تا سال گذشته شاید کمتر کسی درباره‌ی دوربین های خودرو یا دوربین های داشبوردی می‌دانست؛ اما خوشبختانه با افزایش آگاهی و میزان اهمیت کاربران به ایمنی و امنیت خودرو و سرنشینان آن، استفاده از این تجهیزات بسیار افزایش یافته است. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی ویژگی ها و قابلیت های یکی از هوشمندترین دوربین های خودرویی که تولید شده است، بپردازیم.

این دوربین خودرو با استفاده از سنسور های متفاوتی که دارای هوش مصنوعی می باشند، می توانند امنیت جان و مال شما را تا حد زیادی افزایش دهند. اگر علاقمند به دنبال کردن اخبار هوش مصنوعی به کار رفته در تجهیزات امنیتی هستید، حتما به صفحه دوربین مداربسته در وبسایت دوربین مارکت مراجعه کنید.

بررسی ویژگی های ضبط تصویر دوربین خودرو هوشمند

دوربین خودرو Nextbase 622GW یکی از دوربین های هوشمند خودرو است که تقریبا تمام امکانات مورد نیاز کاربر را دارد. از جمله ویژگی های این دوربین عبارت اند از: کیفیت تصویر 4K، تماس اضطراری، حالت پارک هوشمند، GPS، لرزش گیر تصویر، زوم اپتیکال تصویر و....لنز این دوربین نسبت به سایر دوربین های خودرو بیشتر بیرون آمده است اما با این حال شما می توانید هرجای خودرو که مایل هستید برای نصب این دوربین اقدام کنید.

صفحه نمایش لمسی: صفحه نمایش این دوربین 3 اینچ و لمسی می باشد که می توانید در این صفحه نمایش تصاویر درحال ضبط ویدیو را به صورت زنده تماشا کنید و یا برای تنظیمات دلخواه خود در دوربین خودرو اقدام کنید. دوربین توسط یک پایه‌ی مغناطیسی به شیشه جلو متصل می شود؛ بنابراین در صورت نیاز به راحتی می توانید دوربین را از پایه جدا کنید.همچنین می توانید به طور جداگانه این پایه های آهنربایی را تهیه کنید.

 دوربین مارکت

فضای ذخیره‌سازی دوربین: تصاویر بر روی رم mirco SD ضبط می شوند. (البته رم داخل پک دوربین وجود ندارد و باید به طور جداگانه آن را تهیه کنید.). لنز دوربین دارای زاویه دید 140 درجه‌ای می باشد. همچنین لنز مجهز به فیلتر پلاریزه می باشد تا انعکاس شیشه در تصاویر را به حداقل برساند.

کیفیت بالای تصاویر: قابلیت ضبط 4K تصاویر باعث می شود تا تصاویر با سرعت 30 فریم در ثانیه ضبط شوند و با لرزش‌گیر اپتیکال کیفیت تصویر شما تضمین می شود و هم در نور روز و هم در نور شب تصاویر واضح و شفافی خواهید داشت. البته ممکن است در پخش فیلم با کیفیت 4K در تلفن همراه خود مشکل داشته باشید که هنگام پخش، با پایین آوردن کیفیت تصویر مشکل شما حل خواهد شد.

تنظیمات کاربردی مربوط به ضبط: همچنین می توانید تنظیمات دوربین را به گونه ای انجام دهید که فیلم ها به صورت یک، دو یا سه دقیقه ای ضبط شوند. همچنین دوربین دارای یک دکمه قرمز می باشد که با فشار دادن آن می توانید مطمئن شوید که اخرین دقایق ضبط شده به صورت خاص محافظت می شوند. با استفاده از این ویژگی هنگام تصادف می توانید صحنه ها را علامت گذاری کنید. این قابلیت در سال اولی دوربین را تهیه می کنید، به صورت رایگان دراختیار شما قرار می گیرد.

بررسی زوایای دید دوربین: این دوربین ثبت وقایع خودرو قابلیت این را دارد که در صورت نیاز بتوانید دوربین های دیگر را به آن اضافه کنید تا به عنوان مثال بتوانید موقعی پشتی خودرو را نیز زیر نظر داشته باشید. با نصب دوربین در جلوی خودرو، موقعیت سرنشینان (صندلی های جلو و عقب) به همراه صدا ضبط می شود.

نمای عقب لنز نیز به صورت تله فوتو می باشد که برای نشان دادن موقعیت و جزئیات پشت کابین خودرو مورد استفاده قرار می گیرد. برای اینکه بهترین زاویه دید را از عقب خودرو داشته باشید بهتر است که دوربین را روی شیشه‌ی عقب نصب کنید.  البته این مرود را نیز در نظر داشته باشید که دوربین های پشتی معمولا تصاویر را با کیفیت 1080p ضبط می کنند.

بررسی قابلیت های منحصر به فرد Nextbase 622GW

البته که بسیاری از ویژگی ها و قابلیت هایی که در این بخش به شما معرفی خواهیم کرد در دوربین های برند های محبوب و معروف مانند شیائومی، هایک ویژن، داهوا و... نیز پیدا می شوند اما همه‌ی این قابلیت ها را در یک دوربین ماشین نخواهید یافت؛ اما نکته‌ی قابل توجه درباره‌ی دوربین 622GW این است که تمامی قابلیت های مورد نیاز و ضروری در این دوربین وجود دارد.

ارتباط دوربین با تلفن های همراه کاربر: ارتباط دوربین با تلفن همراه شما از طریق بلوتوث و وای فای برقرار می شود. همچنین می توانید اپلیکیشن مربوط به دوربین را نیز روی گوشی همراه خود نصب کنید. اگر قصد دانلود کردن تصاویر ضبط شده دوربین خودرو را دارید می توانید با اتصال مستقیم وای فای انتقال را با سرعت بالایی انجام دهید.

 دوربین خودرو

GPS داخلی: این دوربین دارای GPS داخلی می باشد که به خوبی می تواند موقعیت دقیق شما روی نقشه و جاده را در حین پخش تصاویر بر روی مانیتور نشان دهد. اگر این دوربین خودرو را در مکانی نصب کنید که بتوانید آن را ببینید، با استفاده از این ویژگی شما می توانید طول و عرض جغرافیایی خود و همچنین سرعت خود را در لحظه مشاهده کنید.

سنسور G Force: زمانی که ماشین خود را پارک و آن را خاموش می کنید، دوربین 622GW نیز همه چیز را به جز سنسور G Force خاموش می کند. این سنسور با کمک باتری که داخل دوربین قرار گرفته است روشن می ماند. اگر موقعیت خاصی توسط سنسور G Force تشخیص داده شود، تمام دوربین ها روشن می شوند و به مدت 30 ثانیه شروع به ضبط می کنند. 

SOS اضطراری: این قابلیت یک سرویس اختیاری است که می توانید آن را به صورت ماهانه شارژ کنید. با کمک این قابلیت Emergency SOS، زمانی که سنسور های حسگر دوربین تشخیص دهند که تصادفی برای خودرو شما رخ داده است با کمک اتصال به تلفن همراهتان با اورژانس تماس برقرار می شود.

این ارتباط به این گونه برقرار می شود که در ابتدا تلفن همراه از شما می پرسد که آیا وضعیت شما خوب است و آیا به خدمات اضطراری که به محل شما اعزام شوند احتیاج دارید یا خیر؟ و اگر شما روی گزینه‌ی «خوب هستم.» کلیک نکنید با خدمات اضطراری تماس برقرار خواهد شد. حتی اگر امکان تماس وجود نداشته باشد، به طور خودکار موقعیت مکانی شما برای خدمات اضطراری ارسال خواهد شد.

سخن پایانی دوربین مارکت

همانطور که به این موضوع اشاره کردیم، ممکن است ویژگی ها و قابلیت هایی که ذکر شد را در دیگر دوربین های خودرو نیز پیدا کنید اما نکته استثنایی این دوربین خودرو این است که این دوربین برخلاف دیگر دوربین های خودرو تمامی این ویژگی ها را به صورت یکجا در اختیار کاربر قرار می دهد. درواقع محققان هوش مصنوعی در گرده همایی تولید دوربین 622GW با گردآوری ویژگی های جدا افتاده در دوربین های خودرو مختلف یک دوربین استثنایی و کامل از نظر امکانات هوش مصنوعی را به بازار عرضه کردند.

البته نکته منفی این دوربین قیمت بسیار بالای آن می باشد. درست است که Nextbase 622 گران است اما هر دلاری که بابت آن پرداخت می کنید ارزشش را دارد. اگر به دنبال تهیه‌ی یک دوربین خودرو خوب هستید، می توانید با پرداخت یک سوم هزینه‌ی دوربین Nextbase 622، یک دوربین خودرو شیائومی با کیفیت بسیار بالا را تهیه کنید. برای خرید و بررسی دوربین های خودرو یا دوربین پلاک خوان برند های مختلف به وبسایت دوربین مارکت به آدرس doorbinmarket.com مراجعه کنید.

 

 سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی ۷۲۴پرس در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.