بادام هندی چگونه کاشته می‌شود؟

بادام هندی چگونه کاشته می‌شود؟

آیا دوست دارید بدانید، بادام هندی چگونه کاشته می‌شود؟ یکی از درختانی که امروزه از طرفداران زیادی دارد ،درخت بادام هندی است که در واقع برای اولین بار توسط افراد برزیلی به کاشت رسید و بعد از آن به تعداد بالا در مناطق هند که از آب و هوای گرمسیری برخوردار است به صورت فراوان تولید و پرورش پیدا کرد،  در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر با این نهال آشنا شوید.

نهال درخت بادام هندی

 نهال درخت بادام هندی به دلیل این که دارای محصول ارزشمند با خواص عالی هستند و در دسته خشکبار قرار دارند از قیمت و ارزش بسیار بالایی در میان باغداران جهان برخوردار می‌باشد و لازم است بدانید که هر مناطقی شرایط مناسبی را برای به رشد رساندن آن ندارد.

 اما کشور ایران به دلیل دارا بودن مناطق چهار فصله خود توانسته است در برخی از مناطقی که دارای آب و هوای گرم سیری و نیمه خشک است این درختان را به رشد و باردهی مناسبی برساند حال برای خیلی از افراد این سؤال ایجاد می‌شود که نحوه کاشت درختان بادام هندی در ایران به چه شکلی است برای پاسخ به این سوال با ما همراه باشید، بهتر است قبل از خرید نهال بادام بیشتر با آن آشنا شوید.

بادام هندی1

کاشت بذر بادام هندی با روش جوانه زنی

کاشت بذر بادام هندی با روش جوانه زنی یکی از روش‌های معروف هست؛ شما می‌توانید برای تکثیر اغلب درختان میوه‌دار از این روش استفاده داشته باشید کاشت بذر خام آن هست؛ لذا برای تکثیر درختان بادام هندی نیاز هست که شما دانه آن را به مدت یک تا دو روز در آب قرار دهید تا شروع به جوانه زدن کند.

 سپس همان دانه را که به آن بذر گفته می‌شود درون پارچه نمدار قرار دهید و دمای نسبتا معتدلی را برای آن ایجاد نمایید سپس بعد از این که جوانه آن به طور کامل خارج شد آن را در گلدان کوچک با خاکی که شنی و زهکشی شده است قرار دهید تا به طور کلی در خاک ریشه کند و جوانه سبز آن به صور کامل از خاک خارج شود.

 مدت زمانی که برای خارج شدن از خاک برای این بذر بادام هندی نیاز است تا مدت 14 الی 20 روز بوده است که بعد از آن باید رسیدگی‌های خود را چندین برابر کنید این بذر برای تبدیل شدن به یک نهال مناسب نیازمند زمانی تا چند سال است که برای شما باردهی مطلوبی را داشته باشد، البته برای احداث باغ بادام هندی این روش اصلاً توصیه نمی‌شود بهتر است خرید نهال بادام هندی را از نهالستان‌های معتبر انجام دهید.

کاشت نهال بادام هندی

بهترین روش برای کاشت نهال بادام هندی چگونه هست، به هنگام خرید نهال بادام حتمی حتماً روش تکثیر آن را از کارشناسان بپرسید چون تاثیر بسزایی در عملکرد آن دارد؛ این دسته از درختان بادام هندی برای این که تکثیر خوبی را داشته باشند نیازمند این هستن که یا به صورت مستقیم از بذر آن مورد استفاده قرار داد و یا از روش پیوند زدن آنها تکثیر و کاشت آن را در باغات مربوطه ادامه داد.

 به طوری که برای پیوند زدن این دسته از درختان بادام هندی نیازمند نمونه‌ای شاخه‌هایی هستید که محصول آنها به رنگ قهوه‌ای یا زرد باشد؛ این دسته به دلیل این که مقاومت زیادی را در برابر اتصال با فرایند پیوند زنی را دارا هستند تکثیرشان آسان‌تر خواهد بود.

برای این کار می‌توانید از روش پیوند زبانه‌ای استفاده داشته باشید به این صورت که شاخه استانداردی از درختان بادام هندی را به صورت اریب برش دهید و آن را به حالتی که دارای دو زبانه است شکل دهید، همین روند را در تنه درختی پیوندی ایجاد کنید و شاخه را در محل اتصال با وسیه چسب مخصوص پیوندی به خوبی متصل کنید تا بعد از گذشت چند هفته شاخه به درخت مورد نظر پیوند بخورد.

بادام هندی2

کاشت صحیح بادام هندی در گلدان‌های توربی

خیلی از افرا برایشان این سؤال ایجاد می‌شود کاشت صحیح بادام هندی در گلدان‌های توربی در چیست؟ با مراجعه به سایت اینترنتی paliznahal.ir بیشتر با این قضیه آشنا خواهید شد ولی در پاسخ به این سؤال باید بدانید که:

  • گلدان‌ها قابل تجزیه هستند
  • آسانی انتقال بذر ریشه زده بادام هند

همانطور که پیش‌تر در مطالب اولیه از کاشت بذر بادام هندی برای شما گفته شد نیاز است که آن را بعد از جوانه زدن در خاک شنی و زهکشی شده در گلدن‌های توربی قرار دهید و بعد از این که از خاک بیرون آمد و حاله جوانه سبز را به خود گرفت با همان گلدان آن را در باغاتی با همان شرایط خاک زهکشی شده قرار دهید.

 این روند به دلیل این که شما دستی برای بیرون آوردن جوانه از گلدان ندارید احتمال آسیب رسیدن به آن بسیار کم است و در نتیجه احتمال رشد در باغات شما بیشتر خواهد شد؛ این گلدان‌ها به دلیل این که با گذشت زمان در خاک تجزیه می‌شوند هیچ نگرانی را برای شما نخواهد داشت.

 و به مرور می‌توانید با استفاده از کود‌های مناسب برای این درختان آن را به خوبی با تعداد بالا به پرورش برسانید و از فروش ان به سود خوبی دست پیدا کنید به طوری که امروزه بسیاری از نهالستان‌ها با این روش کاشت به موفقیت‌های زیادی در کشور رسیده‌اند، برای احداث باغ بادام هندی باید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.

اطلاعات تکمیلی : https://paliznahal.ir/product-category/almond/

معتبرترین سایت در زمینه خرید انواع نهال گلابی، میوه و گردو سایت پالیز نهال به ادرس “paliznahal.ir” می باشد. Paliznahal.ir با در اختیاز داشتن کادر مجرب و حرفه ای و نهالستان های تخصصی جهت خرید انواع نهال به مرجع اصلی خرید نهال، نهالستان تبدیل شده است.

علاوه بر آن می توانید با مراجعه به paliznahal و شرکت پالیز نهال از قیمت نهال مانند نهال گلابی اسپادانا مطلع شده و خرید خود را نهایی کنید.

نتیجه گیری:

در این مقاله با توجه به مضوعاتی که در حوزه کاشت متنوع بادام هندی برای شما بازگو شد این را دانستیم که می‌توانیم این محصول ارزشمند را با دو روش کاشت بذر و پیوند زدن به خوبی تکثیر نمود و از محصول عالی آن به سود و درآمد بالایی دست یافت، از این رو شما برای راهنمایی بهتر و بیش‌تر می‌توانید با مراکز بزرگ تکثیر و فروش نهال بادام به صورت اینترنتی ارتباط حاصل کنید، توجه کنید در این نهالستان‌ها قیمت نهال بادام بر اساس مصوب وزارت کشاورزی تعیین می‌شود.

تماس با پالیز نهال:

09144501003

09144501009

  سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی ۷۲۴پرس در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

بادام هندی چگونه کاشته می‌شود؟

Top

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید