سرویس سیاسی

نقش قدرتمند بریژیت تروینو در آینده فرانسه

ماکرون و همسرش در انتخابات فرانسه

بریژیت به عنوان بانوی اول فرانسه در مقایسه با میشل اوباما به عنوان بانوی اول آمریکا، نقش قدرتمندی را ایفا خواهد کرد.

ماکرون که ۲۴ سال از همسرش جوان‌تر است، اغلب از بریژیت به عنوان محبوب و محرم روشنفکر خود یاد می‌کند. ماکرون ۳۹ ساله می‌گوید که در صورت احساس خوشبختی می‌تواند عملکرد موثرتری داشته باشد. در واقع وی با این حرف به لزوم بودن بریژیت در کنار خود اشاره دارد.

پیش از این فرانسوا فیون، نامزد محافظه کار ریاست جمهوری در انتخابات متهم شد که به همسر خود شغلی جعلی با عنوان «معاون پارلمان» داده است. در این میان ماکرون قول داد که به رغم دادن مسئولیت و بودجه به بریژیت، هیچ حقوق و دستمزدی به او نخواهد داد.

قبل از آن هم، فرانسوا اولاند، رییس جمهور سوسیالیست فرانسه به علت دادن منصب به دوست روزنامه نگارش، والری تریروایلر بدون شفاف سازی نقش وی، مورد انتقاد قرار گرفته بود.  

در طول مبارزات انتخاباتی، ماکرون اعلام کرد که نقش بانوی اول هیچ جایگاه رسمی و مدونی در فرانسه ندارد.

علاقه‌ی اصلی بریجیت ماکرون، حوزه‌ی آموزش است و قرار است که در زمینه‌ی کودکان محروم و مبتلا به اوتیسم اقداماتی انجام دهد.

آلیکس بویلات، نویسنده‌ی فرانسوی به تازگی در کتاب خود در خصوص شرکای زندگی روسای جمهور فرانسه نوشته است که چگونه بریژیت ۶۴ ساله توانسته است که همسرش ماکرون را در مسیر مورد نظر خود قرار دهد و با او داشتن سخنرانی‌های طولانی که از رهبران سیاسی فرانسه انتظار می‌رود را تمرین کند.

خانم بویلایت گفته است:

بریژیت همیشه زیبا بوده است. او اغلب شلوارهای جین تنگ و ژاکت‌های تیره رنگ می‌پوشد و نحوه‌ی مدیریت او به شکلی است که خارج از جایگاه اعضای تیم انتخاباتی به نظر نرسد . هر چند که متوسط سنی اعضای تیم ۲۵ سال است.

بریژیت پیش از این سابقه‌ی ازدواج داشته است. به طوری که وقتی عاشق دانش آموز خود شد مادر سه فرزند بود.

رابطه‌ی عاشقانه‌ی آن‌ها در جامعه‌ی محلی پیچید و باعث شد که پدر و مادر ماکرون او را برای تحصیل به پاریس بفرستند.

بر خلاف این که عموم انتظار داشتند چنین ارتباطی کوتاه مدت باشد در سال ۲۰۰۷ به ازدواج ختم شد.

آن فولدا که نویسنده‌ی زندگینامه‌ی ماکرون است می‌گوید: «ماکرون فقط یک دوست هم سن و سال خود داشت و دو رابطه‌ی دیگرش با زنان بود که امروزه واقعا دور از ذهن است».

ماکرون در طول مبارزات انتخاباتی‌اش همجنس گرا بودن خود تکذیب کرد. اکنون ماکرون ناپدری دختر بریجیت، تیفانی و پسرانش، سباستین و لورنس است؛ ضمن این که هم سن و سال آن‌ها محسوب می‌شود. بنا به گفته‌ی فولدا، نوه‌ی هفت ساله‌ی بریجیت، ماکرون را «بابا» صدا می‌زند.

ماکرون قصد دارد تا به همسرش نقش موثری بدهد و برای عملی کردن این منظور اصرار دارد که نیمی از نامزدهای جنبش او، در انتخابات پارلمانی ماه آینده زنان باشد.

او خود را یک فمنیست معرفی کرده است و متعهد شده که از دستمزد برابر زنان و مردان و همچنین مرخصی زایمان دفاع کند.

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید