موفقیت در تجارت قبلاً به معنای خوب بودن در یک مهارت یا منطقه یا سوددهی آن به خاطر تمام ارزش‌هایش بوده است. امروزه، ما به سرعت در حال تبدیل شدن به یک اقتصاد که در آن گرایش به استخدام، مهارت محور است و حتی راهی که به کارآفرینی بیانجامد، هستیم. برای موفقیت در چشم انداز کسب و کار امروز، صاحبان مشاغل و مدیران باید ترکیبی از مهارت‌ها را داشته باشند که به آنها امکان پیشروی و سازگاری با تغییرات را بدهد. با ۷۲۴پرس همراه باشید تا با این مهارت‌ها آشنا شوید.

۱. آگاهی‌های دیجیتال

فناوری اطلاعات (724press.com)

بر طبق این نظریه: اگر شما آنلاین نباشید، پس وجود ندارید. امروزه کارآفرینان نیازمند این هستند که در اینترنت حضور خود را بیشتر کنند و در چشم‌انداز مشاغل در حال گسترش وجود داشته باشند. شرکت هایی مانند Amazon ،Netflix ، Airbnb و موارد دیگر گواهی بر تأثیر فناوری و تصویر جدیدی از معنای ماهر بودن، حرفه‌ای و موفق بودن هستند. به مارک زاکربرگ امروز و یک بانکدار از دهه ۹۰ میلادی فکر کنید.

قادربودن به سازگاری سریع با تکنولوژی‌های جدید، مانند نرم‌افزارهای فضای ابری و همکاری از راه دور از طریق اینترنت به سرعت در حال تبدیل شدن به یک مهارت مورد انتظار مدیران است. برای تجارت‌ها، دیده شدن در محیط وب به سرعت در حال تبدیل شدن یه یکی از آزمایش‌ها برای میزان اعتبار است. مشتریان بالقوه و سرمایه‌گذاران بانک، صفحه اول گوگل را جست‌وجو می‌کنند تا نیمی‌ از فکرشان را به انجام معاملات بیشتر به وسیله یک تجارت جلب کنند. بانک سرمایه خرده فروشی GE دریافته است که ۸۱ درصد از خریداران خرده فروشی قبل از خرید، تحقیقات آنلاین انجام می‌دهند.

برای آغاز، با میزبانی وبسایت‌تان و حفظ کردن کنترل تمام برندهایتان به وسیله شبکه‌های اجتماعی شروع کنید. در حالی که استخدام یک توسعه‌دهنده وب ممکن است به عنوان قدم بعدی به نظر برسد، اما ابتدا میزبانی سایت شرکت خود را با استفاده از  گزینه‌های کاربرپسندی مانند Squarespace، Wix یا WordPress انجام دهید. می‌توانید از برخی تکنیک‌های بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجوگر برای افزایش میزان بازدید در طول زمان را استفاده کنید. در نتیجه تحقیقات کلمات کلیدی، ایجاد محتوای اصلی و پیوندهای برگشتی از خارج، سایت شما در نهایت به آرامی، اما مطمئناً از ترافیک بیشتری برخوردار می‌شود. با این حال، توجه داشته باشید که افزایش ترافیک جستجو فوراً به معنای افزایش درآمد نیست. اما این کار می‌تواند یک شروع برای افزایش میزان درآمد باشد.

۲. پیش بینی مالی

پیش بینی مالی (724press.com)

بیایید با واقعیت روبرو شویم؛ بسیاری از صاحبان کسب‌وکار احساس می‌کنند که بهتر است زمان بیشتری صرف توسعه و اداره کردن کسب‌وکار شود تا اینکه این زمان را روی برنامه‌ریزی مالی بگذارند. اگرچه، یک پیش‌بینی مالی به عنوان نقشه راه به عنوان شکل‌دهنده مشاغل عمل می‌کند و فقط برای شرکت‌های ذکر شده در زمینه ارائه راهنمایی مالی برای سهامداران به کار نمی‌رود. به طور گسترده، پیش‌بینی و برنامه‌ریزی اهداف مالی شما ایده‌ای روشن‌تر از منابع مورد نیاز و راه‌های سنجش موفقیت به شما می‌دهد؛ همچنین می‌تواند به عنوان گواهی از تحقیق و برنامه‌ریزی کامل که در برنامه‌های کاری گنجانده شده است، به سرمایه‌گذاران اطمینان دهد.

با این حال، پیش‌بینی‌های نادرست می‌تواند منجر به گمراه شدن سرمایه‌گذاران و سوء مدیریت هزینه‌ها شده که خود به طور بالقوه می‌تواند منجر به ایجاد مشکلات مالی شود. هنگامی که می‌خواهید یک پیش‌بینی دقیق مالی انجام دهید، یک قانون اصلی وجود دارد و این است که همیشه با هزینه‌های خود شروع کنید. به طور کلی، محاسبه و پیش‌بینی هزینه‌های خود در مقایسه با درآمد آسان‌تر است؛ بنابراین یادداشت کردن هزینه‌های شما یک نقطه شروع برای محک زدن میزان موردنیاز به تولید در فروش، برای تبدیل به سود است. این عادت خوب است که مرتباً عملیات خود را نسبت به آنچه پیش‌بینی کرده‌اید به روزرسانی و ارزیابی کنید. ایجاد یک مجموعه پیش‌بینی دقیق از رشد به زمان نیاز دارد؛ اما به یاد داشته باشید که شما یک سرمایه‌گذار در تجارت خود هستید. بنابراین باید به اعتبار مفهوم تجارت خود اطمینان داشته باشید.

۳. مهارت‌های تولید فیلم

فیلم سازی (724press.com)

از مدت‌ها قبل ظهور رسانه‌های بصری که منجر به افزایش دوپامین می‌شود به کاربران عرضه شده است، که مزیت ناعادلانه‌ای را برای مشاغلی که از آن استفاده می‌کنند، اثبات کرده است. اگر شما یک کاربر پرطرفدار شبکه‌های اجتماعی مانند Facebook ، LinkedIn و حتی YouTube هستید، این را می‌دانید که نمی‌توان جلودار کسی که در حال تماشا کردن یک جلسه تماشایی است، شد. در حقیقت، بازاریابی ویدیویی شاهد افزایش چشمگیر محبوبیت و اثربخشی است که در رابطه با رسانه‌های اجتماعی برای هدایت ترافیک و تقویت تبادل استفاده می‌شود. به گزارش ۷۲۴پرس، تحقیقی انجام شده است که نشان می‌دهد تا سال ۲۰۱۹، هشتاد درصد از مصرف جهانی اینترنت محتوای ویدیویی خواهد بود. با توجه به اینکه بازاریابی ویدیویی بیش از پیش مورد توجه مردم واقع شده است، مشاغلی که نمی توانند از قدرت ساخت ویدئوهای تبلیغاتی استفاده کنند، تقریباً مشخص است که از بین خواهند رفت.

برخی از راه های شروع کار با استفاده از فیلم برای کسب و کار شما عبارتند از:

  • ایجاد یک سری فیلم آموزشی که شامل اطلاعات مفیدی برای مخاطبان شما می‌شود
  • فیلم‌های زنده که نشان دهنده این است که شما در حال تعامل با جامعه هستید (این تصاویر را می‌توان با تلفن‌های همراه هوشمندتان نیز ضبط کرد)
  • استفاده از فیلم‌ها در صفحات در حال سقوط برای افزایش مشتری

 مطالب مرتبط:  اشتباهات تازه‌واردها در شروع کسب و کار را بشناسید

۴. اهداف شخصیت‌تان را با عملکرد کسب‌وکارتان بسنجید

کسب و کار (724press.com)

هنگامی که در لیست کسب‌وکارتان به اهداف‌تان دست یافتید، مهم است که به یاد داشته باشید که کارآفرین بودن فقط یک وجه از هویت شماست. فراموش نکنید که چرا از ابتدا این کار را شروع کرده‌اید. معمولاً جاه طلبی از اهداف شیوه زندگی و چیزهایی که می‌خواهید برای خود و مردمی که امروز یا در آینده درکنارتان هستند فراهم کنید، ناشی می‌شود. کارکردن ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته مطمئناً یک مسیر برای فرسودگی است و ممکن است در تعامل ناسالم بین شرکا و کارمندان نیز آشکار شود. پول نمی‌تواند تنها انگیزه شما باشد؛ اما به این نکته توجه کنید که چگونه داشتن آزادی مالی و زمان بیشتر می‌تواند بر زندگی شما تأثیر بگذارد. در کوتاه مدت، درگیر کردن علایقتان در کسب‌وکارتان باعث می‌شود کمتر احساس انجام دادن کارهای روزمره را داشته باشید. در دراز مدت، ممکن است کسب‌وکارتان برای شما پاداش مثمر ثمر از جمله تحقق شخصی نیز به ارمغان بیاورد.

۷۲۴پرس (724Press.com) پیشنهاد می‌کند اهداف واقع بینانه‌ای از درآمد را برای مدیریت انتظارات از عملکرد و عایدی شرکت خود، به ویژه در مراحل اولیه آن، تنظیم کنید. ببینید چگونه رشد پیش‌بینی شده می‌تواند با اهداف شخصی شما هماهنگ باشد و بر این اساس یک تعادل بین رشد و ارزش‌های شخصی شما به وجود آورد.

۵. اعمال رقابت سالم

رقابت سالم (724press.com)

برخی از بهترین ورزشکارانی که دوران حرفه‌ای ورزشی خود را با رقابت بسیار نزدیکی باهم گذرانده‌اند، در ورزش مربوطه استانداردها را تغییر داده‌اند. مفهوم رقابت سالم بیش از آنچه در سطح جهانی به نظر می‌رسد، در مورد دنیای تجارت نیز کاربرد دارد. نوآوری همواره محرک اصلی در بازارهای آزاد بوده، که هدف آن رونق بخشیدن به اقتصاد و انتخاب بیشتر مشتریان است. دقیقاً مانند بزرگترین رقبای ورزشی که بازی رقیب خود را الگو قرار می‌دهند، شما هم می‌توانید از بزرگترین رقبای خود برای بهینه کردن استراتژی‌های خود استفاده کنید.

چشم انداز کسب‌وکارتان را با استفاده از یک سیستم تجارت پایه گذاری شده تناوبی به یک تجارت سودمند تبدیل کنید. از اشتباهات پیشینیان بیاموزید و به دنبال کشف محصولات و خدمات جدید باشید. به عنوان مثال کلیپ پربازدید the Dollar Shave Club’s به عنوان یک تلنگر بزرگ خود را مطرح کرد؛ چرا که تلنگر درستی را به کسانی که از خریدن ریشتراش‌های گران قیمت اما با کیفیت پایین از غول‌های خرده فروشی موجود خسته شده بودند زد. در وهله دوم این به این معناست که آیا چیزی می‌تواند این خلا را جبران کند که حتی ممکن است رقبا از آن آگاهی نیز نداشته باشند.

صرفه‌نظر از آنچه که شما می‌توانید به عنوان دومین مزیت محرک خود استفاده کنید، سعی داشته باشید که ابتدا جایگاه خود را حتی اگر در منطقه جغرافیایی دیگری قرار دارید، با استفاده از مزیت محرک اول خود تحکیم نمایید. اگر در بازارهای ناشناخته قرار گرفتید، کسب‌وکاری را راه‌اندازی کنید که ثبات و دوام بیشتری داشته باشد. همواره راه‌هایی برای پیشرفت در تجارت و رسیدن به بلوغ از کسب‌وکارهای نوظهور وجود دارد.

۶. میختان را به سرمایه‌گذاران بکوبید

استفاده از تجربه و دانش سرمایه گذاران می‌تواند شما را در مسیری قرار دهد که تجارت‌تان سریع‌تر جوانه زده و پیشرفت کند؛ بنابراین به راحتی در مورد ایده‌هایتان صحبت کرده و بازخورد بگیرید و یا از شرکا، مشاوران و همسالان خود سوال کرده و با آنها مشورت کنید تا بتوانید تصور خوبی را برای مشتریان بالقوه و در نهایت سرمایه‌گذاران ایجاد کنید.

عبارت "اگر نمی‌توانید آنها را متقاعد کنید، پس سردرگمشان کنید"، مطمئناً هرگز نظر سرمایه گذاران را به کسب و کار شما جلب نمی‌کند؛ به ویژه در مقابل سرمایه‌داران با سرمایه‌گذاری فصلی که هزاران نفر از فعالیت‌های نوپا را دیده‌اند. شما باید بتوانید کسب‌وکارتان را همچون یک آسانسور سریع توصیف کنید و اینکه خلاصه پیشنهاد بی‌نظیرتان و قابلیت استفاده از بازار آن را برای ملاقات‌های گاه به گاه ارائه دهید؛ زیرا گاهی اوقات شما فقط چند دقیقه فرصت دارید تا تاثیرگذاری خوبی داشته باشید و به سمت ملاقات دیگری حرکت کنید. با این وجود، با برجسته ترین نقاط قوت کسب و کار خود، عرشه سرمایه‌گذاری خود را توسعه دهید؛ چراکه در هر دوره میزان سرمایه‌گذاری متفاوت خواهد بود. عرشه خود را با توجه به علاقه سرمایه‌گذاران ایجاد کنید و سعی کنید اصطلاحات و عبارات خاصی که در صنفتان به کار می‌رود را نیز یاد بگیرید.

همچنین می‌توانید تیم متنوعی از متخصصان خود را با توجه به برخی از فرصت‌های اثبات شده یا وضعیت فعلی بازار برای نشان‌دادن سودآوری و جذابیت این فرصت‌ها به سرمایه گذاران معرفی کنید. اطمینان حاصل کنید که هریک از اسلایدهایتان براساس یک روایت متقاعد کننده، با به کارگیری اصول طراحی استوار و هوشمندانه برای حمایت از کارتان توسعه یافته‌اند.

۷. توسعه یک هویت برندی قوی

در دنیایی که از محتوای مشاغل نوظهور که خدمات مشابهی را ارائه می دهند، اشباع شده‌ است، توسعه یک هویت منحصر به فرد با نام تجاری به شما کمک می‌کند تا صداهای مزاحم را کاهش داده و در رقابت خود متمایز شوید. از زیبایی‌شناسی گرفته تا بدنه مشتریانی که با آنها در ارتباط هستید استفاده کنید؛ چراکه اینها به نحوه درک شما از چشم‌اندازی که مشتریان برای خرید دارند کمک می‌کند. ارزیابی هویت برند تجاری شما به مولفه‌های مانند: شناسایی مشتریان هدف، اهداف تجاری شما، پیشنهادی از سوی شما که به راه حل منجر می‌شود و شناسایی ارزش‌ها مرتبط است. هویت برند به عنوان راهنمایی برای حفظ قوام و ایجاد تصویری است که می‌خواهید تجارت شما مرتبط با آن باشد.

تلاشها برای تقویت هویت برند شما با ارائه راهبردهای بازاریابی ارتباط تنگاتنگی دارد. با دانستن اینکه چه چیزی خط نشان مشتریانتان، ارزش‌هایشان، ایده‌آل‌هایشان و رفتارشان را ایجاد می‌کند، قادر خواهید بود تا تجارتتان را به سادگی از یک خدمات دهنده یا تولیدکننده به یک برند تجاری مورد هدف مشتریان ارتقاء دهید و شرکایتان نیز از اینکه جزو این هویت برند هستند خوشحال خواهند بود.

مطالب مرتبط: ۱۱ راز موفقیت در هر کاری که فکرش را بکنید!

۸. به طور خودکار به نفع خودتان کار کنید

سرمایه گذاری (724press.com)

نیاز به کارایی، اغلب مشکلی است که مشاغل جدید در سراسر بازارها و صنایع با آن مواجه هستند. اطمینان حاصل کنید که راه حل پیشنهادی شما نسبت به آنچه که در بازار در دسترس است برای تأمین نیازها کارآمدتر است. امروزه بهره‌وری از طریق دیجیتالی شدن و فن آوری‌های جدید حاصل می‌شود. در حالیکه ممکن است محصول یا خدمات شما نوآوری جدیدی در خارج از کشور نداشته باشد؛ اما باز هم می‌توانید همان مفهوم خودکارسازی را در کلیه کارهای روزانه تجارت خود اعمال کنید.

با خرید ابزارهای کوچک برای اتوماسیون در جایی که به نظر شما مناسب است، می‌توانید زمان نوبت‌دهی و نرخ تبدیل را کوتاه‌تر کنید. در حالی که ممکن است در مراحل اولیه مقداری پول خرج کنید، اما ارزیابی مشخصه‌ها مزایای کلی اتوماسیون در فرآیندهای را خاص نشان خواهد داد.

۹. یادبگیرید که چگونه تیمتان را مدیریت کنید

مدیریت تیمی (724press.com)

تیم شما به عنوان یک مجموعه نقش مهمی در پیشرفت سریع تجارت‌تان و یا زمین خوردن آن دارد. از این رو، ضروریست که درهنگام انتخاب اعضای تیم خود به صورت استراتژیک عمل کنید. به گزارش 724press، در تجارت‌های گروهی کوچک، اضافه کردن هر هم تیمی جدیدی می‌تواند بر نحوه تکامل فرهنگ سازمان شما تاثیر بگذارد. امروزه مدیریت گروه‌های کاری به دلیل زیاد شدن تعداد نیروهای کار به یک مهارت تبدیل شده است.

چند راه برای مدیریت اعضای یک گروه 

با ارتباطات باز، ساختار گروه را به سمت منعطف شدن تشویق کنید. خطوط حرفه‌ای بین سرپرستان و زیردستان را حفظ کرده، اما کانال‌های ارتباطی را باز نگه دارید تا از عدم وجود تنش اطمینان حاصل شود.

بازخورد سازنده ارائه دهید. همیشه به شکلی بازخورد نگیرید که منجر به یک عیب‌جویی عمیق شود. اعمال بازخوردها این اطمینان را به کارکنان می‌دهد که ما با آنها بدرفتاری نمی‌کنیم؛ اما چیزهایی را که نیاز به شنیدنش باشد نیز به آنها می‌گوییم.

۱۰. شبکه‌ای از ارتباطات ایجاد کنید

ارتباطات (724press.com)

به جای برخورد جاه‌طلبانه و مختل کنننده زنجیره تامین و فرایند در یک صنعت، سعی کنید با شرکت‌هایی که با شما هم هدف هستند ارتباط برقرار کرده و خدمات متفاوتی را به مشتریان هدف آنها ارائه دهید. با ایجاد مشارکت، شما و سایر مشاغل می‌توانید بطور همزمان از طریق راه‌های خلاقانه مشتریان را گسترش داده تا از محصولات و خدمات شما برای یک تجربه کاربری بهبود یافته استفاده شود. همیشه ایجاد اختلال در بازار بهترین استراتژی نیست. همه افراد فرصت، قدرت و یا ظرفیت مالی برای تسلط و انحصار یک بازار را ندارند. از پتانسیل خود برای ادغام در مشاغل و خدمات دیگر به عنوان فرصتی مناسب برای تلاش‌های بازاریابی و فعالیت‌های مشترک، تقسیم هزینه‌ها و ایجاد یک بانک اطلاعاتی تقویت شده از مشتریان استفاده کنید.

مطالب مرتبط: ۱۰ گام اساسی برای کسب موفقیت

صرف‌نظر از جایگاهی که تجارت شما دارد، هیچگاه از گسترش شبکه کسب‌وکارتان دست برندارید. با مشاورانی که می‌توانند نصیحت‌های ارزشمندی در زمینه صنعت به شما دهند در ارتباط باشید؛ چرا که در جلوگیری از بسیاری از مشکلات و اشتباهات بزرگ به شما کمک خواهند کرد. با شرکت در رویدادهای متقابل صنعت و جلسات روزافزون، آگاهی از برند را تقویت کرده تا تجارت خود را به سمت نوآوری و چیرگی هدایت کنید.

یک ضرب‌المثل آفریقایی می‌گوید:

اگر می‌خواهید سریع بروید، به تنهایی سفر کنید و اگر می‌خواهید به جای دوری بروید گروهی سفر کنید.

بنا براین همکاری می‌تواند باعث شود که شما سریع‌تر و بیشتر رشد کنید.