باردهی کدام نهال بادام بیشتر است؟ 

باردهی کدام نهال بادام بیشتر است؟ 

واقعاً می‌دانید باردهی کدام نهال بادام بیشتر است؟ آیا قبل از خرید نهال بادام به این موضوع فکر کرده‌اید؟ بهتر است پاسخ این سؤال رایج را به این شکل داد که میزان و مقدار باردهی هر یک از انواع نهال بادام با یکدیگر متفاوت بوده و به نژاد نهال و محلی که در آن کاشته و رشد می‏کند بستگی دارد.

 مقدار باردهی هر نهال بادام اگر در شرایط مخصوص به خودش کاشته و پرورش پیدا کند در بیشترین و بالاترین حالت ممکن خود خواهد بود پس برای انتخاب نهال بادام خود به نکات و ویزگی‏های مختص به آن رقم باید توجه داشت. 

انواع ارقام نهال بادام

انواع ارقام نهال بادام به سه دسته گرمسیری سردسیری و میان گل تقسیم بندی می‌شود:

  • ارقام نهال بادام سردسیری بهتر است در نقاطی کاشته شود که دارای آب و هوای سرد و سازگار با این ارقام را دارد.
  • برعکس آن، نهال بادام گرمسیری  و زودگل بوده که باید در شرایط آب و هوایی مخصوص خود یعنی آب و هوای دشتی و گرمسیری کاشته و پرورش پیدا کند. 
  • نهال بادام میانگل مخصوص آب و هوای معتدل و مرطوب خواهد بود،  توجه به این نکته و رعایت درست آن موجب باردهی بیشتر نهال بادام شما خواهد شد. 

نهال بادام سردسیری

به هنگام خرید نهال بادام توجه کنید، نهال بادام سردسیری در اب و هوای سرد و کوهستانی بسیار خوب عمل کرده و در برابر سرما و یخبندان از خود مقاومت زیادی نشان خواهند داد و برای همین به این گونه ارقام هنگام خرید نهال بادام گونه سردسیری گفته می‎شود مثل: نهال بادام آذر، نهال بادام تونو، نهال بادام سنگی و ....

خرید نهال بادام گرمسیری

خرید نهال بادام گرمسیری در مناطق گرمسیری بهترین گزینه محسوب می‌شود، نهال بادام به خاطر حساس بودن کمتر در مناطق گرمسیری که گرمای بالا ۳۰ درجه سانتی گراد را دارند کاشته شده و رشد خواهد کرد زیرا گرمای زیاد باعث از بین رفتن نهال بادام شده و این نکته در بیشتر مراکز فروش نهال بادام به شما هنگام خرید نهال بادام گفته خواهد شد، یکی از ارقام نهال بادام که در مناطق گرم کاشت و برداشت می‌شود نهال بادام پوست کاغذی بوده که در مناطق همراه با آب و هوای گرم به خوبی رشد کرده و محصول می‏دهد. 

نهال بادام مخصوص مناطق معتدل و مرطوب

نهال بادام مخصوص مناطق معتدل و مرطوب، ارقام نهال بادامی هستند که در آب و هوای معتدل و مرطوب بسیار خوب رشد کرده و دارای محصولات فراوان و مرغوب و درجه یک هستند فقط از این گونه ارقام بادام بهتر است در برابر سرمای بهاره مراقبت نمود همچنین این ارقام تعداشان بالا بوده و ما به برخی از مهم‏ترین و بهترین آن‏ها اشاره خواهیم کرد مثل: نهال بادام حریر، نهال بادام تونو، نهال بادام سهند، نهال بادام ربیع و نهال بادام اسکندر و … ، البته این نهادها در اکثر مناطق سازگاری بالا داشته و کارشناسان نهالستان به هنگام فروش نهال بادام بر آن تاکید دارد.

ظرف مغز بادام

کاشت کدام یک از ارقام نهال بادام در ایران سودآور است؟

شما به عنوان یک کشاورز به هنگام خرید نهال بادام باید بدانید، کاشت کدام یک از ارقام نهال بادام در ایران سودآور است؟ با توجه به توضیحات داده شده در رابطه با ارقام گوناگون نهال بادام لازم است بدانید یکی از بهترین و مناسب‏ترین ارقام نهال بادام در کشور عزیزمان نهال بادام تونو است.

 زیرا این رقم هم در مناطق سرد کاشته شده و هم مناسب کاشت در مناطق معتدل و مرطوب است، نهال بادام تونو دیرگل بوده و دارای مقاومت بسیار بالا در برابر سرما است و از همه مهم‎تر میزان باردهی بسیار بالای آن در هکتار است، خرید نهال بادام تونو به سود هر باغدار و کشاورزی است.

 زیرا این نهال دارای باردهی بالا و عمر مفید در حدود ۷۰ سال و حتی بیشتر است، نهال بادام تونو در بیشتر مراکز فروش نهال بادام عرضه می‏شود اما قیمت نهال بادام تونو در سایت paliznahal.ir از سایر نهالستان‎ها پایین‌‏تر بوده زیرا این نهالستان خود تولید کننده ارقام نهال بادام هستند. 

پربارترین نهال بادام

ویژگی‌های پربارترین نهال بادام  چیست؟ برای اینکه انتخاب درست و مناسبی از نهال بادام برای باغ خود داشته باشید باید هنگام خرید به نکات زیر توجه نمایید:

  1. خرید خود را از نهالستان‏های بزرگ و معتبر که دارای مجوز رسمی و قانونی هستند انجام دهید. 
  2. نهال‌های بادامی که می‎خرید باید دارای شناسه و کارت سلامت از سازمان بهداشت کشور باشند. 
  3. نهال‌های بادام شما باید عاری از هرگونه آفت و بیماری مخرب باشند. 
  4. نهال بادام باید در شرایط مناسب رشد کرده و مقدار آب و نور مورد نیاز را دریافت کرده باشند. 
  5. قیمت فروش نهال‌های شما باید متناسب با قیمت موجود در سازمان جهاد کشاورزی باشد. 

توجه به موارد بالا هنگام خرید نهال بسیار مهم و حائز اهمیت است چرا چون اگر نهال بادام نامناسبی خریداری نمایید شاهد از بین رفتن زحمات و تلاش‌‎های خود خواهید بود و در نهایت هم محصولی نداشته و هم نهال‏‌هایتان هم مرده و از بین خواهند رفت و خسارت جبران ناپذیری را به شما و سرمایه شما وارد خواهند نمود. 

بادام

کلام آخر

نتیجه می‏توان گرفت کاشت ارقام نهال بادام پربار در زمین‏هایتان بسیار مفید و پر سود خواهد بود و شما با کمتر هزینه‏ای این کار را شروع کرده و در نهایت به یک درآمد کلان خواهید رسید آن هم با صادر کردن بخش بزرگی از محصولات مرغوب و ممتاز نهال‏‌های بادام پربازده و پربار خود که این کار باعث رشد اقتصادی شما شده و در آخر شما را به یک تاجر بزرگ تبدیل خواهد کرد. 

تماس با پالیز نهال:

۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۷

۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۸

  سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی ۷۲۴پرس در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

باردهی کدام نهال بادام بیشتر است؟ 

Top

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید