مقامات وزارت بهداشت ایالات متحده آمریکا مجوز استفاده از روش جدیدی برای تزریق واکسن آبله میمون‌  را صادر کردند که به کمک آن می‌توان افراد بیشتری را با مقدار کمتری از محلول، واکسینه کرد.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Letemps، اخیرا  واکسن برای  افراد بالای  ۱۸ سال، به روش متفاوتی تجویز می‌شود؛ در این روش واکسیناسیون جدید در آمریکا،  بجای  تزریق عمیق، تزریق زیرسطحی داخل پوست (بین لایه‌های بالایی پوست) انجام می‌گیرد.

سازمان غذا و دارو آمریکا در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد:

این روش نوین می‌تواند امکان استفاده کمتر از محصول را در هر تزریق به منظور کاهش هزینه‌ها فراهم کند؛ اگرچه دو تزریق با فاصله چهار هفته همچنان لازم است.

داده‌های یک آزمایش بالینی در سال ۲۰۱۵ نشان می‌دهد میزان مصونیت در افرادی که تزریق درون پوستی دریافت می‌کنند در مقایسه با افرادی که یک پنجم دوز تزریق زیر پوستی دریافت کرده‌اند مشابه است.

طی هفته گذشته و به دنبال اعلام وضعیت اضطراری بهداشت عمومی در کشور به دلیل همه گیر شدن بیماری آبله میمون، مجوز استفاده اضطراری به این واکسن اعطا شد. پیتر مارکس،مدیر مرکز ارزیابی و تحقیقات بیولوژیک در سازمان غذا و دارو،در یک کنفرانس مطبوعاتی تاکید کرد که  این شیوه جدید تزریق از دیدگاه پزشکی بسیار مطمئن هست.

در حال حاضر، حدود  ۶۲۰,۰۰۰ دوز از واکسن تولید شده توسط کمپانی باواریا نوردیک (با نام Jynneos در ایالات متحده) در ایالت‌های مختلف آمریکا توزیع شده است.  انتظار می رود میلیون‌ها دوز از این واکسن تا سال ۲۰۲۳ تزریق شود. دولت همچنین  ۵ میلیون دوز اضافی سفارش داده است که از سپتامبر آغاز می‌شود و تا سال ۲۰۲۳ ادامه می یابد و بنابراین پتانسیل عرضه  ۲۵ میلیون دوز را دارد.