در طول تاریخ، جهان رهبران سیاسی خوش ظاهر و جذابی به خود دیده است. روسای جمهور و نخست وزیرانی که در حد سلبریتی‌های فرش‌های قرمز خوش تیپ و خوش سیما هستند. شاید وجود چنین چهره‌هایی، نسل جدید را تا حدی به سیاست علاقه‌مند کرده است! در این مطلب به معرفی سیاستمدارانی خواهیم پرداخت که از نظر ویژگی‌های ظاهری و برخوردی جذاب تلقی می‌شوند.

اکثر این سیاستمدان خوش تیپ، معمولا قدرتمند بوده و عملکردهای هوشمندانه‌ای هم از خود نشان داده‌اند. با این حال، اگر چه سیاستمداران هم انسان‌هایی مانند ما و شما هستند، اما بعضی از آن‌ها از دیگران ظاهر بهتری دارند و به بیان ساده خوشگل‌تر به نظر می‌رسند! در این فهرست به معرفی ۱۰ سیاستمداری پرداخته‌ایم که ۹ تن از آن‌ها مرد و یکی از ان‌ها زن بوده و از لحاظ استاندارادهای ظاهری جذاب تلقی شده‌اند.

البته در بررسی این زیبایی‌شناسی، اخلاقی بودن سیاست‌های این افراد لحاظ نشده است. بنابراین این‌ها بهترین سیاستمداران جهان نستند و تنها از لحاظ ظاهر ارزیابی شده‌اند!

۱۰.  دیوید کامرون - نخست وزیر سابق بریتانیا 

دیوید کامرون، در سال ۱۹۶۶ در شهر لندن انگلستان متولد شد. نژاد او به خاندان اشرافی پادشاه ویلیام چهارم می‌رسد. کامرون یک دانشجوی عالی در دوران تحصیل بود و امکانات باکیفیت آموزشی که نصیبش شد، به او کمک کرد که در تحصیلات خود بهترین باشد. با این حال در این مطلب، به دستاوردهای او برای کشورش کاری نداریم. بحث ما کاریزماتیک بودن کامرون است که او را در نظر عموم، چهره‌ای جذاب کرده است. ضمن این که لهجه‌ی انگلیسی‌اش هم فراموش شدنی نیست. (هر چند جذاب بودن کامرون نتوانست به در قدرت ماندن این چهره‌ی سیاسی کمک کند!)

۹. مالکوم ترنبول- نخست وزیر استرالیا

مالکوم ترنبول به نوعی، تعریف عبارت «روباه نقره ای» است. ترنبول در سرتاسر فضاهای مجازی مانند توئیتر و اینستاگرام حضوری برجسته دارد و همین امر باعث شده است که «جورج کلونی دنیای سیاست» شناخته شود.

۸.  بروت پاهور - رئیس جمهور اسلوونی

بروت پاهور شبیه ستاره‌های قدیمی‌هالیوود به نطر می‌رسد. شاید چشمان آبی ملایم او یا جذبه‌ی ریاست جمهوری‌اش چنین ذهنیتی ایجاد کرده باشد. ظرافت و ظاهر تحسین‌برانگیز او جای تعجبی برای قرار دادن پاهور در این فهرست باقی نگذاشته است.

۷.انریکه پنا نیتو - رئیس جمهور مکزیک

با این که ن ام او انریکه است اما باز هم رییس جمهور شده است! این سیاستمدار خوش‌تیپ، فوق‌العاده جذاب است. البته جذابیت او تنها دلیل محبوب بودنش در جهان نیست. این مقام سیاسی مکزیک به مردمش وعده داده است که طی یک برنامه‌ی بازنشستگی جهانی، به وسیله‌ی بیمه‌ی عمر دولتی از از تمام سالمندان بالای ۷۰ سال و مادران مجرد حمایت کند.. ضمن این که قرار است با کمک پلیس شبه نظامی با کارتل‌های مواد مخدر در مکزیک مبارزه کند.

۶. کریستینا فرناندس - رئیس جمهور آرژانتین

قبل از این که فرناندس، رییس جمهور آرژانتین شود، نماینده‌ی ایالتی بوئنوس آیرس و بانوی اول آرژانتین بود. حتی گفته شده است که هیلاری کلینتون سعی دارد، پا جای پا فرناندس بگذارد. این سیاستمدار جذاب، توانست که در انتخابات سال ۲۰۰۷ با رای اقشار فقیر، روستایی و طبقه‌ی کارگر، در رقابت ریاست‌جمهوری برنده شود. هوش و درایت او به این جذابیت ظاهری دامن می‌زند.

۵.  فیلیپه ششم- پادشاه اسپانیا

فیلیپه ششم در سال ۲۰۱۴ بر روی تخت سلطنتی اسپانیا نشست. او با زن بسیار زیبایی ازدواج کرد که هیچ گونه نسبت خونی با او نداشت. این زوج سلطنتی شباهت‌های زیادی با پرنس ویلیام و کیت میدلتون دارند. با این تفاوت که این دو در جایگاه پادشاه و ملکه بوده و نقش برجسته‌تری از خود نشان می‌دهند. لتیسیا که نخستین ملکه‌ی غیر اشرافی اسپانیا است قبل از ازدواج با فلیپه یک بار ازدواج کرده بود. فیلیپه بر خلاف خواسته‌ی خانواده‌اش به جای ازدواج با یک شاهزاده خانم جذاب کاتولیک تصمیم گرفت که به ندای قلبش گوش دهد!

۴. آلکسیس سیپراس- نخست وزیر یونان

البته که یونان در گذشته حال و روز بهتری داشته است. با این حال نمی‌توان گفت که در هیچ برهه‌ای از زمان، نخست وزیرش به این خوش تیپی بوده باشد! سیپراس یکی از جذاب‌ترین سیاستمداران حاضر است و خودش هم از این موضوع خبر دارد! در یونان، دو خصلت اعتماد به نفس و کاریزماتیک بودن برای یک مرد ضروری است و سیپراس هر دوی این‌ها را در خود دارد. وی نه تنها مردی با جذبه است، بلکه ایده‌های خوبی برای کمک به رفع آشفتگی مالی اوضاع یونان ارائه کرده است.

۳.  رافائل کوریا - رئیس جمهور اکوادور

در کل، اکوادوری‌ها نژاد خوش ظاهری هستند و رییس جمهورشان هم این موضوع را ثابت کرده است. رافائل کوریا سال ۲۰۰۷ رئیس جمهور اکوادور بوده است و هیچ کس جذبه‌ی این مرد را انکار نمی‌کند. او نه تنها ظاهر خوبی دارد بلکه فرد باهوشی هم محسوب می‌شود. وی مدرک PhD خود را از دانشگاه ایلینوی دریافت کرده است. رئیس جمهور اکوادور در دوران رشد خود به شدت تحت تاثیر کلیسای کاتولیک و نظریه‌ی آزادی‌اش قرار گرفت. به این ترتیب گوریا یکی از محبوب‌ترین روسای جمهور آمریکای لاتین است. البته تمام این محبوبیت ربطی به ظاهر وی ندارد. چرا که در نظر مردمش رئیس جمهور خوبی هم محسوب می‌شود.

۲.  باراک اوباما - رئیس جمهور سابق آمریکا

اوباما هم در بین روسای جمهور آمریکا، شخصیتی کاریزماتیک و آرام محسوب می‌شود. ضمن این که خانواده‌اش او را شوهری فوق‌العاده و پدری فوق‌العاده‌تر می‌دانند! یکی از نمودهای جذابیت اوباما این بود که اهمیت جایگاه خانواده را به دنیا نشان داد.

۱.  جاستین ترودو - نخست وزیر کانادا

نخست وزیر جدید کانادا، قطعا جزو جذاب‌ترین سیاستمداران این کشور است. این مرد ۴۳ ساله بیشتر از این که شبیه نخست وزیر یک کشور باشد، به یک ستاره‌ی سینما شباهت دارد. ترودو دومین نخست وزیر جوانی است که کانادا تاکنون داشته است. جاستین، پسر الیوت ترودو، اولین فرزند نخست‌وزیر پیشین این کشور است.