سرویس اقتصادی

تحلیل و پیش بینی بازار آهن در ۳ ماه آخر سال ۱۴۰۱

بازار آهن

پیش بینی آهن در زمستان 1401 هم با این اوصاف، چندان جالب به نظر نمی‌رسد. زمانی که نام حباب برای مشاغل به کار می‌رود، بهتر است افراد 90 درصد پیش‌بینی موضوع را روی گران‌تر‌شدن محصولات قرار دهند. این اصطلاح برای مقاطع فولادی و انواع پروفیل فلزی هم به کار می‌رود. با یک نگرش کلی به اوضاع این بازار، می‌توان متوجه شد که نه رونقی در کار است و نه کاهش قیمتی! یکی از چیز‌هایی که می‌تواند این اوضاع را تغییر دهد، نرخ دلار است. این عامل روی محصولات خارجی و داخلی تاثیر مستقیم دارد.

روش هایی که برای تحلیل بازار آهن آلات استفاده می شوند

برای اینکه افراد بتوانند بهترین نوع تجزیه و تحلیل را به‌کار برده و به نتیجه‌ای مطلوب دست پیدا کنند، 2 نوع تحلیل وجود دارد که می‌توانند آن‌ها را مورد استفاده قرار دهند. پیش بینی آهن در زمستان 1401 در درست‌ترین حالت را می‌توان با به‌کار‌گیری تکنیک‌های تحلیل تکنیکال و همچنین بنیادی محقق کرد. این‌ها را می‌توان جزو پر‌کاربرد‌ترین تکنیک‌هایی دانست که علاوه بر این موضوع، برای بسیاری از مفاهیم دیگر هم کارایی دارند.

  • تحلیل تکنیکال: این تکنیک را افرادی به‌کار می‌برند که قصد دارند با مشاهده قیمت‌های قبلی، آینده آن محصول را تخمین بزنند. این شیوه بر اساس برخی روند‌ها و الگو‌ها قابل انجام است. یکی از رایج‌ترین انواع تحلیل‌ها را می‌توان نوع تکنیکال دانست.
  • تحلیل بنیادی: این شیوه از پیش‌بینی قیمت و آینده آهن‌آلات به‌صورتی است که عوامل تاثیر‌گذار در این فرآیند در نظر گرفته می‌شوند. برخی اوقات امکان دارد این نرخ، طبق اخباری که دست به دست می‌چرخد تعیین شود.

هر 2 روشی که توضیح داده شد را می‌توان بر اساس برخی متغیر‌ها مشخص کرد. در کشور ما روش تحلیل تکنیکال چندان حاکم نبوده و افرادی که قصد دارد پیش بینی آهن در زمستان 1401 را انجام دهند، شیوه تحلیل بنیادی را به‌کار می‌برند. با استفاده از این تکنیک، اشخاص حتی می‌توانند اتفاقات سیاسی و اقتصادی که امکان دارد در 1 سال آینده رخ دهد را پیش‌بینی کنند. ارتباط این مسائل با قیمت پروفیل‌های فلزی در این است که رخ‌داد‌های سیاسی و اقتصادی می‌توانند روی نرخ مقاطع فولادی تاثیر مستقیم داشته باشند.

 تحلیل قیمت آهن

تحلیل آینده نرخ میلگرد در 3 ماه آخر سال 1401

برای اینکه بتوان نرخ این نوع پروفیل را برای آینده تحلیل کرد، نیاز است که ابتدای سال تا به حال را مورد بررسی قرار دهیم. پیش بینی آهن در زمستان 1401 نیازمند آنالیز نرخ آهن و میلگرد از فروردین است. در فروردین و اردیبهشت، تقاضا برای خرید کم بود؛ با این اوصاف بسیاری از افراد به پیش‌خرید محصول پرداختند. اما همه چیز در خرداد دستخوش تغییر شد و هیجانات مضاعف را به بازار باز‌گرداند. در این ماه از سال 1401 قیمت میلگرد با توجه به نرخ آهن و دیگر پروفیل‌ها ریزش 25 درصدی را تجربه کرد.

افرادی که از پیش‌خرید خود راضی بودند، رودست‌خورده و پیش‌بینی نمی‌کردند که امکان دارد چنین اتفاقی رخ دهد. قیمت‌ها به صورتی تقریبی از همان زمان تا به حال، تغییر چندانی نداشتند و به همان صورت و در یک خط نسبتا صاف حرکت کردند. به این شکل از حرکت، استراحت بازار و نوسانات آن گفته می‌شود. پیش بینی آهن در زمستان 1401 و در پی آن پیش‌بینی میلگرد، با این اوصاف بسیار راحت است. این نرخ بر اساس 3 عامل میزان عرضه و تقاضا، نرخ دلار و قیمت شمش فولادی تعیین می‌شود.

اغلب قیمت میلگرد در بهار و تابستان روند صعودی را طی می‌کند؛ چراکه میزان تقاضای آن بسیار زیاد است. این تقاضای زیاد را می‌توان به دلیل افزایش ساخت‌و‌ساز‌ها دانست. با توجه به این مسئله، امکان دارد نرخ میلگرد در زمستان امسال روند کاهش را در پیش گیرد.

پیش بینی قیمت ورق

یکی از اصلی‌ترین چیز‌هایی که روی ارزش ورق و دیگر پروفیل‌ها تاثیر مستقیم دارد، همان مبحث میزان عرضه و تقاضا است. وقتی افراد بیشتری خواهان آن پروفیل باشند، ارزش آن هم روز به روز افزایش می‌یابد؛ چراکه کارخانه تولید‌کننده برای ساخت محصول نیاز به مواد اولیه بیشتری دارد. پیش بینی آهن در زمستان 1401 و به‌دنبال آن آینده‌نگری برای ارزش ورق، بر همین اساس تعیین می‌شود. وقتی نام ورق به میان می‌آید، اغلب اوقات منظور همان ورق سیاه است.

 استفاده از این پروفیل فولادی در نیمه دوم سال، بیشتر است؛ با توجه به این موضوع، تقاضا برای خرید آن هم افزایش می‌یابد. با این اوصاف، به احتمال زیاد قیمت ورق سیاه در 3 ماه پایانی سال زیاد‌تر می‌شود.

 تحلیل ورق رول

آینده نگری در مورد ارزش آهن در زمستان

از آنجایی‌که ریشه بیشتر مقاطع فولادی را آهن در بر می‌گیرد، بهتر است این متغیر بر اساس نرخ جهانی تحلیل شود. یکی از مهم‌ترین فاکتور‌هایی که باید در پیش بینی آهن در زمستان 1401 اعمال شود، قیمت جهانی فولاد است. بسیاری از عوامل در ارزش‌گذاری جهانی این مقطع تاثیر مستقیم دارند. نمی‌توان از این تاثیرات چشم‌پوشی کرد؛ حتی گفته می‌شود این موضوع، اختلالی را در نظم بازار جهانی آن ایجاد کرده است.

  • تاثیر جنگ اوکراین: چنانچه این جنگ میان روسیه و اوکراین تمام شود، زنجیره تامین و تولید فولاد روند بهبودی خود را در پیش می‌گیرد.
  • تورم: دیگر اثر‌گذاری این عامل بر هیچ‌کس پوشیده نیست و تمامی افراد از خردسال گرفته تا پیر، می‌دانند که عامل تورم چگونه می‌توان روی بسیاری از مسائل تاثیر‌گذار باشد. پیش بینی آهن در زمستان 1401 با توجه به این عامل، کمی دشوار تلقی می‌شود.
  • محدودیت‌های کرونایی: کوچک‌ترین موضوعی که می‌توان در مورد این مسئله در نظر گرفت، در مورد نیروی کار است. زمانی که محدودیت‌های کرونایی از میان برداشته شوند، اختلال در روند بهبود بازار مقاطع فولادی هم پایان می‌یابد.

پیش بینی و تحلیل آینده تیرآهن در آخرین فصل سال

پیش بینی آهن در زمستان 1401 محدود به نرخ این مقطع فولادی نشده و تیرآهن هم در این دسته قرار می‌گیرد. چنین مقطعی یکی از محصولاتی است که اغلب افراد با آن آشنایی دارند؛ چراکه از آن برای کار‌گذاری اسکلت فلزی برخی ساختمان‌ها و سازه‌ها استفاده می‌شود. زمانی که بتوانید نرخ پروفیل‌های فولادی را مشخص کنید، می‌توانید متوجه قیمت تیرآهن هم شوید. این زنجیره ادامه داشته و در نهایت به تخمین قیمت سازه‌ای که قرار است بسازید می‌انجامد. بنا بر پیش بینی آهن در زمستان 1401، می‌توان گفت که ارزش این پروفیل فولادی هم کاهش می‌یابد.

این کاهش قیمت با توجه به میزان کم تقاضا برای خرید آن است؛ چون ساخت و ساز در فصل زمستان چندان زیاد نیست. نرخ تیرآهن، با توجه به نرخ آهن خالص تعیین می‌شود.

بررسی قیمت میلگرد

نگاهی به قیمت مقاطع فولادی و پیش بینی آن‌ها برای یک چهارم مانده در سال جاری

چنانچه قصد دارید با استفاده از روش تحلیل بنیادی آهن‌آلات به پیش بینی آهن در زمستان 1401 بپردازید، می‌توانید نرخ مقاطع و پروفیل‌های فولادی در چند ماه گذشته را با ورود به سایت پیوان بررسی کنید. آنالیز و تحلیل قیمت آهن آلات در پیوان با نشانی https://pivan.co در کمال سادگی انجام می‌شود.

  سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی ۷۲۴پرس در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید