سرویس اقتصادی

همکاری و حضور گروه شیریک در برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی صنعت میوه و سبزیجات ایران

حضور گروه شیریک در نمایشگاه تخصصی صنعت میوه و سبزیجات ایران

اولین دوره نمایشگاه صنعت میوه و سبزیجات کشور، میزبان ۷۰ شرکت داخلی و شرکت‌هایی از کشورهای ترکیه و ایتالیا بود که هر کدام غرفه‌ای در آن محل برپا کرده و آخرین دستاوردهای خود را در حوزه کشاورزی و صنایع وابسته به آن، برای بازدیدکنندگان تخصصی از ایران، هند، روسیه، بلاروس، عراق و ترکیه در معرض نمایش گذاشتند.

این نمایشگاه که با همکاری نزدیک وزارت جهاد کشاورزی، معاونت باغبانی، سازمان توسعه تجارت ایران، شهرداری تهران، گروه شیریک و تشکل‌های مربوطه برگزار شد، بستر و فرصتی‌های بی‌نظیری را فراهم کرد تا تولیدکنندگان و صاحبین کسب و کار به تبادل ایده‌ها و بینش‌های تجاری در مورد بازار میوه و سبزیجات تازه در ایران پرداخته و صنعت میوه کشور را وارد مسیر سریع رشد، اصلاحات و توسعه اقتصادی کنند.

در حاشیه مراسم افتتاحیه‌ی این اتفاق نو، آقای برومندی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی از رشد تولید محصولات باغبانی در سال جاری در کشور خبر داد و گفت: تولیدات باغبانی کشور، امسال به ۲۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تن رسیده است و این نشان از رشدی سریع در این صنعت است و نیازمند اجرای برنامه‌هایی مؤثر و کاربردی‌ست. این نمایشگاه آغاز خوبی است تا دستاوردهای کشاورزان و تولیدکنندگان استان‌های مختلف را در یک مکان به نمایش بگذاریم.

رشد و توسعه کشاورزی و صادرات با نگاه دانش‌محور در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی است و در برنامه‌های تحولی دولت و وزیر جهاد کشاورزی تاکید زیادی بر این مسئله شده است.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی درباره وضعیت بازیابی و بسته‌بندی نیز گفت: در این زمینه نقص‌هایی در گذشته وجود داشته و سعی کردیم گام‌هایی در رفع نقایص در بخش باغبانی برداریم.

وی با اشاره به حضور کشورهای شرکت‌کننده و بازدیدکننده همچون روسیه، بلاروس، عراق، ترکیه، عمان و ... در این نمایشگاه، گفت: این نمایشگاه، نمایشگاهی ارزشمند است که دستاوردهای کشورمان را به نمایش گذاشته است.

برومندی، معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی به حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: این شرکت‌ها در زنجیره تأمین و تولید میوه، سبزی و صیفیجات، آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی خود را به نمایش گذاشته‌اند و نشان داده‌اند این دستاورده‌ها می‌تواند چه تأثیرات مثبت و چشمگیری بر این صنعت داشته باشد.

مجموعه دانش‌بنیان شیریک

مجموعه دانش‌بنیان شیریک به عنوان یکی از همکاران در برگزاری این نمایشگاه و اولین فروشگاه اینترنتی خرید اجتماعی در ایران، با همکاری نزدیک خود با باغداران و کشاورزان، تولیدکنندگان و واردکنندگان اصلی بازار، بستری ایجاد کرده‌ که بهای کلیه محصولات کشاورزی، میوه و سبزیجات و ... در خرید آنلاین میوه به قیمت تره‌بارِ عمده تمام شود. تیم شیریک در این بازار با ارتباط مستقیم با کشاورزان و باغداران و با حذف واسطه‌ها و ارائه بهترین قیمت میوه و سبزیجات، نیاز کاربران را در سطح خرد و کلان از طریق اپلیکیشن‌های خود مرتفع کرده است.

حضور گروه شیریک در نمایشگاه تخصصی صنعت میوه و سبزیجات ایران2

از اهداف نمایشگاه صنعت میوه و سبزیجات ایران، نمایش و توسعه توانمندی‌های صنعت میوه، سبزی و صیفی‌جات و ایجاد یک برند نمایشگاهی در راستای فراهم آوردن فرصت‌های تجارت، توسعه، مدیریت و کاهش ضایعات و معرفی آخرین دستاوردها و تکنولوژی‌های نوین بوده است که اهدافی همسو با اصلی‌ترین اهداف مجموعه شیریک در ایجاد فرصت برای ارتباط مستقیم تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی با مصرف کننده نهایی یا نمایندگان خریدار میوه و بهبود چرخه زنجیره تأمین این دسته کالایی است. در واقع اتصال حقه‎‌های زنجیره‌های تأمین محصولات کشاورزی در اپلیکیشن‌هایی مانند شیریک، از حالت سنتی خود به روشی مدرن و به تجارتی آنلاین تبدیل شده است. خرید به قیمت عمده و تره‌باری از طریق اشتراک‌گذاری با دیگران که به خرید اجتماعی یا سوشال کامرس در جهان شهرت دارد، می‌تواند به تجربه یک خرید به صرفه برای مصرف کننده نهایی و فروشی آسان برای تولیدکنندگان کمک کند.

برگزاری کنفرانس‏ها و کارگاه های آموزشی از جمله برنامه های جانبی این رویداد بود که با حضور فعالین این حوزه برای علاقه‌مندان و حاضرین در زمان‌بندی‌های اعلام شده انجام می‌شد و سخنرانان در طی آن با به اشتراک‌گذاری تجربیات ارزشمند خود و ارائه برنامه‌ها و چشم‌اندازهای پیش رو با حضار به بحث و گفتگو پرداختند.

در 4 روز برگزاری این نمایشگاه، شش کنفرانس بین‌المللی تخصصی به صورت حضوری و آنلاین برپا شد. این کنفرانس‌ها در زمینه‌هایی همچون حمل‏و‏نقل تخصصی میوه و سبزیجات، فناوری‌های پس از برداشت مانند بسته‌بندی، انبارداری و ماندگاری در بازار صادرات میوه و تأثیر ورود تجارت آنلاین بر این حوزه بود.

در سومین روز از نمایشگاه میوه و سبزیجات، هم‌بنیان‌گذاران گروه شیریک با برگزاری کنفرانس تأثیر تجارت آنلاین بر آینده صنعت کشاورزی، به بررسی حلقه‌های گمشده در زنجیره تأمین بهینه‌ی محصولات کشاورزی، ارائه راه‏حل و راهکار و ترسیم تأثیر سوشال کامرس بر آینده این صنعت پرداختند.

حضور گروه شیریک در نمایشگاه تخصصی صنعت میوه و سبزیجات ایران3

ارتقای قدرت فروش و بالابردن سهم بازار از میزان فروش نهایی، توسعه تجارت صنعت میوه و سبزیجات، روش‌های معرفی و آشنایی با باغداران و تولیدکنندگان اصلی، ایجاد شبکه‌های همکاری و ... از جمله مهم‌ترین مباحث مطرح شده در این کنفرانس بود.

همچنین آقای علیرضا رضازاده، مشاورز وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی در سومین روز از نخستین نمایشگاه تخصصی میوه و سبزیجات ایران بازدید و از نزدیک در جریان مسائل مربوط به این نمایشگاه قرار گرفت.

حضور گروه شیریک در نمایشگاه تخصصی صنعت میوه و سبزیجات ایران4

آقای دکتر رضازاده که در فرصت‌های مختلف همواره برای قرارگیری در جمع فعالان بخش خصوصی تلاش می‌کند. او حضور در نمایشگاه‌های مختلف مرتبط با بخش کشاورزی را جزء برنامه‌های ثابت خود قرار داده و از فرصت نمایشگاه میوه و سبزیجات نیز برای برقراری ارتباط بهتر با این دسته از فعالان بخش کشاورزی استفاده و از غرفه‌های مختلف نمایشگاه بازدید و پیشنهادها، انتقادها، چالش‌ها و مشکلات فعالان حوزه کشاورزی بخش خصوصی را شناسایی و اعلام کردند در جهت پیگیری، انتقال و حل این مشکلات به مقامات بالاتر و رفع و رجوع آنها تلاش خواهند کرد.

جناب رضازاده به حضور پررنگ شرکت‌های دانش‌بنیان در این نمایشگاه اشاره و از این بابت اظهار خرسندی و امیدواری کرد با ورود این دسته از کسب و کارها و شرکت‌ها، بستر مناسبی برای پیشرفت‌ و توانمندی‌های کشور در زنجیره تولید میوه و سبزیجات و صنایع تبدیلی مرتبط با آن فراهم شود.

همچنین از حاشیه‌های برگزاری این نمایشگاه، مذاکره با تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و فعالین صنایع وابسته به آن و عقد قراردادهای همکاری گروه شیریک با آن‌ها، از دستاوردهای ارزشمندی بود که قطعاً در گسترش فعالیت‏ها و ارائه خدمات بهتر به کاربران اپلیکیشن‌های شیریک مؤثر خواهد بود.

  سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی ۷۲۴پرس در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید