعده رئیس‌جمهور بایدن را در اولین هفته ریاست جمهوری اش برای تشویق چنین اقداماتی در بخشی که حدود ۱۱ درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای در سراسر کشور را تولید می‌کند، عملی می‌کند.

آقای بایدن از پتانسیل این تکنیک‌ها برای جذب دی اکسید کربن از اتمسفر و ذخیره آن به عنوان کربن در خاک خبر داده است که در نتیجه آن، اثر گازهای گرمایشی گلخانه را کاهش می‌دهد. با این حال، دانشمندان هنوز مشخص نکرده‌اند که جداسازی کربن در چه مقدار و برای چه مدت امکان‌پذیر است. همچنین اینکه چگونه می‌توان هرگونه اثر سوء آن بر خاک را اندازه‌گیری کرد.

یک سگ سیاه در مزرعه-724press.com

خانم کلاونیگ در مورد تکنیک‌های کشاورزی نوین متناسب با اقلیم آب و هوایی می‌گوید:

«تمام خواسته من، تلاش دائمی برای ایجاد تعادل بین آنچه زمین به آن نیاز دارد در مقابل آنچه ما از زمین نیاز داریم است».

با این وجود، کشاورزان، کارشناسان و دولت فدرال به طور گسترده موافق هستند که این شیوه ها مزایایی مانند بهبود سلامت خاک و آب، ایجاد تاب‌آوری بیشتر در برابر خشکسالی و افزایش تنوع زیستی را به همراه دارد.

کیتلین ولش، کارشناس امنیت غذایی و تغییرات آب و هوایی اتاق فکر مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی(واقع در واشینگتن)، می‌گوید:

«همه این موارد با هم به سازگاری کشاورزی هوشمند آب و هوایی کمک خواهد کرد».

اسکات فابر، معاون رئیس‌جمهور در امور دولت در کارگروه محیط زیست گفت که کشاورزان نقش حیاتی در ایجاد آینده‌ای تضمین شده برای سیاره داشته‌اند. وی افزود:

«ما تمایل داریم باور کنیم که کشاورزان مراقبان خوبی از زمین هستند».

اگر چه وی اذعان کرد که  این باور مثبت می تواند تغییر کند:

«این باور زمانی که بخش کشاورزی مسئول ۳۰ درصد از انتشار گازهای گلخانه ای ایالات متحده باشد، از بین خواهد رفت».

دستور کار زیست محیطی دولت بایدن

قانون کاهش تورم

قانون جدیدی که میلیاردها دلار در برنامه‌های مربوط به آب و هوا و انرژی های پاک سرمایه‌گذاری می‌کند، بزرگترین سرمایه‌گذاری آمریکا برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی است.

تغییرات تیم آب و هوا

جان پودستا، که رهبری کاخ سفید اوباما در زمینه راهبرد آب و هوا را بر عهده داشت؛ در حالی که جینا مک کارتی، مشاور ارشد راهبردهای آب و هوای آقای بایدن، آماده کناره گذاشته می‌شود، بر ۳۷۰ میلیارد دلار بودجه انرژی پاک نظارت خواهد کرد.

اصلاحیه کیگالی

به گزارش ۷۲۴پرس، مجلس سنا در طی یک رأی گیری دو حزبی، معاهده بین‌المللی اقلیمی را در سال  ۲۰۱۶ را تصویب کرد که حذف تدریجی هیدروفلوئوروکربن‌های موجود در یخچال‌ها و کولرها، در دستور کار اين معاهده است. این تصویب شتابی بر اقدامات مربوط به تغییرات آب و هوایی در واشینگتن، می افزاید.

بخش عمده‌ای از بودجه فدرال، حدود  ۱۹.۵ میلیارد دلار از قانون کاهش تورم که بایدن در ماه گذشته امضا کرد، برنامه‌های موجود حفاظت از کشاورزی را تقویت می‌کند و شیوه‌های هوشمند آب و هوایی را افزایش می‌دهد. وزارت کشاورزی در هفته های اخیر اعلام کرد که مبلغ  ۲.۸ میلیارد دلار دیگر را برای وضع قانون و تحقیق در مورد «تولید هوشمند آب و هوایی» در ۲۰ تا ۲۵ میلیون هکتار از زمین های فعال هزینه خواهد کرد.

به گزارش ۷۲۴پرس، تام ویلساک، وزیر کشاورزی، در یک کنفرانس خبری در این ماه گفت:

«تقاضا برای برنامه‌های حفاظتی موجود مدت‌هاست که از مقدار بودجه‌ای که وزارت کشاورزی قادر به تامین آن بوده است فراتر رفته است، و هر ساله درخواست نصف تا دو سوم کشاورزانی که کشاورزی هوشمند آب و هوایی تقاضا می کنند، رد می‌شود. به همین ترتیب، وزارت کشاورزی بیش از  ۱۰۰۰ درخواست برای پروژه‌های آزمایشی هوشمند آب و هوایی دریافت کرده که در مجموع ۲۰ میلیارد دلار کمک درخواست شده بود».

بن لیلیستون از موسسه سیاست کشاورزی و تجارت، یک موسسه غیرانتفاعی تحقیقاتی و حمایتی مستقر در مینه سوتا نیز اظهار داشته:

«کشاورزان این نوع برنامه‌های حفاظتی را می‌خواهند و این یک گام مهم است. ما به این پول و این منابع برای کمک به تحول کار کشاورزان نیاز داریم».

در حال حاضر، کشاورزی هوشمند آب و هوایی همچنان یک روند کم اما رو به رشد است. طبق آخرین سرشماری کشاورزی تخمین زده می‌شود که کشاورزان از سیستم‌های بدون خاک‌ورزی، کاشت مستقیم محصولات در زمین بدون حفر یا چرخاندن خاک، در حدود  ۱۰۰ میلیون هکتار زمین زراعی استفاده می‌کنند. کشاورزان همچنین در حدود  ۱۵ میلیون هکتار از  ۹۰۰ میلیون هکتار زمین کشاورزی ایالات متحده، محصولات پوششی را برای جلوگیری از فرسایش خاک و افزایش رطوبت کاشته‌اند.

کشاورزانی که از برنامه‌های حفاظتی موجود بهره برده‌اند، فواید اکولوژیکی و اقتصادی چنین شیوه‌های هوشمند آب و هوایی را از نزدیک مشاهده کرده‌اند.

خانم کلونیگ، سیر ارثی می‌کارد که وقتی به درستی کاشته شود می‌تواند در ماه‌های سرد مقاومت کند.

ست واتکینز، که در جنوب غربی آیووا در حدود  ۲۸۰۰ هکتار زمین، کار پرورش گاو انجام می‌دهد، گفت که استفاده از روش‌هایی مانند چرای چرخشی و کاشت شبدر به عنوان یک محصول پوششی، پروانه‌های مونارک و پرندگان آوازخوان را به مزرعه او جذب کرده که در موفقیت او تأثیر داشته است.

او برای گاوهایش خوراک کمتری خریداری کرده است، چرا که اکنون بیشتر در مراتع تغذیه می‌کنند. سلامتی آنها با هوای تازه و چمن بهبود یافته است که نتیجه آن کاهش صورت حساب‌های دامپزشکی بوده است. او همچنین سوخت کمتری برای تراکتور خود خریده و به دلیل مواد مغذی که خاکش را احیا کرده، کود خریداری نکرده است. او می‌گوید:

«رونق کار من به این دلیل بود که مصرف سوخت فسیلی خود را در کل کاهش دادم. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم کشاورزی همچنان به منابع محدود وابسته باشد».

به گزارش ۷۲۴پرس، در نزدیکی ایندیانا، برایان اسکات به مدت یک دهه محصولات پوششی مانند تربچه و چچم را در حدود یک چهارم تا یک سوم مزرعه  ۲۴۰۰ هکتاری خود می‌کاشت که در آن ذرت، سویا و گندم نیز کشت می‌کرد. او همچنین چندین سال است که از خیش کشیدن زمینش، خودداری کرده است. او می‌گوید: «برای ما، دلیل واقعی انجام آن، نیروی کار کمتر و تجهیزات کمتر بود». با افزایش بودجه موجود، آقای اسکات امیدوار است که برای یک دوره دیگر برای گسترش محصولات پوششی درخواست دهد.

زن و مرد کشاوزر آمریکایی-724press.com

هانا اسمیت بروبیکر در مزرعه سبزیجات ارگانیک خود در پنسیلوانیا، مزارع ذرت را به مراتع تبدیل کرده است. ردیفی از درختان که به آنها بادشکن می‌گوید برای کنترل فرسایش و محافظت در برابر تندبادهای شدید کاشت و آبراه های چمنی یا کانال‌هایی با پوشش گیاهی برای جمع‌آوری آب ایجاد کرد. او می‌گوید: «امسال خشکسالی بسیار بدی داشتیم و اگر برخی از این روش‌های حفاظتی را نصب نمی‌کردیم، نمی‌دانم چه می‌کردیم. ممکن بود فقط مغازه را ببندیم زیرا خاک ما بسیار خشک می شد».

تجربیات این کشاورزان در داده‌ها نیز منعکس می‌شود. گزارش ماه مارس وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا در ارزیابی تأثیر برنامه‌های حفاظتی آن در طول یک دهه، نشان داد که این اقدامات به کاهش فرسایش آبی تا ۷۶ میلیون تن و فرسایش بادی تا ۹۴ میلیون تن در سال کمک کرد. میانگین مصرف سوخت سالانه نیز  ۱۱۰ میلیون گالن گازوئیل کاهش یافته است که معادل  ۱.۲ میلیون تن انتشار دی اکسید کربن است.

با این حال، کارشناسان هشدار دادند که برای کاهش واقعی انتشار گازهای گلخانه‌ای در بخش کشاورزی، برنامه‌هایی برای جلوگیری از اقدامات که مضراتی مشخص و ایجاد انگیزه در فعالیت‌های کشاورزی و دام‌داری که فایده‌های اثبات‌شده‌ای دارند، لازم است.

خانم ولش از مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی خاطرنشان کرد که برنامه‌های موجود و کمک‌های بلاعوض جدید برای رسیدگی مستقیم به یک منبع اصلی انتشار گازهای گلخانه‌ای یعنی کودها کافی نیستند. آنها اکسید نیتروژن را آزاد می کنند که گاز گلخانه ای بسیار قوی‌تر از دی اکسید کربن است.

او گفت که با توجه به تأثیر جنگ روسیه بر اوکراین و قیمت بالای کودها در حال حاضر، تشویق به کاربرد دقیق‌تر کود و ایجاد انگیزه در فرآیندهای تولید پایدارتر هم برای تغییرات آب و هوا و هم برای تولیدکنندگان سود خواهد داشت.

همچنین آقای لیلیستون اظهار داشت: «بودجه اضافی، اگرچه شروع خوبی بود، اما متحول کننده نبود و به سیستم بنیادی نمی پردازد». او گفت که این سیستم، همراه با سیاست‌های کشاورزی، اقداماتی را تشویق می‌کند که برای کره زمین چندان خوب نیستند.

تولید کالا در مقیاس بزرگ مستلزم مصرف زیاد کود و سموم دفع آفات است. برنامه‌هایی برای کاهش مصرف این دو مورد بايد ایجاد شود.

آقای فابر استدلال کرد که از صدها روش و برنامه های حفاظتی موجود، تنها چند ده مورد می‌توانند تغییرات آب و هوایی را کاهش دهند. به گزارش ۷۲۴پرس و بر اساس تحقیقات کارگروه محیط زیست، تنها  ۲۰ درصد از بودجه اختصاص یافته برنامه های مشوق کیفیت محیطی، یکی از بزرگترین برنامه‌های حفاظتی وزارت کشاورزی، از اقداماتی پشتیبانی می‌کند که انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش می‌دهد. بیشتر بودجه به کشاورزان و دامداران در پروژه‌های ساختاری، مانند نصب سیستم‌های آبیاری، که انتشار گازهای را محدود نمی‌کند، کمک می‌کند.

وی می‌گوید: «ما از این برنامه‌ها بسیار حمایت می کنیم، زیرا آنها بهترین شانس ما برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای هستند». فابر در ادامه افزود: «بر اساس تجربیات گذشته – نه فقط در گذشته نزدیک، بلکه در تاریخ خیلی وقت پیش – یک خطر واقعی وجود دارد: که بسیاری از این بودجه هدر خواهد رفت».