شرکت ایمنی غذایی نئوژن فاش کرد که دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری به نقض احتمالی تحریم‌ها در مورد معاملات این شرکت با طرف‌های ایرانی پی برده و بدون صدور جریمه پرونده شرکت را مختوم اعلام کرده است.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از وال‌استریت ژورنال،  شرکت آمریکایی ایمنی مواد غذایی اعلام کرد که نامه هشداری از بخش اجرایی تحریم‌های وزارت خزانه‌داری دریافت کرده است؛ اما هیچ‌گونه جریمه یا اقدام عملی دریافت نکرده است.

 شرکت نئوژن که دفتر آن واقع در لنسینگ میشیگان است، اظهار داشت که دو سال پیش، احضاریه‌ای وزارت خزانه‌داری دریافت کرده است مبنی بر این که خدمات آزمایش ژنومی را به یک نهاد مستقر در ایالات متحده ارائه کرده است که در فعالیت‌های دامپزشکی مرتبط با یک طرف ایرانی مشغول بوده است.

این شرکت اضافه کرد: برای جلوگیری از معاملات با کشورهای مورد تحریم و محدود شده توسط قوانین کنترل صادرات و همین‌طور ازآنجایی‌که ایالات متحده تحریم‌های گسترده‌ای علیه ایران دارد و صادرات کالاها، فناوری یا خدمات ایالات متحده به این کشور را ممنوع کرده، شاخصه‌های محدودیت بیشتری را اعمال خواهد کرد.

این شرکت نظارتی مواد غذایی اذعان داشت که برای جدیدترین پرونده نظارتی دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی، ۶۰۰۰۰۰ دلار برای جریمه احتمالی کنار گذاشته است، اما در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ تعهد پرداخت را نقض کرده است؛ زیرا تحقیقات حل و مختومه اعلام شده است؛ ولی هنوز درباره علل ناگهانی آن نظری نه از سوی شرکت و نه از سوی وزارت خزانه‌داری اعلام نشده است.