دکتر لورن شوارتز، سرطان شناس، در کتاب جدید خود به نام  ریشه‌های سرطان، استدلال‌هایی را درباب منشا متابولیکی سرطان ارائه کرده و از شکر به عنوان یکی از بسترسازان انواع بیماری یاد کرده است.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Lanutrition، قبل از اینکه سرطان به عنوان یک بیماری ژنومی (ژنوم؛محتوای ژنتیکی سلول) شناخته شود، یک بیماری مربوط به سوخت و ساز بدن شناخته می‌شد. در حقیقت، اوایل سال ۱۹۲۴، اتو واربرگ -برنده جایزه نوبل فیزیولوژی و پزشکی در سال 1931- این فرضیه را مطرح کرد که سلول های سرطانی انرژی خود را از تخمیر قند بدست می‌آورند. این مسیرِ کمتر شناخته شده و فراموش شده‌ای است که توسط لورن شوارتز و تیم علمی چند رشته‌ای که او راه‌اندازی کرده، دوباره احیا شده است.

مطلب مرتبط: مضرات استفاده از شکر چیست؟

لورن شوارتز، تحصیلکرده دانشگاه هاروارد، محققی پرتجربه در مدرسه پلی تکنیک پاریس و همچنین سرطان شناس در AP-HP (سیستم درمانی پاریس)است. از او در مورد این شیوه جدید نگاه به سرطان پرس و جو کردیم؛

سرطان از منظر دانشمندان علوم مختلف چه توضیحی دارد؟

لورن شوارتز: اتفاقات جالبی در حال رخ دادن است؛ زیرا علوم جدیدی در حال ورود به این حوزه هستند؛اعم از فیزیکدانان و ریاضیدان ها.

آنها از منظری کاملاً متفاوت به قضایا می‌نگرند. دنیای پزشکی زبان و روش خود را دارد و دنیای فیزیک با زبان فرمول خود صحبت می‌کند. ما دیگر با سلول های نرمال در یک طرف و سلول‌های سرطانی در طرف دیگر روبرو نیستیم. فیزیک به ما درباره انرژی، الکترون‌ها، پروتون‌ها و نوترون‌ها می‌گوید. این به ما دید نوینی به سرطان، زیست‌شناسی و روند پیری می‌دهد. ازاین منظر سرطان نتیجه الکترون‌های اضافی در سلول هستند و نتیجه بررسی از دید علم فیزیک ،یک انقلاب در درمان سرطان و هزینه های آن است.

امروز چه پیامی برای افرادی که مبتلا به سرطان هستند،دارید؟

شوارتز: نخست باید بیماران سرطانی را به چند گروه تقسیم کنم؛ بیمارانی که با درمان‌های امروزی و معمول درمان می‌شوند.

بیمارانی که تشخیص مرض آنها مشکل است: برای این نوع بیماران، ما راهکار مشخصی نداریم و تنها سرنخ ها هستند که ما را هدایت می‌کنند. این راه حل ها شامل بهبود سوختن قند با آنتی اکسیدان اسید لیپوئیک، هیدروکسی سیترات، متیلن بلو و... است.

کدام رژیم غذایی را برای پیشگیری از سرطان توصیه می‌کنید؟

شوارتز: واضح است که رژیم غذایی با قند بیش از اندازه خطرناک است و این از نظر علمی غیرقابل انکار است. در واقع ما نمی‌دانیم که میزان مصرف استاندارد محصولات قندی چقدر است و آیا آن را به طور کامل با ترکیب (اجسام کتونی) جایگزین کنیم یا خیر.در هرصورت، مصرف قند زیاد بستر سرطان، دیابت و آلزایمر است.