بازار  رمزارز در سال ۲۰۲۲ روند نزولی قابل‌توجهی را از خود نشان داده است. در پایان نوامبر ۲۰۲۲، این بازار بیش از ۷۰ درصد نسبت به نقطه اوج قبلی خود در نوامبر ۲۰۲۱ نزول کرده بود. علاوه بر این، درست در بدترین زمان ممکن برای علاقه‌مندان به کریپتو، سقوط صرافی FTX، این روند نزولی را تشدید کرد. با افت این بازار و وجود دید بسیار منفی به آن ، بسیاری هنوز نمی‌دانند که وضعیت بازار رمزارز چگونه است و سرنوشت آن در سال ۲۰۲۳ چگونه رقم خواهد خورد.

آیا بازار رمزارز در سال 2023 به روند مثبت قبلی بازخواهد گشت؟

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Makeuseof، پیش‌بینی آینده امری غیرممکن است؛ با این‌حال می‌توان با در نظرگرفتن تجربیات گذشته و شواهد منطقی نسبت به آینده نگاه و پیش‌بینی منطقی داشت. از این رو با جمع‌بندی سه دلیل می‌توان انتظار داشت  که بازار رمزارز در سال ۲۰۲۳ روند احیای خود را آغاز خواهد کرد

بیایید این دلایل را بررسی کنیم:

۱. بازار رمزارز درگذشته نیز کاهش قیمت شدید را تجربه است

بیت کوین که محبوب‌ترین ارز دیجیتال و ازنظر ارزش بازار (Market Cap)، بیشترین ارزش را در بین تمام رمزارزها دارد، قبل‌تر از این نیز بازارهای نزولی و افت قیمت قابل‌توجهی را تجربه کرده است.

قیمت بیت کوین در ۳۰ نوامبر ۲۰۱۳ به حدود ۱۱۶۰ دلار رسید، سپس کاهش قیمت قابل‌توجهی داشت که بیش از یک سال ادامه داشت و تا ژانویه ۲۰۱۵، یک بیت کوین به قیمت ۱۵۰ دلار فروخته می‌شد. در سال ۲۰۱۷، قیمت بیت کوین آخرین نقطه اوج قیمت قبلی را که در سال ۲۰۱۳ زده بود، را شکسته و در همان سال به اوج قیمت جدیدی در حدود ۱۹۶۰۰ دلار رسید. تا دسامبر سال ۲۰۱۸، قیمت بیت کوین تا ۳۱۰۰ دلار هم رسیده بود.

 در دسامبر ۲۰۲۰، قیمت بیت کوین خط مقاومتی که در سال ۲۰۱۷ داشت، را شکست و به بالاترین رقم خود رسید؛ بطوریکه در نوامبر ۲۰۲۱ به مرز ۶۸۰۰۰ دلار هم رسید. از آن زمان تاکنون شاهد افت قیمت قابل‌توجهی در بازار بوده‌ایم که این افت قیمت به خاطر وجود دید منفی مردم و حضور افراد بیشتر در این بازار، دچار تشدید نیز شده است.

با نگاهی به تاریخچه قیمت بیت کوین، می‌توان به این نتیجه رسید که وضعیت و قیمت فعلی، فقط یک نمونه از تکرار تاریخ است و بدین خاطر، ما انتظار داریم که قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۳ شروع به بهبود و احیا کند.

۲. به دنبال هر بازار خرسی بیت کوین، یک روند صعودی طولانی وجود داشته است

اگر قیمت بیت کوین را طبق الگویی که در علت اول بیان کردیم در نظر بگیرید، متوجه خواهید شد که بازار رمزارز بازاری بسیار بی‌ثبات بوده و اکثراً، کاهش زیاد قیمت بیت کوین با افزایش طولانی‌مدت آن همراه بوده است. همچنین می‌توان نتیجه گرفت که روند صعودی یا گاوی که پس از بازارهای نزولی ایجاد می‌شوند، برای مدت طولانی ادامه یافته و درنهایت، خط مقاومت ایجادشده توسط بالاترین قیمت قبلی بازار را هم می‌شکند.

رشد بازارهای مالی-724press.com

روند بی‌ثبات قیمت، منحصر به بازار بیت کوین نیست؛ بااین‌حال، بیت کوین اهمیت بیشتری دارد، زیرا تغییر قیمت آن تأثیر قابل‌توجهی بر قیمت سایر ارزهای دیجیتال دارد. علاوه بر این، تأثیر و تسلط بیت کوین بر احساسات و دید مردم نسبت به بازار رمزارز، اهمیت  زیادی دارد.

۳. افزایش استفاده از رمزارز و بلاک چین

در حال حاضر کاربرد رمزارز بین مردم و پروژه‌های مختلف بیش‌ازپیش افزایش‌یافته است. به‌عنوان‌مثال، صنعت بازی را در نظر بگیرید. در پرداخت‌های درون بازی، رمزارز، با حذف نیاز به استفاده از کارت‌های نقدی و اعتباری برای پرداخت، نیاز به واسطه‌ها را کاهش داده است. بازیکنان همچنین به لطف فناوری‌های ارز دیجیتال و بلاک‌چین، در حین انجام بازی‌ها، پاداش‌های مبتنی بر رمزارز دریافت می‌کنند.

صنعت بانکداری نیز تحت‌تأثیر فناوری‌های رمزارز و بلاک‌چین قرارگرفته است. مؤسسات مالی و شرکت‌های بزرگ بیش از هر زمان دیگری بیت کوین را در امور بانکی گنجانده و می‌پذیرند.

بدیهی است که موارد استفاده از رمزارز و بلاک‌چین افزایش‌یافته و نسبت به چند سال پیش، بین مردم بیشتر پذیرفته‌شده‌اند. به خاطر این دلایل، انتظار نمی‌رود که بازار نزولی بیت کوین برای مدت طولانی ادامه یافته و به‌احتمال‌زیاد در سال 2023 احیای تدریجی از خود نشان خواهد داد.

مطلب مرتبط: استرس مالی چیست؟ نشانه ها، عوارض و راه های مقابله با آن

آیا رمزارز در سال 2023 افزایش قیمت خواهد داشت؟

داشتن دید و هدف درازمدت و همچنین صبور بودن، می‌تواند به شما کمک کند تا در این دوران زمستانی رمزارز، قوی بمانید. البته نباید انتظار این را داشته باشید که تمام پولتان به این زودی‌ها بازخواهد گشت، زیرا طول خواهد کشید تا قیمت بازار بیت کوین، روند افزایشی به خود پیدا کند. بسیاری از معامله‌گران معاملات اسپات یا روزانه، در طول روندهای نزولی بازار ، پول زیادی را از دست می‌دهند، اما معامله‌گران بلند‌مدت یا هولدرهای صبور می‌توانند مقداری یا حتی همه پول ازدست‌رفته خود را باگذشت زمان به دست بیاورند. صبور بودن و منضبط بودن، در کنترل احساسات و قدرت قضاوت شما کمک خواهد کرد.

نکته مهم: اطلاعات موجود در این وب‌سایت به منزله مشاوره مالی، مشاوره سرمایه گذاری یا مشاوره تجاری نیست و نباید چنین تلقی شود. ۷۲۴پرس در مورد هیچ موضوع تجاری یا سرمایه‌گذاری توصیه نمی‌کند و پیشنهاد خرید یا فروش  ارز دیجیتال خاصی را ارائه نمی‌دهد. همیشه بررسی های لازم را انجام دهید و برای مشاوره سرمایه گذاری با یک مشاور مالی دارای مجوز مشورت کنید.

اما سؤال اصلی این است که آیا رمزارز در سال 2023 افزایش قیمت خواهد داشت؟ جواب این سؤال را واقعاً نمی‌توان با قطعیت گفت. نظر شما در رابطه با آینده بازارهای مالی و خصوصا بازار رمزارز در سال ۲۰۲۳ چیست؟ آیا بیت‌کوین و سایر رمزارزها می‌توانند در سال ۲۰۲۳ شگفتی دیگری را رقم زده و به اوج قیمت خود بازگردند؟