وزیر امور خارجه ایران روز پنجشنبه پس از دیدار با همتای خود در ریاض گفت:  «عربستان سعودی و ایران در حال بهبود روابط خود بوده و همچنین دو کشور ابرقدرت منطقه‌ای به دنبال ازبین‌بردن خصومت‌های گذشته و تقویت و توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف هستند».

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از خبرگزاری رویترز، حسین امیرعبداللهیان در نشست خبری مشترک با همتای سعودی خود، گفت: «روابط تهران و عربستان در مسیر درستی قرار دارد و شاهد پیشرفت هستیم».

او همچنین افزود: «گفتگوهای طرفین بسیار ثمربخش واقع شده».

امیرعبداللهیان چندماه پس از سفر بن فرحان به تهران که با واسطه‌گری چین در ماه مارس به ثمر نشسته بود، از این کشور بازدید کرد.

در پایان این سفر، تهران و ریاض توافق کردند که به شکاف‌های دیپلماتیک پایان دهند و روابط خود را پس از سال‌ها خصومت که تنها نتایج آن عدم ثبات در منطقه خلیج‌فارس و همچنین یمن، سوریه و لبنان بود، از سر بگیرند.

 در سال ۲۰۱۶ پس از حمله معترضان به سفارت این کشور در تهران (به انتقام اعدام یک روحانی برجسته شیعه توسط دولت سعودی)، این کشور روابط خود را با ایران قطع کرد.

 فیصل بن فرحان با اشاره به سفر خود در ماه ژوئن و دعوتش از رئیس دولت ایران برای سفر به عربستان،   عنوان داشته که دولت سعودی امیدوار است به‌زودی  شاهد دیدار ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران از عربستان باشد. رئیسی نیز گفته است که در زمانی مناسب به آنجا سفر خواهد کرد.

 وزیر امور خارجه سعودی همچنین اضافه کرد: «دولت مایل است تمام نکات اصلی توافق که با میانجی‌گری چین صورت‌گرفته را اعم از اقتصادی یا سیاسی دنبال کند و افزود سفیران این کشورها پس از بازگشایی، در سفارتخانه‌های مربوطه در سمت‌های خود کار خواهند کرد.

در ماه ژوئن، ایران رسماً سفارت خود را در عربستان سعودی بازگشایی کرد و رسانه‌های دولتی ایران در اوایل ماه جاری گزارش دادند که سفارت این کشور در تهران فعالیت خود را سر گرفته است.

بن فرحان در پایان این نشست خبری نیز افزود: «ما مشتاقانه منتظر مرحله جدیدی در روابط خود بر اساس برادری اسلامی و همچنین کار در جهت منافع مشترک هستیم». او همچنین از پذیرش «پیشنهاد عربستان مبنی بر میزبانی اکسپو ۲۰۳۰» توسط ایران نیز استقبال کرد.