مشاوره سئو با چاشنی مارکتینگ

مشاوره سئو با چاشنی مارکتینگ

در عصر امروز، بهینه‌سازی سایت یکی از راه های افزایش کسب درآمد و سود است که برای انجام این کار نیاز است که از یک متخصص و مشاوره سئو یا یک سئوکار حرفه‌ای که مهارت و تجربه زیادی داشته باشد، استفاده کنیم. به جز متخصص سئو می‌توان از مشاوره های سئو یک تیم سئوکار نیز استفاده کرد.

به‌صورت کلی استفاده از تجربه های افراد با مهارت می‌تواند در این مسیر به بهینه‌سازی سایت کمک زیادی کند. البته یک راه دیگر هم وجود دارد که خود شخص صاحب سایت برای سئو و بهینه‌سازی سایتش دست به کار شود که این کار با زمان گذاشتن برای آموزش و یادگیری همراه است.

حالت‌های فرایند مشاوره سئو

در ابتدا باید بدانید که سئو چیست و فرایند مشاوره سئو می‌تواند باکیفیت‌های مختلفی انجام شود که می‌توان به دو حالت از آن اشاره کرد:

  • فقط در مسیر انجام مراحل سئو دست یاری بر سر صاحب سایت بکشد.
  • بعد از انجام شدن سئو و بهینه‌سازی سایت با چاشنی مارکتینگ و بازاریابی همراه باشد.

ازآنجاکه سئو شاخه‌ای از دیجیتال مارکتینگ است، می‌توان گفت که انجام مشاوره سئو با طعم مارکتینگ تأثیر بسیار زیادی در افزایش کسب درآمد و گسترش کسب‌وکار دارد.

همچنین مراحل مشاوره سئو همانند آشپزی کردن است که متخصص سئو که آشپز است برای درست‌کردن غذا از چاشنی‌ها و طعم‌های زیادی استفاده می‌کند. حالا اول بدانیم که مشاور سئو کیست و پروسه مشاوره سئو و آشپزی کردن چگونه انجام می‌شود و بعد در ادامه به تأثیر و طعم مارکتینگ در مشاوره سئو و غذا می‌پردازیم.

آشپزی در حالت مشاور سئو از چه نوعی است؟

به شخصی که بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو، خدمات پروژه‌ای، ایجاد استراتژی، انتخاب کلمات کلیدی هدفمند، تولید محتوا، افزایش ترافیک سایت، بهبود رتبه در نتایج جستجوی گوگل، بهبود جایگاه نسبت به رقبا و ... را انجام می‌دهد و تجربه و سابقه کاری بسیار با نمونه کارهای طلایی در این زمینه دارد، مشاور و متخصص سئو گفته می‌شود.

می‌توان گفت که سئو سایت یک فرایند مستمر و پیوسته است که بر روی سایت توسط کارشناس سئو انجام می‌گیرد تا ترافیک ارگانیک در زمان درست و با کاربر واقعی انجام شود که این به معنای آن است که کاربر هدف وارد سایت شود تا ارائه خدمات و افزایش فروش و … در سایت موردنظر اتفاق بیفتد؛ بنابراین به این نتیجه می‌توان رسید که یک مشاور سئو، مراحل مشاوره بهینه‌سازی خودش را باید باتوجه‌به نکات مارکتینگ جلو ببرد تا سبب افزایش فروش و خدمات یک سایت شود. پس مشاور سئو کسی است که دارای مجموعه‌ای از تخصص‌ها و مهارت‌ها در صنعت بازاریابی دیجیتال است.

تأثیر چاشنی مارکتینگ در مشاوره سئو چیست؟

همان‌طور که گفته شد خدمات سئو حرفه ای یکی از شاخه‌های دیجیتال مارکتینگ است که هدف از سئو در مارکتینگ افزایش مشتریان برای تجارت و یا کسب‌وکار اینترنتی شما است. در بازاریابی سنتی این عمل با چاپ تبلیغ کاغذی، بیلبورد، تراکت انجام می‌شد.

این در حالی است که بازاریابی دیجیتال، سئو را به‌عنوان مهم‌ترین و بهترین روش شناساندن کسب‌وکار به دیگران می‌داند؛ بنابراین اگر زمانی که مشاوره سئو مراحل بهینه‌سازی سایت را انجام می‌دهد تا آن سایت به رتبه خوبی در صفحات نتایج جستجوی گوگل برسد، از تکنیک‌های مارکتینگ هم استفاده کند باعث می‌شود که علاوه بر دیده‌شدن بیشتر سایت توسط کاربران، فروش محصولات و ارائه خدمات نیز افزایش یابد و تمامی این موارد سبب افزایش کسب درآمد و سود کسب‌وکار می‌شود.

مشاوره سئو چه طعم‌هایی دارد؟

آشپزی کردن بامهارت مشاوره برای سئو به جز مزه و قیافه خوب غذا، هدف‌های دیگری هم دارد که طعم‌های مختلف را تشکیل می‌دهند. سه هدف اصلی که مشاوره سئو در کنار پختن غذا انجام می‌دهد:

  • مشاوره سئو و افزایش آگاهی از برند
  • مشاوره سئو و افزایش ترافیک مؤثر و هدفمند
  • مشاوره سئو و بازگشت سرمایه

الان باید بدانیم که هریک چه تأثیری ایجاد می‌کند و چرا باید برای انتخاب مشاور سئو اقدام کنیم!

مشاوره سئو و افزایش آگاهی از برند

اولین فایده‌ای که یک مشاور سئو می‌تواند برای یک کسب‌وکار برآورده کند، افزایش آگاهی از برند است. گاهی یک تصور اشتباه وجود دارد که قرارگیری در جایگاه برتر در رتبه‌بندی موتورهای جستجو مهر تأییدی برای نام تجاری است.

درحالی‌که می‌دانیم همیشه این‌گونه نیست، بسیاری از جستجوگران، رتبه بالا را به‌عنوان تأیید برند تفسیر می‌کنند. کلمات کلیدی معمولاً باعث جلب بازدید افرادی می‌شوند که قبلاً نام شرکت شما را شنیده‌اند. هدف از سئو فقط حفاظت از نام تجاری و برند شما نیست. این همچنین در مورد افزایش دید تجاری شما نیز می‌تواند مؤثر باشد.

مشاوره سئو و افزایش ترافیک مؤثر و هدفمند

دومین تأثیری که مشاوره سئو بر سایت باید بگذارد این است که با تمام اقداماتی که انجام می‌دهد، ترافیک طبیعی و مؤثر برای سایت ایجاد کند که با این افزایش ترافیک سبب افزایش فروش و ارائه خدمات آن سایت شود.

مشاوره سئو و بازگشت سرمایه

بسیاری از افراد و صاحبان سایت به این فکر می‌کنند که انجام پروسه سئو و بهینه‌سازی یک عمل پرهزینه است اما باید بدانید که به‌طورکلی تعرفه سئو و هزینه مشاوره سئو همانند کاشتن بذر و سرمایه‌گذاری است که با انجام‌دادن درست آن، سرمایه‌ای چندین برابر بذر کاشته شده به صاحب سایت بازمی‌گردد.

همچنین هدف از سئو فقط ایجاد ترافیک نیست. این کار برای هدایت ترافیک هدفمند است که کار می‌کند. سئو می‌تواند مزایای زیادی را برای صاحبان سایت و سازمان‌ها فراهم کند. از ایجاد هیاهوی بیشتر در اطراف نام تجاری خود و افزایش دید آنلاین تا افزایش بازدید و تبدیل ترافیک، جستجو یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش‌های بازاریابی است که امروز می‌توانید استفاده کنید. با تلاش برای دستیابی به اهداف فوق، می‌توانید ارزش خود را ثابت کنید و به کسانی که با آن‌ها کار می‌کنید کمک کنید قدرت جستجو را درک کنند.

وظایف سرآشپز، مشاور سئو چیست؟

وظایف و کارهایی که یک متخصص در فرایند مشاوره سئو باید انجام دهد مربوط به بسیاری از زمینه‌های مارکتینگ و بازاریابی می‌شود که با استفاده از این تکنیک‌ها، فروش محصولات یا خدمات برند سایت را با هر شرایطی که وجود دارد، بیشتر کند. حال که کلیت وظایف یک مشاور را فهمیده‌اید، وقت آن است که با جزئیات کار نیز بیشتر آشنا شوید.

وظیفه اول | درک اهداف بازاریابی

یک مشاور سئو حرفه‌ای باید بداند که هدف بازاریابی هر کسب‌وکاری برای پیشرفت آن چیست و چگونه انجام می‌شود و رقیبان آن به چه چیزهایی می‌پردازند.

وظیفه دوم | تحقیق کلمات کلیدی و آنالیز آن‌ها

مرحله اول برای کلمات کلیدی پیداکردن و انتخاب آنها است اما بعد از به‌دست‌آوردن کلمات کلیدی، مشاوره سئو طبق استراتژی‌ها باید بتواند آن کلمات را مدیریت کند، اولویت‌بندی این کلمات کلیدی، مثلاً کلماتی که رقابت کمتری دارند را مشخص کند، کلمات با سودآوری زیاد را به دست بیاورد و بتواند برنامه‌ریزی مناسبی برای آنها داشته باشد.

وظیفه سوم | نقشه‌برداری کلمات کلیدی

اختصاص دادن هر کلمه کلیدی به صفحات و سپس سازماندهی آنها و برنامه‌ریزی و پیاده‌سازی کلمات کلیدی که مانع از بروز مشکلات ثانویه در سایت می‌گردد.

وظیفه چهارم | بهینه‌سازی صفحات وب‌سایت

کسی که می‌خواهد به شما مشاوره بدهد، طبیعتاً باید بر روی تمام عناصر بهینه‌سازی داخلی و خارجی سایت مسلط بوده و این مرحله را به‌درستی انجام دهد.

وظیفه پنجم | رفع مشکلات احتمالی

مشاور سئو کمک می‌کند به اینکه، بررسی و آنالیز کلی سایت، مشکلات ظاهری سایت، ایندکس شدن یا نشدن، کدها و تگ‌های HTML  و… به‌درستی مدیریت شوند. متخصص سئو باید توانایی داشته باشد که تشخیص و حل موارد فنی سئو در سایت، مانند خطای ۴۰۴ و canonicalization, خطاهای ۳۰۱ یا ۳۰۲، خطای لینک‌های شکسته، خطای سرور، خطای crawl نشدن سایت یا صفحاتی از سایت، توانایی تشخیص محتوای تکراری و جلوگیری از درج آن، قراردادن فایل robots به‌درستی بدون خطا، درج نقشه سایت و لینک‌های مهم را در آن درج کند و اولویت‌بندی کند.

وظیفه ششم | شناخت تکنیک‌ها

از دیگر وظایف متخصص سئو شناخت و دانش بهترین روش سئو، کلاه سفید و کلاه‌سیاه و انجام کارهای سایت به‌صورت اصولی و طبق موارد سئوی کلاه سفید.

وظیفه هفتم | بهبود رتبه

رساندن سایت به رتبه برتر گوگل، بتواند سایت را در لیست ۱۰ لینک ابتدایی گوگل که در صفحه یک گوگل هستند قرار بگیرد، یعنی با کلمه کلیدی مدنظر بتواند یکی از صفحات لندینگ ایجاد شده در سایت، یا مقالات وبلاگ و… را در لیست ۱۰ لینک ابتدایی گوگل به نمایش در بیاورد.

وظیفه هشتم | بهبود تجربه کاربری و نرخ کلیک

یکی دیگر از وظایف مشاور سئو این است که بتواند با انجام اقداماتی تجربه کاربری از سایت را بهبود دهد و همچنین سبب افزایش کلیک یا CTR شود.

سخن آخر

به‌صورت کلی به شما توضیح داده شد که مشاوره سئو چگونه انجام می‌شود و اگر مشاوره سئو با چاشنی مارکتینگ همراه باشد چه تأثیری می‌گذارد اما نکته مهمی که باید در نظر بگیرید این است که برای انجام مراحل سئو و بهینه‌سازی سایت خود، متخصص و مشاوری از سئو را انتخاب کنید که مهارت مارکتینگ هم داشته باشد.

نوشته شده توسط نبض مارکتینگ | nabzemarketing.com

 سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی ۷۲۴پرس در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

مشاوره سئو با چاشنی مارکتینگ

Top

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید