میزهای نهارخوری با استفاده از متریال مختلفی تولید می­شود. هر یک از آن­ها مشخصات و ویژگی­های اختصاصی خود را دارند. وجود یک میز غذاخوری در گوشه­ای از سالن شما باعث می­شود یک دکوراسیون شیک و خاص داشته باشید و به بهترین شکل ممکن از مهمانان خود پذیرایی کنید. شکل ظاهری، جنس آن، رنگ، ابعاد و... همگی بر روی جلوه دکوراسیون شما تاثیرگذار خواهد بود. برای انتخاب رضایت بخش و متناسب با سبک چیدمان خود، در اولین قدم باید انواع میز نهارخوری را بشناسید.

میز ناهارخوری چوبی

چوب، یکی از عنصرهای طبیعی پر طرفدار است که در صنعت طراحی داخلی و دکوراسیون استفاده زیادی از آن می­شود. مبلمان چوبی یکی از رایج­ترین آن­ها است. میز نهارخوری ساخته شده از چوب طبیعی، زیبایی غیرقابل وصفی دارد.

چرا که هیچ رنگی به آن زده نمی­شود و رنگ طبیعی چوب است که احساس آرامش و صمیمیت را به فضای خانه القا می­کند. این میز برای دکوراسیون هایی به سبک کلاسیک، نئوکلاسیک و... مناسب است.

می­توانید برای پارچه رویه صندلی­ها را از هر رنگی که دوست دارید انتخاب کنید. اغلب بر روی رویه انواع میز نهارخوری چوبی، یک شیشه برش داده شده هم قرار می­دهند تا مانع از ایجاد خراش روی چوب شوند. اگر می­خواهید یک خانه اشرافی داشته باشید و وعده­های غذایی خود را در روی این میز خارق­العاده صرف کنید، بهتر است به جای رویه شیشه، از یک رومیزی خاص استفاده کنید.  

میز ناهارخوری فلزی

یکی از انواع میز ناهارخوری پر طرفدار در بازار که امروزه بسیار ترند شده است، میزهای فلزی هستند. اشتباه نکنید منظور ما میزهای تمام فلزی قدیمی نیست. امروزه با روی کارآمدن طراحی­های جدید در ساخت لوازم منزل، میزهای غذاخوری با ظاهری شکیل­تر در بازار ارائه شده­اند.

انواع میز نهارخوری فلزی، با پایه­های فلزی ساخته شده اند. اما برای رویه آن می­توانید از هر متریالی همچون چوب، شیشه و... بسته به نظر و سلیقه­تان استفاده کنید. این نوع میزها، بیشتر برای دکوراسیون­های مدرن و صنعتی به کار گرفته می­شود. آنها مقاومت بالایی داشته و می­توانند وزن زیادی را تحمل کنند. البته وزن آن­ها هم به نسبت بیشتر بوده که در زمان تغییر دکوراسیون ممکن است کار شما را سخت کند.

 میز ناهارخوری فلزی

میز ناهاری خوری استیل

استیل، یکی از آلیاژهای نوظهور در دنیای ساخت لوازم و مبلمان خانگی است که از بدو ورود در بازار توجه همگان را به خود جلب کرده است. فلزی مقاوم و براق که زیبایی ظاهری چشمگیری دارد. انواع میز نهارخوری استیل، در دو رنگ طلایی و نقره ای ساخته می­شود که با هر تم رنگی در دکوراسیون سازگاری دارد.

وزن آن سبک بوده و قابلیت شستشو دارد. این میزها ضدزنگ بوده و نگرانی از این بابت نخواهید داشت. میزهای استیل را می­توانید با رویه­های مختلف شیشه­ای، فلزی، سنگی، چوبی، آینه­ای و... تهیه کنید.

هر یک از آن­ها، زیبایی چشم­نوازی دارند که می­توانند باعث لوکس­شدن چیدمان شما در سالن شوند. در زمان خرید میز غذاخوری استیل نمونه­ای را انتخاب کنید که دارای روکش باشد تا بعد از مدتی استفاده رنگ آن کدر نشود.

 میز ناهاری خوری استیل

میز غذاخوری سنگی

این میز یکی از جذاب ترین انواع میز نهارخوری است که از سنگ طبیعی ساخته می­شود. رنگ­های روشنی داشته و بسیار جذاب است. وجود آن در دکوراسیون خانه­تان باعث می­شود یک چیدمان اعیانی و منحصر به فرد داشته باشید.

این میزها را می­توان به صورت ثابت در آشپزخانه یا سالن اجرا کرد تا نیازی به جابه­جایی آن نباشد. اما اگر مستاجر هستید، نمونه متحرک آن برای شما مناسب خواهد بود. این محصولات، وزن بالایی داشته و از قدرت و استحکام بیشتری هم برخودار است. به راحتی هم تمیز می­شود و ماندگاری بیشتری دارد. می­توانید از انواع صندلی­های غذاخوری در کنار آن استفاده کنید.

 میز غذاخوری سنگی

میز ناهار خوری شیشه‌­ای

این میز جز مدل­های قدیمی در انواع میز نهارخوری است که امروزه هم جایگاه خود را در بازار حفظ کرده است. پایه­های آن از جنس فلز، استیل، چوب و... ساخته می­شود. اما رویه شیشه­ای دارد که می­توانید هر دو سمت آن را ببینید. از آنجایی که احتمال شکستگی این شیشه­ها وجود دارد، برای خانه­های کوچک و میزهایی با ابعاد کوچک­تر توصیه می­شود. انعکاس نور از سطح آن باعث زیبایی بیشتر دیزاین شما خواهد شد.

 میز ناهار خوری شیشه‌­ای

چگونه از بین انواع میز نهارخوری بهترین را انتخاب کنیم؟

برای آنکه بتوانید بهترین میز غذاخوری را انتخاب نمایید باید فاکتورهای مهمی را در نظر بگیرید که عبارتند از:

  • سبک دکوراسیون
  • متریال و مدل مبلمان
  • ابعاد سالن
  • جلوه ظاهری
  • قیمت
  • تم رنگی

جمع‌بندی

بعد از بررسی این گزینه­ها در انواع میز نهارخوری، می­توانید یک میز ایده­آل را از مونیکا چوب برای خانه­تان انتخاب کنید و از زیبایی آن لذت ببرید.

  سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی ۷۲۴پرس در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.