راهنمای استفاده از ریموت کنترل کولر گازی + معنی دکمه های کولر گازی

راهنمای استفاده از ریموت کنترل کولر گازی

ریموت کنترل کولر گازی به ما این امکان را می دهد که به راحتی تنظیمات کولر گازی را تغییر دهیم اما برای این که بتوانیم از کنترل کولر گازی استفاده کنیم، باید معنی دکمه های آن را بدانیم. 

اگر قصد خرید کولر گازی جدیدی را دارید یا می خواهید با یادگیری معنی دکمه های کولر گازی بتوانید از ریموت کنترل استفاده بهتری بکنید، این مقاله راهنمای استفاده از ریموت کنترل کولر گازی می تواند به شما کمک کند.

دکمه های کنترل کولر گازی چه معنایی دارند؟

کنترل کولر گازی هر برند شکل و ظاهر خاص خودش را دارد. حتی در برخی موارد کنترل کولر گازی در مدل های مختلف کولر گازی یک برند با هم متفاوت است. با این وجود معمولا اسم دکمه ها یا نماد آن ها بین اکثر برند ها مشترک است. این راهنمای استفاده از ریموت کنترل کولر گازی، برای اکثر برند های کولر گازی ایرانی و خارجی کاربرد دارد؛ همچون:

  • معنی دکمه های کنترل کولر گازی ال جی
  • معنی دکمه های کنترل کولر گازی سامسونگ
  • معنی دکمه های کنترل کولر گازی جنرال
  • معنی دکمه های کنترل کولر گازی ایوولی
  • معنی دکمه های کنترل کولر گازی گری
  • معنی دکمه های کنترل کولر گازی گرین
  • معنی دکمه های کنترل کولر گازی هایسنس
  • معنی دکمه های کنترل کولر گازی اجنرال
  • معنی دکمه های کنترل کولر گازی جنرال مکس
  • معنی دکمه های کنترل کولر گازی جنرال گلد
  • معنی دکمه های کنترل کولر گازی زانتی
  • معنی دکمه های کنترل کولر گازی بوش
  • معنی دکمه های کنترل کولر گازی میدیا
  • و ...

بنابراین اگر قصد خرید کولر گازی جدید دارید می توانید از این راهنما استفاده کنید. با وجودی که کنترل این کولر گازی ها از نظر ظاهری با هم متفاوت هستند، اما اکثرا دکمه های مشترک دارند. البته همه دکمه هایی که در این مقاله توضیح می دهیم لزوما در همه ریموت کنترل ها وجود ندارند. کلیه این برند ها در فروشگاه دماکالا عرضه می شوند و شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره امکانات هر یک، با کارشناسان فروش این فروشگاه اینترنتی تماس بگیرید.

در ادامه این راهنمای استفاده از ریموت کنترل کولر گازی، معنی دکمه های کولر گازی همه برند ها را بررسی خواهیم کرد.

معنی دکمه on/off یا power در کولر گازی

دکمه روشن خاموش کولر گازی که در بعضی مدل ها on/off یا power نامگذاری شده، یکی از اصلی ترین و پایه ترین دکمه های کولر گازی است. با فشردن این دکمه اگر کولر خاموش باشد روشن می شود و برعکس، اگر روشن باشد خاموش میکند. در برخی کنترل ها این دکمه با نماد یک خط عمودی داخل یک دایره نمایش داده می شود.

معنی swing در کولر گازی

دکمه سویینگ که با نماد چند فلش که از اسپلیت به سمت خارج می روند هم نمایش داده می شود، به معنی حرکت پره های اسپلیت است. وقتی این دکمه را می زنید پره ها شروع به حرکت می کنند یا اگر از قبل حرکت می کردند، متوقف می شوند.

اکثر ریموت کنترل ها دو تا دکمه swing دارند که با عدد 1 و 2 یا عمودی و افقی از هم تفکیک داده می شوند. سویینگ عمودی به حرکت پره ها از بالا به پایین اشاره دارد و سویینگ افقی به حرکت پره ها از چپ به راست.

معنی Quiet Mode در کولر گازی

دکمه Quiet Mode یا Quite که با نماد "هیس" یا همان فردی که به علامت سکوت یک انگشتش را روی دهان نگه داشته هم نمایش داده می شود، به معنی حالت بی صدا است. زمانی که این دکمه را می زنید، صدای کولر گازی تا حد زیادی کمتر می شود. این حالت برای شب ها مناسب است.

معنی turbo در کولر گازی

بسیاری از کولر گازی ها حالت توربو دارند. در ریموت کنترل این کولر گازی ها معمولا یک دکمه به نام turbo وجود دارد که اگر آن را بزنید، کولر گازی روی حالت خنک کنندگی سریع قرار می گیرد و فضا را در مدت زمان کمی خنک می کند. این دکمه در بعضی مدل ها با نماد بازوی ورزشکار هم نمایش داده می شود.

معنی jet cool در کنترل کولر گازی

دکمه jet cool در برخی کولر گازی ها جایگزین turbo است و همان کاری که توربو می کند را انجام می دهد.

معنی کلمه mode در کولر گازی

کلمه مود یا mode به معنی حالت است. در کولر گازی ها چند حالت مختلف وجود دارد که شما با فشار دادن دکمه mode می توانید به آن ها دسترسی پیدا کنید. هر بار که دکمه mode کولر گازی را فشار دهید، یکی از حالت ها فعال می شود. معمولا نام mode فعال شده روی ال سی دی پنل کولر گازی یا روی نمایشگر ریموت کنترل نوشته می شود.

این مود ها عبارتند از:

  • حالت auto یا خودکار
  • حالت fan یا فن
  • حالت cool یا سرمایش
  • حالت heat یا گرمایش
  • حالت dry یا رطوبت زدایی

معنی کلمه auto در کولر گازی

دکمه auto یا auto function گاهی اوقات با نماد انگلیسی A و چند فلش (پیکان) در اطراف نمایش داده می شود. زمانی که این دکمه را فشار می دهید، کولر گازی با صورت خودکار دمای تنظیم شده را حفظ می کند. در این حالت کولر گازی بر اساس نیاز، از سرمایش با درجات مختلف یا فن استفاده می کند تا دمای محیط در حد تنظیم شده بماند.

معنی حالت اسمارت در کولر گازی

حالت اسمارت که در برخی کولر گازی ها وجود دارد، شبیه همان حالت auto است که سرعت فن و میزان سرمایش را بر اساس نیاز تنظیم می کند تا دمای خواسته شده حفظ شود. در این حالت اگر نیاز باشد کولر به صورت خودکار خاموش یا روشن می شود.

چگونه کولر گازی را روی حالت اتوماتیک قرار دهیم؟

برای قرار دادن کولر گازی روی حالت اتوماتیک از یکی از این دو روش استفاده کنید:

  1. اگر ریموت کنترل کولر گازی شما دکمه auto یا auto mode یا smart mode دارد این دکمه را فشار دهید
  2. اگر کولر گازی دکمه مستقل برای auto ندارد یک یا چند بار دکمه mode را فشار دهید تا حالت auto فعال شود.

معنی کلمه fan در کولر گازی

یکی از دکمه های مهم و کاربردی کولر گازی، دکمه fan mode است. اگر ریموت کنترل شما این دکمه را ندارد، با یک یا چند بار فشار دادن دکمه mode می توانید این حالت را فعال کنید. وقتی کولر گازی روی حالت فن است، کمپرسور دستگاه خاموش می شود و فقط فن ها کار می کنند. در این حالت هوا به جریان می افتد اما سرد یا گرم نمی شود. در فصل هایی که هوا معتدل است و فقط یک گردش هوای ساده لازم است، بهتر است کولر گازی را روی حالت فن قرار دهید تا مصرف برق پایین بیاید.

اگر کولر گازی شما برای حالت فن دکمه جداگانه داشته باشد، ممکن است این دکمه با نماد پنکه نشان داده شود. علت هم این است که وقتی کولر گازی را روی حالت fan قرار می دهید، عملکردی شبیه به پنکه دارد.

معنی fan speed در کولر گازی

دکمه fan speed در برخی ریموت کنترل ها وجود دارد. این دکمه با نمادی که بسیار شبیه نماد آنتن دهی گوشی موبایل است هم نمایش داده می شود. با فشار دادن این دکمه می توانید سرعت فن دستگاه را روی کم low، متوسط medium و بالا high قرار دهید. میزان سرعت روی ال سی دی پنل اسپلیت یا نمایشگر ریموت کنترل نشان داده می شود. هر بار دکمه fan speed را فشار دهید سرعت فن ها تغییر می کند.

معنی کلمه cool در کولر گازی

دکمه cool یا سرمایش در برخی ریموت کنترل ها با نماد دانه برف نمایش داده می شود. وقتی کولر گازی را روی حالت cool قرار می دهید، کولر گازی وارد حالت سرمایشی می شود و بدون در نظر گرفتن دمای محیط، روشن می ماند و هوا را خنک می کند. این حالت در روز های بسیار گرم سال بیشترین کاربرد را دارد.

معنی heat در کولر گازی

حالت heat یا heater به معنی حالت گرمایشی کولر گازی است. اگر برای این حالت دکمه جداگانه روی ریموت کنترل کولر گازی تعبیه شده باشد، معمولا از نماد خورشید برای آن استفاده شده است.

چگونه کولر گازی را با ریموت کنترل گرمایشی کنیم؟

برای گرمایشی کردن کولر گازی می توانید دکمه mode را یک یا چند بار فشار دهید تا حالت heat فعال شود یا در صورتی که روی کنترل کولر گازی یک دکمه جداگانه برای heat در نظر گرفته شده، آن دکمه را فشار دهید.

معنی dry به فارسی در کولر گازی

حالت dry کولر گازی حالتی است که برای رطوبت زدایی از هوا از آن استفاده می شود. این دکمه برای شهر های شمالی و جنوبی که رطوبت بالایی دارند کاربرد زیادی دارد. در برخی کولر گازی ها با فشار دادن دکمه mode می توانید کولر گازی را روی حالت dry تنظیم کنید. در برخی دیگر یک دکمه مجزا به نام dry یا با علامت قطره آب در نظر گرفته شده است.

معنی sleep در کولر گازی

دکمه sleep در کولر گازی به شما این امکان را می دهد که یک زمان مشخص برای خاموش شدن خودکار کولر گازی تنظیم کنید.

معنی کلمه high در کولر گازی

دکمه high در کولر گازی به معنای زیاد است و برای تنظیم سرعت فن کولر گازی از آن استفاده می شود. وقتی این دکمه را می زنید فن دستگاه با سرعت زیاد کار می کند.

معنی low در کولر گازی

دکمه low برعکس دکمه high است و سرعت فن را به کمترین حد کاهش می دهد.

معنی کلمه mid در کولر گازی

در بعضی کولر گازی ها یک دکمه به نام mid یا medium  وجود دارد که سرعت فن را روی حالت متوسط قرار می دهد یعنی بین high و low

دکمه h-sweep در کولر گازی

دکمه h-sweep در کولر گازی جهت باد را به صورت افقی تنظیم می کند. دکمه v-sweep هم برعکس آن، جهت عمودی باد را تنظیم می کند.

معنی led در کولر گازی

دکمه led یا همان ال ای دی برای روشن یا خاموش کردن بک لایت صفحه نمایش کولر گازی است.

معنی set temp در کولر گازی

دکمه temp در کولر گازی به شما این امکان را می دهد که دما را تنظیم کنید.

معنی کلمه speed در کولر گازی

دکمه speed کولر گازی سرعت فن را تنظیم می کند. وقتی این دکمه را فشار می دهید می توانید سرعت فن را کم یا زیاد کنید.

med cool معنی در کولر گازی

علامت med cool در برخی کولر گازی ها به معنی تنظیم سرمایش کولر گازی روی درجه متوسط یا همان medium است.

علامت قطره در کولر گازی

علامت قطره در کولر گازی به حالت dry اشاره دارد و وقتی فعال باشد رطوبت هوا را کاهش می دهد.

عکس کنترل کولر گازی ایوولی

در زیر عکس کنترل کولر گازی ایوولی را به عنوان نمونه مشاهده می کنید. همانطور که می بینید یک سری از دکمه هایی که توضیح دادیم در این کنترل کولر گازی وجود دارد.

کنترل کولر گازی

معنی دکمه های کنترل کولر گازی برای همه مدل ها

ریموت کنترل کولر گازی یک ابزار بسیار کاربردی است که به شما کمک می کند به راحتی از همه امکانات کولر گازی خود بهرمند شوید. اما اگر معنی دکمه های کنترل کولر گازی را ندانید، چگونه می توانید از آن ها استفاده کنید؟ با وجودی که کنترل کولر گازی ها بر اساس برند و مدل با هم متفاوت هستند، اما اکثرا از دکمه ها و نماد های مشترکی استفاده می کنند. در این مقاله راهنمای استفاده از ریموت کنترل کولر گازی به توضیح معنی همه دکمه های کولر گازی پرداختیم.

  سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی ۷۲۴پرس در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

راهنمای استفاده از ریموت کنترل کولر گازی + معنی دکمه های کولر گازی

Top

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید