خبرگزاری آسوشیتدپرس با انعکاس شرکت گسترده‌ی مردم در انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات دوره‌ی دوازدهم را یک همه‌پرسی و رفراندم در مورد سیاست‌های حسن روحانی در قبال مسأله‌ی هسته‌ای و اقتصاد ایران دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ۷۲۴، خبرگزاری آسوشیتدپرس از حضور پررنگ مردم پای صندوق‌ها در اولین انتخابات ریاست جمهوری ایران پس از توافق هسته‌ای خبر داد. به گزارش ۷۲۴ پرس، آسوشیتدپرس می‌گوید انتخابات روز جمعه‌ی ایران در حقیقت یک رفراندم برای سیاست‌های حسن روحانی، رئیس جمعور ۶۸ ساله و میانه‌روی ایران است. ولی علی‌رغم انتقادات توانسته با کشورهای غربی به توافق برسد و بر اساس این توافق ایران در پاسخ به لغو تحریم‌ها، فعالیت‌های هسته‌ایش را محدود می‌کند.

مردم ایران برای حل مشکلات اقتصادی نیز در انتخابات شرکت می‌کنند. حدود ۵۶ میلیون نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند و می‌توانند در یکی از ۶۳ هزار حوزه‌ی رای‌گیری، رای خود را داخل صندوق‌ها بریزند.

آسوشیتدپرس نیز از حضور بالاترین مقام ایران، آیت‌الله خامنه‌ای در دقایق ابتدایی رای‌گیری و دعوت مردم برای شرکت در انتخابات خبر داد. 

آسوشیتدپرس از صف طولانی مردم برای شرکت در انتخابات نقل کرد. تحلیل‌گران می‌گویند حضور گسترده‌ی مردم در موفقیت حسن روحانی در انتخابات جدید ریاست جمهوری ایران موثر خواهد بود.

حسن روحانی نیز با حضور در انتخابات اعلام کرد که هر نامزدی که در انتخابات امروز پیروز شود می‌بایست در انجام مسولیت‌ها مورد حمایت قرار گیرد.