فریم ورک ASP.NET چیست. Net Framework یک پلت فرم توسعه نرم‌افزار است که توسط مایکروسافت برای ساخت و اجرای برنامه های کاربردی ویندوز توسعه یافته است. چارچوب دات نت شامل ابزارهای توسعه دهنده، زبان های برنامه نویسی و کتابخانه‌ها برای ساخت برنامه های دسکتاپ و وب است. همچنین برای ساخت وب سایت ها، وب سرویس‌ها و بازی‌ها استفاده می‌شود. در این مقاله به شما خواهیم گفت فریم ورک ASP.NET چیست و در ادامه با مزیت‌های آن آشنا خواهیم شد.

فریم ورک ASP.NET یا ای اس پی دات نت چیست؟

فریم ورک ASP.NET یا ای اس پی دات نت چیست؟

NET Framework  یک محیط اجرای مدیریت شده برای ویندوز است که به توسعه دهندگان نرم‌افزار در طراحی سایت اجازه می‌دهد تا یک برنامه نرم افزاری را در یک زبان برنامه نویسی ایجاد کنند و مطمئن باشند که برنامه قادر به کار با کدهای نوشته شده به زبان های دیگر خواهد بود. این فریم ورک که برای قرار دادن کد شی بدون توجه به مکانی که ذخیره یا اجرا می‌شود، طراحی شده است، اجرای اولیه فناوری های دات نت مایکروسافت است.

پلتفرم دات نت برای کاهش خطاهای برنامه نویسی و افزایش بهره وری با استفاده از رویکرد ماژولار در طراحی نرم‌افزار و طراحی سایت فروشگاهی طراحی شده است.

این چارچوب دارای یک زمان اجرا زبان مشترک (CLR) و یک کتابخانه کلاس است. CLR پیاده‌سازی زیرساخت زبان مشترک (CLI) توسط مایکروسافت است که استانداردی برای کمک به زبان‌های برنامه‌نویسی و کتابخانه‌های مختلف برای همکاری با یکدیگر است. CLR خدمات سیستمی‌مانند حافظه، اجرای رشته، اجرای کد، تأیید ایمنی کد و کامپایل را مدیریت می‌کند. کتابخانه کلاس حاوی کدهای آزمایش شده و قابل استفاده مجدد است که توسعه دهندگان می‌توانند از برنامه های خود فراخوانی کنند تا عملکردهایی مانند ورودی/خروجی فایل، تجزیه زبان نشانه‌گذاری توسعه‌پذیر (XML) و کار با فرم‌های ویندوز را ارائه دهند.

 ASP.NET core چیست؟

 ASP.NET core چیست؟

 ASP.NET Core  یک چارچوب توسعه وب منبع باز است که برای ساخت برنامه های کاربردی مدرن مبتنی بر ابر و طراحی سایت شرکتی طراحی شده است. چندین مزیت را نسبت به چارچوب اصلی ASP.NET ارائه می‌دهد، از جمله عملکرد بهبود یافته، پشتیبانی از پلتفرم های مختلف و توسعه ساده و...

برخلاف نسخه‌های قبلی که فقط ویندوزی بودند، ASP.NET Core  چند پلتفرمی‌است و اکنون می‌تواند روی macOS و Linux نیز اجرا شود.

اولین نسخه ASP.NET Core در سال 2016 به عنوان یک طراحی مجدد کامل از چارچوب توسعه وب محبوب مایکروسافت، ASP.NET منتشر شد. هدف نسخه جدید ایجاد یک چارچوب نازک‌تر و ماژولارتر بود که بتوان از آن برای ساخت برنامه های کاربردی مدرن برای ابر استفاده کرد.

در نوامبر 2020، مایکروسافت نام را ساده کرد و Core را از نام حذف کرد. این بدان معناست که نسخه‌های جدید به سادگی دات‌نت نامیده می‌شوند و سپس یک شماره نسخه آورده می‌شود. اولین نسخه ای که از این نامگذاری استفاده می‌کرد .NET 5 بود که در نوامبر 2020 منتشر شد. نسخه جدیدی از NET Core  در نوامبر هر سال منتشر می‌شود.

مزایای فریم ورک  asp.net

۱.امنیت بیشتر

دات نت فریم ورک مکانیزم امنیتی خوبی دارد. مکانیزم امنیتی داخلی هم در اعتبارسنجی و هم به تأیید برنامه‌ها کمک می‌کند. هر برنامه کاربردی می‌تواند به صراحت مکانیسم امنیتی خود را تعریف کند. هر مکانیزم امنیتی برای دسترسی کاربر به کد یا برنامه در حال اجرا استفاده می‌شود.

۲.عملکرد بهتر

یکی از بزرگترین مزایای ASP.NET Core عملکرد آن است. برنامه‌های ASP.NET Core به لطف معماری بهبود یافته‌اش، می‌توانند درخواست‌های بیشتری را در ثانیه انجام دهند و زمان راه‌اندازی سریع‌تری دارند.

۳.ارائه ابزارهای عالی

برنامه های کاربردی وب که با استفاده از چارچوب Net ساخته شده اند، ابزارهای مختلفی را برای انجام عملکردهای خاص و آسان کردن کارها برای توسعه دهندگان ترکیب می‌کنند. تطبیق پذیری و سهولت استفاده از آن مزایای بسیاری مانند کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری و بهبود بهره وری کسب و کار را به کاربران خود ارائه می‌دهد.

.Net که بخشی جدایی ناپذیر از اکثر برنامه های نرم افزاری مبتنی بر ویندوز است، همچنین پشتیبانی چند پلتفرمی‌را در چندین دستگاه به شما ارائه می‌دهد و به شما این امکان را می‌دهد تا با یادگیری یک زبان، توسعه وب را هم در دسکتاپ و هم در پلتفرم های موبایل انجام دهید.

این در نهایت توسعه سریع پروژه را تضمین می‌کند و با استفاده از مهارت ها، ابزارها و دارایی های موجود، هزینه و زمان را برای بازار کاهش می‌دهد.

۴.سادگی

در asp.net هر کاری را حتی از رایج ترین آنها تا موارد پیچیده و دشوار می‌توان به راحتی انجام داد. زمان اجرا زبان رایج، فرآیند توسعه را با خدماتی مانند جمع‌آوری زباله و شمارش خودکار مراجع، ساده می‌کند. این چارچوب به شما این امکان را می‌دهد تا رابط‌های کاربری بسازید که می‌توانند منطق برنامه و کد ارائه را از هم جدا کنند.

۵.انعطاف پذیری

فریم ورک دات نت پشتیبانی زیادی را ارائه می‌دهد. فرض کنید برنامه‌ای دارید که بر روی نسخه قدیمی‌تری از چارچوب Net ساخته شده است، مثلاً 2.0. و اگر سعی کردید همان برنامه را روی دستگاهی اجرا کنید که دارای نسخه بالاتر فریمورک Net است، مثلاً 3.5. برنامه همچنان کار می‌کند. این به این دلیل است که با هر نسخه، مایکروسافت تضمین می‌کند که نسخه‌های فریمورک قدیمی‌تر به خوبی با آخرین نسخه سازگار شوند.

۶.بالا بودن سرور

ASP.NET از معماری MVC پیروی می‌کند که امکان ورودی، پردازش و خروجی جداگانه برنامه را فراهم می‌کند. این معماری سه لایه، Model-View- Controller دارای قطعات به هم پیوسته است و می‌تواند جنبه های توسعه خاصی از برنامه های کاربردی نرم‌افزار را مدیریت کند.

۷.برنامه سمت سرور

برنامه های کاربردی وب ساخته شده بر روی .NET Framework به راحتی قابل مقیاس هستند، زیرا از معماری مبتنی بر مؤلفه پشتیبانی می‌کنند و امکان جایگزینی سریع هر مؤلفه با عملکرد بهتر یا مصرف منابع کمتر را می‌دهند.

برنامه نویسان می‌توانند با افزودن اجزای اضافی (مثلاً سرورهای وب) و توزیع بار بین آنها، کل یک برنامه را بر اساس نیازها مقیاس کنند. علاوه بر این، یک جزء خاص می‌تواند به طور مستقل نصب شود، مانند مقیاس بندی یک وب سرور واحد در حالی که دیگران را در سطوح بارگذاری معمولی خود نگه می‌دارند.

۸.استفاده از زبان‌های مختلف

فریم ورک Asp.Net مستقل از زبان است، به این معنی که شما می‌توانید هر زبان برنامه نویسی (C#، J#، VB، و غیره) را انتخاب کنید که برای برنامه شما مناسب است.

انواع داده‌های Common Language Specification در همه برنامه‌های Net مشابه هستند، بنابراین هنگام فراخوانی روش‌های .Net، C++، C#  از Visual Basic یا برعکس، نیازی به تبدیل نوع نیست.

۹.امکان دیپلوی آسان

چارچوب Net دارای ابزارهایی است که می‌توان از آنها برای بسته بندی برنامه های ساخته شده بر روی چارچوب Net استفاده کرد. سپس این بسته‌ها می‌توانند در ماشین های مشتری توزیع شوند. سپس بسته‌ها به طور خودکار برنامه را نصب می‌کنند.

کلام آخر

Net یک زبان برنامه نویسی است که توسط مایکروسافت توسعه یافته است. این زبان برای ساخت برنامه هایی طراحی شده که بر روی پلتفرم ویندوز اجرا شوند. زبان برنامه نویسی Net را می‌توان برای توسعه برنامه های کاربردی مبتنی بر فرم ها، برنامه های کاربردی مبتنی بر وب و سرویس های وب استفاده کرد. توسعه دهندگان می‌توانند از میان انواع زبان های برنامه نویسی موجود در پلت فرم Microsoft .Net Framework  انتخاب کنند. رایج‌ترین آنها VB.Net و C# هستند. جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان مجرب وب‌رمز تماس حاصل نمایید.

  سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی ۷۲۴پرس در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.