همیشه شروع یک کار جدید، سرشار از هیجان و البته ترس است؛ با ورود به یک کار جدید، مهارت‌های خود را قوی‌تر و تعداد آنها را بیشتر می‌کنید، مطالب و کارهای جدیدی یاد می‌گیرید و همچنین در این بین دوستان جدیدی از میان همکاران برای خود پیدا می‌کنید. در این میان حتماً درباره کارفرمای جدید، اولین برخورد با او و نحوه‌ی تأثیرگذاری خود در ذهن آن شخص دغدغه‌های فکری همراه با ترس خواهید داشت. در این مقاله ۷ راهنمایی برای شروع خوب یک کار جدید را مورد بررسی قرار می‌دهیم؛ با ۷۲۴پرس همراه باشید.

به هیچ چیز غیر از جزئیاتی مانند ساعت‌های روزانه فکر نکنید

مدیر شما یا مدیر بخش منابع انسانی، باید به شما درباره ساعت‌های ورود و خروج به محل کار اطلاع دهند. اگر چند روز است که کار خود را شروع کرده‌اید و کسی درباره ساعات ورود و خروج تذکری به شما نداده است، حتماً از طریق ایمیل یا تلفن پیگیر وضعیت خود باشید. اصلاً تصور نکنید که می‌دانید باید چه ساعتی در محل کار باشید، همیشه درباره ترافیک و مشکلات میان راه بترسید و سعی کنید در روزهای اول حتماً زودتر از تایمی که مدنظر دارید از خانه خارج شوید.

مطلب مرتبط: اشتباهات تازه‌واردها در شروع کسب و کار را بشناسید

پیشنهاد کمک همکاران خود را از دست ندهید

با سپاس از همکاران خود کمک بگیرید و اصلاً نگران اینکه همکاری به شما کمک می‌کند نباشید؛‌ بسیاری از افراد سعی دارند با ارائه پیشنهاد کمک به همکاران جدید خود به آنها دلگرمی بدهند و در تلاشند تا احساس خوبی به یک فرد تازه منتقل شود.

دعوت ناهار مشترک توسط همکاران را رد نکنید

یکی دیگر از راه‌های ارتباط با همکاران صرف ناهار مشترک است؛ اگر یکی از همکاران از شما برای صرف ناهار مشترک دعوت بعمل آورد، از آن بدعوت به خوبی استقبال کنید؛ زیرا این دعوت صرفاً جهت شناخت شما و کمک به ایجاد حس راحتی در میان جمع همکاران است.

درگیر شایعات موجود در شرکت نشوید

زمانی که وارد یک محیط جدید می‌شوید، مسلماً شایعات مختلفی را در مورد افراد حاضر در محل کار خود خواهید شنید؛‌ سعی کنید فقط نقش یک شنونده را داشته باشید و به هیچ وجه در مقابل حرف‌هایی که می‌شنوید صحبت نکنید. البته ممکن است در بین تمامی حرف‌هایی که در شرکت زده می‌شود، اطلاعات ارزشمندی به شما خواهد رسید؛ اطلاعاتی از قبیل خلق و خوی رئیس، مواردی که باعث خوشحالی او می‌شود و...؛ سعی کنید از این اطلاعات بیشترین بهره را ببرید و این نکته را فراموش نکنید که هر چیزی که می‌شنوید حتماً درست نیست.

تلاش نکنید با همان روش‌های قدیمی کار جدید خود را انجام دهید

حتی اگر وظایف شما در شغل جدیدتان با کارهایی که در محل کار قبلی خود انجام می‌دادید یکی باشد، هنوز هم ترفندهای مختلفی برای اینکه فرصت تغییر روش داشته باشید وجود دارد. سعی کنید روش‌های جدید را برای انجام وظایف مشابه به کار قبلی خود پیاده کنید. حتی اگر پیشرفت چشمگیری در روند کار نداشتید، باید بدانید حداقل از خستگی و تکرار خود را نجات داده‌اید.

هرگز درباره همکاران و کارفرمای قبلی خود در محیط کار جدید شکایت و بدگویی نکنید

هنگامی که درباره همکاران و مدیر قبلی خود در جمع همکاران جدیدتان صحبت می‌کنید و از آنها در برابر این افراد جدید شکایت می‌کنید، حتی اگر داستانی که برایشان تعریف می‌کنید دردناک و به نفع خودتان باشد، باز هم به آنها اجازه می‌دهید طبق برداشت‌هایی که دارند درباره اتفاقات گذشته شما فکر کنند و در ذهنشان داستان بسازند. شاید با خود فکر کنید در این داستان‌ها نقش قهرمان را دارید، اما ممکن است همکاران جدید از شما بعنوان یک خائن یاد کنند، کسی که درصورت پایان همکاری با آنها نیز در محل کار جدید دیگری پشت سر آنها بدگویی می‌کند.

مطلب مرتبط: ۵ نکته که هنگام ترک یک شغل باید آنها را رعایت کنید

اطلاعات شخصی خود را برای همگان تعریف نکنید

معمولاً افراد عادت دارند برای آشنایی بیشتر و احساس راحتی کردن با کسانی که ساعت‌ها با آنها در ارتباط هستند، اطلاعاتی غیرمستقیم از زندگی خود به آنها منتقل کنند. اما در برخی از موارد این صحبت کردن باعث می‌شود تا شخص اطلاعات خصوصی زندگی خود را بازگو کند. این کار در اولین دیدارها بسیار اشتباه است، زیرا ما هنوز با شخصیت افراد آگاه نیستیم و نمی‌دانیم این افراد تا چه راز نگه‌دار هستند و چقدر از اطلاعات ما را بصورت شایعه در بین دیگران پخش می‌کنند.