مسیر شیراز مشهد یکی از مسیرهای پرطرفدار در سفرهای هوایی ایران به حساب می‌آید. در این مسیر ایرلاین‌های مختلف فعالیت می‌کنند. قیمت بلیط هواپیما شیراز مشهد در ایرلاین‌های مختلف با هم تفاوت دارند. برای مثال قیمت بلیط شیراز مشهد هواپیمایی آسمان با هواپیمایی زاگرس متفاوت است. این تفاوت دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد. در این مقاله با ما همراه باشید تا هر آنچه که نیاز است را درباره هواپیما شیراز مشهد به‌خوبی بدانید و خودتان را برای این سفر جذاب و دوست‌داشتنی آماده کنید.

فاصله شیراز تا مشهد

شیراز تا مشهد حدود 730 کیلومتر فاصله دارند. این مسیر یکی از مسیرهای طولانی در کشور به حساب می‌آید که با ماشین حدود 18 ساعت و 22 دقیقه طول می‌کشد. به همین خاطر بلیط هواپیما مشهد از مبدا شیراز بسیار پرطرفدار و پرفروش است. مسافران بسیاری از شیراز برای زیارت عازم مشهد می‌شوند. همچنین بسیاری از ساکنین مشهد برای تفریح و تماشای جاهای تاریخی شیراز، عازم این شهر می‌شوند. به همین خاطر مسیر شیراز مشهد بیسار پرتردد است. پرواز شیراز تا مشهد حدود 2 ساعت طول می‌کشد و به این ترتیب می‌توانید 16 ساعت در  رفت و 16 ساعت در برگشت صرفه‌جویی کنید!

ایرلاین‌های مختلف با قیمت‌های متفاوت

ایرلاین‌های مختلف قیمت متفاوتی دارند. تفاوت قیمت دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد. برای مثال برخی ایرلاین‌ها ناوگان پرواز جدید و شیک‌تری در مقایسه با ایرلاین‌های دیگر دارند. همچنین برند برخی ایرلاین‌ها از سایر شرکت‌های هوایی قدرتمند است و به همین خاطر هزینه بیشتری را دریافت می‌کنند. در ادامه با هم قیمت چند ایرلاین مختلف را بررسی می‌کنیم.

ایرلاین زاگرس

ایرلاین زاگرس یکی از ایرلاین‌ها جوان و تازه‌نفس ایران است که در سال 1384 به بهره‌برداری رسید. این ایرلاین در ابتدا دو هواپیما توپولوف روسی داشت. در حال حاضر دو هوای بوئینگ MD جان دوباره‌ای به ایرلاین تزاگرس بخشید. ایرلاین زاگرس 19 فروند هواپیما از شرکت‌های مختلف دارد و با بیش از 3،400 صندلی، یکی از شرکت‌های هوایی عالی کشور محسوب می‌شود. قیمت بلیط این ایرلاین نسبتاً مناسب است. در حال حاضر شما می‌توانید با قمیت حدودی 1 میلیون و 100 هزار تومان، بلیط هواپیما شیراز مشهد را از زاگرس تهیه کنید.

ایرلاین کاسیپین

خرید بلیط هواپیما شیراز مشهد از ایرلاین کاسپین

کاسپین از دیگر ایرلاین‌های معروف ایرانی است که بعد از انقلاب اسلامی تأسیس شد. این ایرلاین در سال 1371 به بهره‌برداری رسید. دفتر اصلی ایرلاین کاسپین در شهر تهران قرار دارد. ایرلاین کاسپین در حال حاضر با 10 فروند هواپیما در حال فعالیت است. شرکت هواپیمایی کاسپین یکی از اولین شرکت‌های هوایی خصوصی در ایران به حساب می‌آید. قیمت بلیط هواپیماهای ایرلاین کاسپین نیز بسیار مناسب است و می‌توانید با حدود 1میلیون تومان از شیراز به مشهد سفر کنید.

ایرلاین ایران ایر

ایران ایر قدیمی‌ترین و بهترین ایرلاین‌های ایران است. این ایرلاین در سال 1318 خورشیدی توسط رضا شاه پلهوی ساخته شد. بعد از انقلاب این ایرلاین به فعالیت خود ادامه داد. در حال حاضر با وجود آنکه ایرلاین‌های بسیاری در ایران فعالیت می‌کنند، هنوز هم ایرلان ایر یکی از بهترین‌ها به حساب می‌آید. این ایرلاین در مسیرهای مختلف فعالیت می‌کند و ناوگانی متشکل از 26 فروند هواپیما دارد. به دلیل شهرت و کیفیت ناوگان این ایرلاین، قیمت بلیط هواپیما ایران ایر از برندهای دیگر کمی بیشتر است. اگر قصد سفر به ایران ایر را دارید، برای سفر از شیراز به مشهد باید حدود 1 میلیون و 200هزار تومان کنار بگذارید.

ایرلاین آسمان

شرکت هواپیمایی آسمان، سومین شرکت هواپیمایی سرمی در کشور به حساب می‌آید. این ایرلاین در سال 1359، یعنی دو سال بعد از انقلاب، با ادغام چهار شرکت هواپیمایی آسمان، پارس ایر، ایرتاکسی و همچنین هور به وجود آمد. در سال 1381، شرکت هواپیمایی آسمان را به صندوق بازنشتگان کشور واگذار کردند. خدمات این ایرلاین در حد مطلوبی قرار دارد و جزو ایرلاین‌های ارزان و اقتصادی به حساب می‌آید. در سفر با ایرلاین آسمان، می‌توانید حدود 1 میلیون و 80 هزار تومان پرداخت کنید.

خرید بلیط چارتر شیراز مشهد

خرید بلیط چارتر شیراز مشهد

بلیط‌ها به دو صورت سیستمی و چارتری فروخته می‌شوند. حتماً هنگام خرید بلیط هواپیما شیراز مشهد با این دو نوع بلیط رو‌به‌رو می‌شوید. ایرلاین‌ها در هر پرواز یک سری هزینه ثابت دارند که شامل سوخت، بیمه، حقوق پرسنل و امثال آن می‌شود. حتی اگر با نصف ظرفیت پرواز کنند، باز هم باید این هزینه پرداخت شود. به همین خاطر ایرلاین‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند تا حتی یک صندلی خالی نداشته باشند. برای ترغیب مسافران چه روشی بهتر از ارائه تخفیف وجود دارد؟ به همین خاطر ایرلاین‌ها هرچه به زمان پرواز نزدیک می‌شوند، تخفیف‌های بیشتری را روی بلیط خود ارائه می‌دهند. به این نوع بلیط، بلیط چارتری یا بلیط لحظه آخری گفته می‌شود. قیمت بلیط چارتر از بلیط‌های معمولی کمتر است و این به نفع مسافران خواهد بود.

به همین خاطر بیشتر مسافران ابتدا به‌دنبال بلیط چارتر می‌گردند. بلیط چارتر در ایام کم‌تردد پیدا می‌شود. در ایام پرترددی همانند ایام مذهبی، بلیط مسیر شیراز مشهد به‌ندرت پیدا می‌شود. زمستان و پاییز با کاهش تعداد مسافران، می‌توانید انواع بلیط چارتر را نیز با قیمت مناسبه پیدا کرده و تهیه کنید. با این کار می‌توانید هزینه‌های سفر خود را کاهش دهید.

روش‌های خرید بلیط هواپیما شیراز مشهد

برای خرید بلیط هواپیما شیراز مشهد می‌توانید به‌صورت حضوری یا غیرحضوری اقدام کنید. روش حضوری شامل مراجعه حضوری به دفتر فروش ایرلاین‌های مختلف یا مراجعه به دفتر آژانس‌های مسافرتی می‌شود. این روش‌ها منسوخ شده‌اند و دیگر طرفداری ندارند. مراجعه حضوری می‌تواند بسیار خسته‌کننده و البته زمان‌بر باشد. این روزها خرید غیرحضوری بسیار پرطرفدار است.

شما می‌توانید از طریق سایت شرکت‌های مسافرتی معتبر از جمله ره بال آسمان، علی بابا، کجارو و ...، خرید خود را به‌صورت غیرحضوری انجام دهید. پیشنهاد ما خرید بلیط هواپیما از ره بال آسمان (https://rahbal.com) است؛ زیرا ره بال آسمان یکی از بزرگترین چارتر کننده های پرواز است و قیمت پرواز های چارتری‌اش در وبسایت خودش از همه جا ارزان‌تر است، همچنین پشتیبانی 24 ساعت و با مشاور های تخصصی دارند. در روش غیرحضوری می‌توانید ایرلاین‌ها را به‌خوبی با هم مقایسه کنید. همچنین امکان یافتن ارزان‌ترین بلیط هواپیما به‌راحتی امکان‌پذیر است. در ضمن حتی برخی مواقع تخفیف‌های ویژه شامل حال شما نیز می‌شود.

بهترین زمان سفر به مشهد

بهترین زمان سفر به مشهد

مشهد یک شهر زیارتی با آب‌وهوای بسیار عالی است. از نظر آب‌وهوایی، مشهد تابستان‌هایی گرم و زمستان‌های سرد دارد. بهار بهترین فصل سفر به مشهد محسوب می‌شود. به همین خاطر در ابتدای فصل بهار و ایام تعطیلات نوروز، شاهد افزایش قیمت بلیط هواپیما شیراز مشهد خواهیم بود. در فصل زمستان و پاییز، تعداد مسافران به حداقل می‌رسد. به همین خاطر می‌توانید در این دو فصل با حداقل قیمت، بلیط هواپیما شیراز مشهد را تهیه کنید.

استرداد بلیط هواپیما شیراز مشهد

شاید به هر دلیلی مجبور به تغییر برنامه سفر خود شوید. در این شرایط باید بلیط خود را کنسل کنید. کنسل کردن بلیط هواپیما شیراز مشهد به دو مدل مختلف حضوری و غیرحضوری انجام می‌شود. اگر خرید خود را به‌صورت حضوری انجام داده باشید، برای استرداد هم باید به‌صورت غیرحضوری اقدام کنید. اگر خرید خود را به‌صورت غیرحضوری از آژانس‌های مسافرتی انجام داده باشید، می‌توانید از کارشناسان پشتیبانی همان مجموعه برای استرداد و کنسلی بلیط خود کمک بگیرید.

سخن آخر

خب دوستان عزیز، با قیمت بلیط هواپیما شیراز مشهد به‌خوبی آشنا شدید. به نظرتان بهترین ایرلاین برای سفر از شیراز به مشهد کدام ایرلاین است؟ آیا تا کنون تجربه سفر با ایرلاین خاصی را داشته‌اید؟ تجربه خود را با ما و سایر دوستان به اشتراک بگذارید.

 

 سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی ۷۲۴پرس در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.