جابه‌جایی‌ها در سرعت تغییرات جزئی جهان و تغییرات کوچک در رفتار مصرف کننده‌ها، منجر به چالش برای برخی از خرده‌‌فروشان سنتی می‌شود؛ خرده‌فروشانی که در رکود هستند و برای حفظ فروش و ارتباط برقرار‌کردن با مصرف‌کننده‌های امروزی تلاش می‌کنند. برندهای معتبر یک‌چیز مشترک دارند: آن‌ها از تغییرات نمی‌ترسند. شرکت‌هایی که در‌حال رشد هستند، منعطف هستند و با زمان تغییر می‌کنند. اگر شما نیز کسب و کاری قدیمی و رویکردی سنتی دارید، در ادامه با رمز و راز تغییر استراتژی و تفکر همانند یک استارتاپ به روز و موفق آشنا خواهید شد.

برندهای معتبر و موفق همیشه ایده‌های جدیدی را فرا می‌گیرند. برندهایی مثل Zara، H&M و Nike این طرز فکر را پذیرفتند که پوست قدیمی خود را عوض کنند تا فروش بیشتری داشته باشند. آنها به این باور رسیده‌اند که با هدف به مشتریان خود خدمات ارائه دهند؛ باوری که منجر به راحتی و رضایت بالای مشتریان می‌شود. به عبارت بهتر آن‌ها همانند یک استارت‌آپ  فکر می‌کنند!

شرکت‌هایی که این مدل را سرلوحه‌ی کار خود قرار می‌دهند، خیلی زود جزء اولین‌ها در رقابت فروش می‌شوند و به برندهای قدیمی هم می‌آموزند که آن‌ها هم نیاز دارند مثل این شرکت‌ها شروع کنند. آن‌ها می‌توانند این‌ کار را با بهره‌‌گیری بهتر از اطلاعات خود برای درک آنچه مشتریان می‌خواهند انجام‌دهند و روش مدل‌سازی خودرا برای حفظ فروش تغییر دهند. برندهای سنتی باید رقابت با خودشان را متوقف کنند.

بیشتر از موبایل استفاده کنید

شرکت‌ها باید به سمت دیجیتالی شدن رفته یا انقراض خود را بپذیرند. آن‌ها می‌توانند با تجارت از طریق تلفن همراه شروع کنند. Forrester پیش‌بینی می‌کند که تجارت الکترونیکی ایالات متحده آمریکا تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۵۳۰ میلیارد دلار رشد خواهدکرد، با بیش از ۲۰۶ میلیون نفر که به صورت آنلاین خرید می‌کنند.

مطلب مرتبط: ۱۸ اشتباه رایجی که استارتاپ‌ها را به کشتن می‌دهد!

به برند نایک با قدمتی ۵۰ ساله توجه کنید؛ این برند قدیمی ذهنیت استارتاپی خود در زمینه فناوری را با  تمرکز بر کانال‌های D2C آغاز کرد. برنامه‌های بزرگ این شرکت منجر به رشد ۲۵۰ درصدی در پنج‌سال بعد شد و نتیجه‌ی آن پیشرفت در‌ رقابت بود. سرمایه‌گذاری در بخش موبایل به شرکت‌ها اجازه‌ی تعاملات نزدیک‌تر و شخصی‌تری را با مصرف کنندگان خود می‌دهد و منجر به ایجاد تجربه‌های شخصی برای مشتریان هدفمند می‌شود. بر اساس شواهد، شرکت‌هایی که راهبردهای تلفن همراه را به نحو قابل ملاحظه‌ای اجرا کرده‌اند، توجه‌ها را در تجارت الکترونیک خود افزایش داده‌اند. این هزینه‌ی نسبتا کم منجر افزایش فروش می‌شود.

ابزار فیزیکی، دیجیتالی می‌شوند

برندها با فروشگاه‌های غیر دیجیتال نیاز به خطوط ارتباطی بین دستگاه‌های فیزیکی خود با دنیای دیجیتال دارند‌. Jan Kniffen به عنوان تحلیلگر خرده‌فروشی اشاره می‌کند حدود یک‌سوم از مراکز خرید آمریکا نزدیک به بسته‌شدن هستند. هدف‌ قرار‌دادن مشتریان و ایجاد تجربه‌های خرید مناسب با راه‌حل‌های خرید یکپارچه، در طول زمان منجر به کاهش ترافیک خرید از فروشگاه‌ها می‌شود. برای تقلید از سرعت و کارایی خرید آنلاین، دیجیتالی کردن فروشگاه‌ها، برندهای قدیمی را در موقعیتی بهتر برای خدمت به مشتریان قرار می‌دهد.

ساخت فروشگاه‌های زنجیره‌ای  برای خریداران در بازار چندکاناله هیجان‌انگیز است و تصمیم‌گیری اقلیتی که قصد خرید از فروشگاه دارند را سخت کرده و کاهش می‌دهد. با این حال، شرکت‌ها می‌توانند از این تغییرات خرید استفاده کنند و تغییرات مثبت به وجود آورند و شروع به بازنویسی نقش یک فروشگاه کنند. به جای جلوگیری از موجودی بیش از حد و فشار برای پایین‌آوردن قیمت محصول، فروشگاه‌ها می‌توانند فروشگاه آنلاین را جایگزین کنند.

مطلب مرتبط: ۱۴ فیلمی که هر کارآفرین باید تماشا کند

ساخت فروشگاه‌ها بیشتر شبیه یک نمایشگاه است. مشتریان می‌توانند لباس را امتحان کنند و سپس از یک وب‌سایت شرکتی سفارش دهند. فضای خرده‌فروشی و انبارکردن کمتر، به معنای پایین‌آمدن قیمت است.

 مشارکت در گفت و گو

مخاطبان در حال تغییر هستند و برقراری ارتباط با افراد مختلف در حال حاضر از اهمیت زیادی برخوردار است. این نسل به مشتریانی که به صورت مستقیم سرویس می‌گیرند پاسخ می‌دهد و قبل از اینکه خریدهای عمده را انجام دهند، اقدامات لازم را انجام می‌دهد. برندها باید هنگام صحبت کردن یا وقتی که در معرض کاهش فروش قرار می گیرند، این را در نظر بگیرند.

سخن گفتن بامشتریان به‌طور صریح به رسانه‌های اجتماعی بستگی دارد و مارک‌های سنتی اگر به آن‌ها توجه کنند، برایشان بهتر است. رسانه‌های اجتماعی باید به صورت درست به کارگیری شوند. منابعی مانند بازاریابی اثرگذار غير سنتی و محتوای برندها، پتانسیل بالقوه‌ی برندهای قدیمی را بالفعل می‌کنند.

همان‌طور که بازار همچنان رشد می‌کند، مارک‌هایی که نمی‌توانند با اجتماع خود را تطبیق دهند، توسط ارائه‌های جدیدتر که توجه مصرف‌کنندگان را تحت تأثیر قرار می‌دهند، تحت فشار قرار می‌گیرند. یافتن راه‌هایی برای برقراری ارتباط با مشتریان، مثلا استفاده از Snapchat یا تمرکز روی Instagram. فروش اجتماعی یک واکنش زنجیره ای است، برندها آرزویشان استفاده از سایت‌های اجتماعی است؛ اگر کاربران از محصولات استقبال کنند و اگر مشتریان تعامل و وفاداری خودرا بهبود بخشند، شرکت‌ها نیز می‌توانند خرید و فروش را از طریق شبکه‌های اجتماعی تجربه کنند.

استفاده‌ی مناسب به جای مدل‌های حمل‌ و‌ نقل

یک راه خوب برای ارائه‌ی خدمات به مشتریان،  تطبیق تکنولوژی استارت‌آپ با مدل سرویس، همانند Club Dollar Shave که نام تجاری Unilever آن را ۱ میلیون دلار خریداری کرد. این مدل موثر است چرا که اساساً به صورت پرداخت خودکار انجام می‌شود.

مطلب مرتبط: ۱۴ کار به ظاهر پیش پا افتاده‌ای که افراد موفق دنیا هر روز انجام می‌دهند

برندهایی که از این روش توزیع استفاده می‌کنند، در نیاز خریدار به محصولات، به ویژه در بخش‌های مراقبت‌های بهداشتی و شخصی سرمایه‌گذاری کرده‌اند. راحتی و سهولت در تعهد پرداخت، کار را برای رقابت سخت کرده است. بقای خرده‌فروشی سخت است. مارک‌هایی که کارآمد، انعطاف‌پذیر و سرزنده به مشتریان خدمات می‌دهند‌، آن‌هایی هستند که موفق خواهند شد.

شرکت‌های سنتی  برای رقابت نیاز به تغییر DNA خود دارند. خواسته‌های مصرف‌کننده‌ها در حال تغییر است که بدون نیاز به تکنولوژی جدید و منابع دیجیتال این امر غیرممکن است. شرکت‌های نسل بعدی ترکیبی از نام‌های تجاری را پیشنهاد می‌دهند؛ تکنولوژی، استعداد و دسترسی مستقیم به مصرف‌کنندگان. سرعت تغییرات تکنولوژی خرده‌فروشی بسیار کند است. در حالی که این ممکن است راه‌حل برای امروز باشد، تعجب نکنید اگر فردا تغییر کند.