سفر به جنوب کشور و دیدن جزایر قشم و کیش یکی از محبوب‌ترین سفرهای داخلی است. جزایر زیبایی که با طبیعت تماشایی و جاذبه‌های گردشگری فراوان، افراد زیادی را جذب خود می‌کنند. اگر گشتی در فضای مجازی بزنید، اطلاعات زیادی راجع‌به جاهای دیدنی جنوب کشور به‌دست می‌آورید و شاید شوق سفر در دلتان بیدار شود. به همین علت قصد داریم مزایا و معایب سفر به جزیره قشم را بررسی کنیم تا با چشم باز راهی این جزیره دوست داشتنی و خوش منظره شوید.

سفر به قشم خوب است یا بد؟

دیدن تصاویر و مناظر جزیره قشم به قدری وسوسه کننده است که گاهی افراد تصمیم می‌گیرند قشم را نه تنها به‌عنوان مقصدی برای سفر، بلکه به‌عنوان محلی برای زندگی انتخاب کنند. لذت ایستادن در کنار دریا، وجود تفریحات آبی فراوان، مراکز خرید متعدد و قیمت مناسب و جاذبه‌های طبیعی زیبا مواردی هستند که می‌توانند باعث چنین تصمیمی شوند.

اما واقعاً قشم آنقدر که به نظر می‌رسد خوب هست؟ چه مزایا و معایبی در این جزیره وجود دارد که کم‌تر به چشم مسافران می‌آیند؟ آیا در این جزیره قوانینی برای مسافران وجود دارد؟ آیا قوانین خاصی برای اقامت در هتل های قشم وجود دارد؟

معماری خانه های قشم

مزایای سفر به قشم

  1. زندگی در کنار دریا و تجربه آرامش بی‌نهایت: اولین مزیت سفر به قشم تجربه زندگی در کنار دریا است. تصور کنید به جایی می‌روید که سکوت و آرامش حاکم است و خبری از هیاهوی شهرهای بزرگ نیست؛ چنین تجربه‌ای در کم‌تر جاهایی به‌دست می‌آید و برای افرادی که در محیط‌های شلوغ و شهرهای پرجمعیت زندگی می‌کنند تجربه‌ای لذت‌بخش است.
  2. مقرون به صرفه بودن قیمت‌ها: یکی از چالش‌ برانگیزترین قسمت‌های هر سفری، هزینه و بعد مالی است. شما با سفر به جزیره قشم می‌توانید تا حد زیادی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. زیرا در قشم قیمت همه چیز نسبت به سایر شهرها و حتی جزیره کیش کم‌تر است و مسافران می‌توانند سفری مقرون به صرفه را تجربه نمایند. این موارد شامل هزینه اسکان، خوراک، تفریح و حتی حمل و نقل می‌شود. تازه اگر محل اقامت‌تان را به صورت آنلاین با کمک پلتفرم‌های رزرو اقامتگاه اجاره کنید، می‌توانید بیش‌تر از هزینه‌های سفر بکاهید؛ زیرا اگر خوش شانس باشید اقامتگاه تخفیف‌دار نصیب‌تان می‌شود. 
  3. طبیعت بکر و منظره همیشگی: نکته دیگری که می‌توانیم به عنوان مزیت سفر به جزیره قشم مطرح کنیم طبیعت بکر آن است. در هر زمانی از سال که به قشم سفر کنید منظره‌های زیبا و همیشگی از دریا و جزیره را می‌توانید مشاهده کنید. تماشای سواحل تمیز و بکر هرمزگان دستاورد مهم همه مسافران است.
  4. امنیت: مزیت دیگری که در سفر به جزیره قشم شامل حال‌تان می‌شود امنیت بالای آن است. اکثر اهالی قشم افراد بومی هستند و یکدیگر را می‌شناسند. از طرف دیگر گشت ویژه جزیره دائما در حال بررسی و کنترل محیط است. به‌همین علت در این سفر نیازی نیست نگران امنیت خودتان و وسایل‌تان باشید.
  5. غذای خوشمزه و باکیفیت جنوبی: آخرین مزیتی که در سفر به قشم شامل حال مسافران می‌شود غذاهای خوشمزه دریایی و جنوبی است. غذاهایی که همیشه با بهترین کیفیت و تازه‌ترین حالت ممکن در دسترس هستند.
    با خواندن این مطالب شاید هوس سفر به سرتان بزند و به سراغ بستن چمدان بروید؛ اما پیشنهاد می‌کنیم کمی دست نگه دارید و معایب سفر به جزیره قشم را نیز مطالعه کنید.

مناظر طبیعی قشم

معایب سفر جزیره قشم

  1. حشرات و خزندگان موذی: یکی از مهم‌ترین معایب جزیره قشم که اکثر مسافران از آن شکایت می‌کنند وجود حشره و خزندگان موذی است. جانورانی مانند مارمولک، عقرب، مگس و پشه مخصوصا در فصول گرم تعدادشان زیاد می‌شود و حضورشان آزار دهنده. به همین منظور پیشنهاد می‌کنیم حتماً لوسیون ضد حشرات و پمادهای ضد گزیدگی به همراه داشته باشید.
  2. رطوبت و شرجی زیاد: یکی دیگر از معایب سفر به جزیره قشم وجود رطوبت بالای هوا است. این موضوع در فصول نامناسب و روزهای گرم به خوبی خودش را نشان می‌دهد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم در زمان مناسب به قشم سفر کنید.
  3. محدود بودن وسایل حمل و نقل عمومی: در جزیره قشم تعداد وسایل حمل و نقل عمومی محدود است؛ بنابراین گاهی مسافران از معطلی زیاد برای پیدا کردن وسیله نقلیه شکایت می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم پیش از آغاز سفر این موضوع را در نظر بگیرید و طوری برنامه‌ریزی کنید که با کمبود زمان مواجه نشوید.
  4. محدود بودن مراکز درمانی و خدمات بیمارستانی: مهم‌ترین مشکل جزیره قشم پایین بودن امکانات درمانی و خدمات بیمارستانی است. هوای گرم، وجود حشرات موذی و آلرژی‌زا و غیره گاهی باعث می‌شوند گردشگران و مسافران نیاز شدیدی به خدمات درمانی داشته باشند، به همین علت و برای جلوگیری از معطلی، جعبه کمک‌های اولیه به همراه داشته باشید تا در صورت بروز مشکل بتوانید بخشی از مسائل را حل نمایید.

سفر به قشم

قوانین سفر به جزیره قشم

اکنون که با مزایا و معایب سفر به جزیره قشم آشنا شدید شاید این سؤال در ذهنتان شکل بگیرد که آیا جزیره قشم هم مانند جزیره کیش فرهنگ و قوانین متفاوتی دارد؟ آیا در این جزیره ملزم به رعایت موارد خاصی هستیم؟ برای پاسخ به این سؤال باید بگوییم که قوانین جزیره قشم نیز مانند سایر شهرهای ایران است و موارد دست و پاگیری برای مسافران وجود ندارد. تنها کافی است به فرهنگ مردم احترام بگذارید، عرف را رعایت کنید و نسبت به مکان‌های دیدنی و طبیعت مسئولیت‌پذیر باشید. در این صورت می‌توانید سفری جذاب و خاطره‌انگیز را در جزیره زیبای قشم تجربه نمایید. توجه داشته باشید که در نیمه دوم سال، جزیره قشم بسیار شلوغ و پر مسافر است. به همین علت پیشنهاد می کنیم پیش از آغاز سفر از وب سایت‌های رزرو آنلاین، اقامتگاه مورد نظر خود را پیدا نمایید.

  سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی ۷۲۴پرس در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.