در اولین ساعت روز ۱۴ خردادماه سال ۱۳۶۸ در موج رادیو، خبر عروج تاریخی رهبر کبیر انقلاب جمهوری اسلامی ایران، سید روح‌الله خمینی (ره) به‌سوی ملکوت نواخته شد و سراسر ایران در فراق این بزرگ‌مرد مجاهد، رخت عزا بر تن کرد.

به گزارش ۷۲۴پرس، سید روح‌الله موسوی خمینی (ره)، تنها یک مرد فرزانه نبود! او مردی بود از جنس همت؛ خمینی یک رهبر دینی بود که علی‌رغم آنچه دیده می‌شد، قدرتی عظیم در ذهنش و اراده‌اش نشان می‌داد که با عزمی راسخ و قلبی مملو از پاکی و راستی ترکیب شده بود.

روح‌الله خمینی، بزرگ‌مردی که در تنگنای حکومت ستم‌شاهی به مبارزه با سیاست‌های محمدرضا شاه پرداخت و در سال ۱۳۴۲ به دلیل متهم‌کردن شاه به تبعیت از سیاست ایالات متحده آمریکا زندانی شد و سال بعد به دلیل سخنرانی علیه اعطای کاپیتولاسیون به مستشاران نظامی آمریکا، تبعید شد.

خمینی، مجاهدی که در ۱۴ سال تبعید، پیگیر اوضاع سیاسی ایران بود و با ارسال پیام و اعلامیه، اسلام‌گرایان و مخالفان حکومت پهلوی را رهبری می‌کرد تا آن که در سال ۱۳۵۷ شورای انقلاب و دولت موقت را تشکیل داد و شاه در ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ جان خود را برداشت و از ایران فرار کرد؛ خمینی به وطن بازگشت و در ۲۲ بهمن انقلاب به پیروزی رسید.

در زمان رهبری خمینی بود که عراق در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ به دست‌نشاندگی آمریکا به خاک ایران تجاوز کرد تا در مدت ۳ روز تهران را فتح کند که گرفتار اشتباه خود شد و ۸ سال پشت دروازه‌های اهواز جنگید تا آن که در ۲۹ تیر ۱۳۶۷، در جریان قطع‌نامه ۵۹۸ به زانو درآمد؛ ایران به رهبری خمینی بود که ۸ سال با دست خالی و مجهز به سلاح ایمان ایستادگی کرد.

میلیون‌ها غیور مرد ایرانی از زمان ستم‌شاهی تا جنگ تحمیلی، جان‌برکف خدمت کردند که ما امروز پس از ۳۵ سال یاد آن تشییع ۱۰ میلیون‌نفری پیکر رهبر کبیر انقلابمان را زنده نگه‌داریم؛ چه چمران‌ها و رجایی‌ها و بهشتی‌هایی در دامان این مرد عظیم پرورش یافتند تا سلیمانی‌ها و رئیسی‌ها را برای حفظ انقلاب تربیت کنند.

تاریخ هرگز از یاد نخواهد برد، انقلاب اسلامی ایران بر پایه اسلام و اتحاد پا به عرصه جهاد گذاشت و به پیروزی رسید و امروز جمهوری اسلامی ایران در سایه‌سار مکتب امام (ره) به رهبری آیت‌الله سید علی خامنه‌ای، شاهد تکرار فرزندان غیرتمند و انقلابی خواهد بود تا برای همیشه «جمهوری اسلامی» بماند.