بهترین استراتژی های دیجیتال مارکتینگ برای رشد کسب و کارهای آنلاین

بهترین استراتژی های دیجیتال مارکتینگ

به عنوان یک کارمند ساده یا یک مدیر ارشد، شما باید همیشه با دنیای روز مارکتینگ همگام باشید تا از اخبار و استراتژی‌های جدید دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید. دانستن استراتژی‌های روز دنیا به شما این قابلیت را می‌دهد که از تمام پتاسنیل بیزینس خود به درستی استفاده کنید. یکی از فاکتورهایی که دیجیتال مارکینگ را مهم و البته کمی سخت کرده است، تغییر استراتژی‌ها در مدت زمان کوتاه است. این تغییرات مکرر باعث می‌شود که با امتحان راه‌های جدید، بتوانید بالاخره روش مناسب خود را پیدا کنید.

در بحث استراتژی‌های مختلف برای دیجیتال مارکتینگ، مدیران ارشد، اغلب به دلیل نداشتن زمان یا حوصله برای پیدا کردن استراتژی مناسب، تصمیم می‌گیرند که در کمپین‌های بزرگ با دنبال کننده‌های زیاد شرکت کنند که طبیعتاً نتیجه مثبتی برای آنها نخواهد داشت. گاهی این تصمیمات ممکن است که یک بیزینس نوپا را به ورشکستگی و ناامیدی کامل بکشاند. پس راهکار چیست؟ برای انتخاب استراتژی مناسب برای کسب‌وکارهای کوچک باید کمی محتاط بود. با ما همراه باشید تا بهترین استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ را با هم بررسی کنیم.

سئو را امتحان کنید!

"رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود". این جمله را همیشه در ذهن خود داشته باشید که پیشرفت مستمر ولی آهسته بهتر از تجربه کردن رشد ناگهانی و سقوط نفس‌گیر است. سفارش پروژه سئو باعث می‌شود که وب سایت شما یک پیشرفت مستمر را در همه زمینه‌ها تجربه کند! ابتدایی‌ترین قدم هر بیزینسی برای شروع مسیر پرچالش دیجیتال مارکتینگ، استفاده از خدمات سئو است. مهم نیست، در کمپین‌های اینستاگرامی بزرگ شرکت کنید، یا تبلیغات پیج خود را به اینفلوئنسرهای مشهور بدهید، در نهایت تمامی این کانال‌های تبلیغاتی به وب سایت شما منتهی می‌شود. پس قدم اول، سفارش پروژه سئو و قوی کردن سایت از همه لحاظ است.

فعالیت‌های سئو شامل بخش‌های مختلفی می‌شود، سئو داخلی، سئو خارجی و در نهایت سئو تکنیکال! اولین دلیلی که باعث می‌شود سئو اولین فاکتور در چک لیست استراتژی‌‌های دیجیتال مارکتینگ باشد، ارگانیک و مستمر بودن آن است. سئو یک فرآیند است که طی این فرآیند سایت باید از همه لحاظ رشد کند. به عبارتی دیگر، هر استراتژی دیگری برای دیجیتال مارکتینگ داشته باشید، باید سئو را همیشه به عنوان یک مکمل در نظر داشته باشید. مکملی که همیشه جواب می‌دهد!

 استفاده از تبلیغات گوگل ادز را در زمان مناسب

استفاده از سئو یا گوگل ادز؟

بعضی از دیجیتال مارکترها ترجیح می‌دهند که به جای استفاده از پکیج‌های سئو، از گوگل ادز استفاده کنند. اما آیا این تصمیم، تصمیم درستی است؟ به جرات می‌توان گفت که سئو گزینه مناسب‌تری است، اما این بدان معنی نیست که استفاده از گوگل ادز بی‌فایده است، اصلاً اینگونه نیست! سئو باعث می‌شود که شما در کلمات کلیدی منتخب کسب‌وکار خود همیشه در رتبه‌های برتر دیده شوید. سئو یک بار نیست و یک فرآیند است که باید روی سایت به صورت مستمر انجام شود. برای مثال، شما بیزینس تولید و فروش لباس مردانه دارید و برای خود یک سایت راه‌اندازی کرده‌اید. کلمات کلیدی هستند که به بیزینس شما مرتبط هستند و رتبه گرفتن در آنها بسیار مهم است، هم از لحاظ اعتبار و هم از جهت افزایش درآمد. وقتی شما با فعالیت‌های سئویی رتبه‌های برتر را در کلمات کلیدی منتخب کسب‌وکارتان کسب کنید، روزانه ترافیک زیادی را دریافت می‌کنید و فروش شما نیز به صورت چشم‌گیری افزایش پیدا می‌کند.

گوگل ادز اما نیاز به فعالیت چند ماهه ندارد، با پرداخت پول به گوگل، این موتور جستجو شما را در صدر نتایج جستجو نشان می‌دهد و طبیعتاً ترافیک و مشتری‌های زیادی را به دست می‌آورید. پس فرق سئو و گوگل ادز در چیست؟ گوگل ادز شما را برای مدت کوتاهی در صدر نتایج قرار می‌دهد و همیشگی نیست! اگر بخواهید به صورت دائمی از گوگل ادز استفاده کنید، باید هزینه‌های زیادی را تقبل کنید که برای بیزینس‌ها خیلی ممکن نیست! پس بهترین گزینه استفاده از گزینه ارگانیک و همیشگی، یعنی سئو است.

آیا باید استفاده از گوگل ادز را فراموش کنیم؟

یک دیجیتال مارکتر خوب می‌داند که همه فاکتورها و روش‌ها کارآمد هستند، ولی در زمان مناسب! برای مثال، "خرید تیشرت طرح دار" یکی از کلمات کلیدی شماست که هنوز نتوانسته‌اید در آن رتبه خوبی کسب کنید ولی الان نرخ جستجوی این کلمه کلیدی بسیار بالا است و نمی‌شود از این موقعیت به سادگی گذشت! در این زمان استفاده از گوگل ادز بهترین گزینه است. گوگل شما را با این کلمه کلیدی در صدر نتایج جستجو به نمایش در می‌آورد و شما به هدف خود می‌‌رسید. یکی از مزایای استفاده از ادز این است که می‌توانید زمان دقیق به نمایش درآمدن تبلیغ خود را مشخص کنید. برای مثال، می‌توانید به گوگل بگویید که شما می‌خواهید بین ساعت 6 بعد از ظهر تا 10 شب تبلیغ خود را در گوگل قرار دهید. این به شما اجازه می‌دهد که بهترین نتایج را از گوگل ادز کسب کنید.

  • برای موقعیت‌های زودگذر مانند جشنواره‌ها، تخفیف‌ها و غیره از گوگل ادز استفاده کنید.
  • برای برنامه‌های بلند مدت از سئو استفاده کنید!

فعالیت خود را در فضای مجازی پررنگ تر کنید!

بعد از سفارش طراحی سایت و انجام اقدامات سئو، قدم دوم، پررنگ‌تر کردن فعالیت برند در فضای مجازی است. تلفن‌ها و تبلت‌ها ارتباط مردم با اینترنت را به صورت چشم‌‎گیری افزایش داده‌اند. اینستاگرام، توییتر و یوتیوب این روزها در اوج محبوبیت خود در ایران به سر می‌برند. پس شاید بهترین گزینه‌ها برای فعالیت جدی و مستمر این دو گزینه باشند. اما الگوریتم هر کدام از این پلتفرم‌ها متفاوت است و برای اینکه بتوانید در یک بازه زمانی کوتاه به نتایج دلخواه خود برسید، بهتر است که یک ادمین حرفه‌ای استخدام کنید و یا خودتان آموزش‌های لازم برای فعالیت بازرگانی در این پلتفرم‌ها را یاد بگیرید! در ادامه بیشتر در مورد فضای مجازی و تاثیرات آن صحبت خواهیم کرد.

نکته: به هیچ عنوان از لینکدین و فیسبوک غافل نشوید.

 شبکه های اجتماعی را دست کم نگیرید!

پست های جذاب، اولین قدم!

پست‌های جذاب در فضای مجازی می‌تواند شما را یک قدم به خواسته‌هایتان نزدیک‌تر کند. طبق یک تحقیق از فیدبک کاربران نسبت به پست‌ها در فضای مجازی این نتیجه به دست آمد که حدود 68 درصد کاربران علاقه بیشتری به پست‌های متن_تصویری نسبت به متن‌های عادی دارند و نکته جالب‌تر اینکه 50 درصد مخاطبین علاقه تعامل بیشتری با ویدئوها داشته‌اند تا پست‌های عادی! این یعنی استفاده از ویدئو می‌تواند نتایج بهتری برای شما به ارمغان بیاورد. برای اثبات این نظریه می‌توان به زمان ظهور ابربرنامه اجتماعی تیک‌تاک اشاره کرد. تیک‌تاک یک برنامه که فقط قابلیت انتشار ویدئو در آن در دسترس است، در مدت زمانی خیلی کمی محبوبیت زیادی به دست آورد. به همین خاطر، اینستاگرام هم در یک حرکت تقلیدی، سعی دارد که مخاطبان را به استفاده حداکثری از ویدئوهای سوق دهد.

در همین راستا، اینستاگرام قابلیت انتشار ویدئوهای عادی را از دسترس خارج کرده است. تمامی کاربران فقط می‌توانند ویدئوها را به صورت Reels منتشر کنند. مخالفت و موافقت‌های زیادی با این حرکت وجود دارد ولی این کار اینستاگرام باعث شده است که ویو و نرخ تعامل صفحات بالاتر برود. پس سعی کنید در پلن سوشال مدیای خود از ویدئوهای بیشتری استفاده کنید و  المان‌های جذاب بیشتری به ویدئوهای خود تزریق کنید.

مثل کاربران رفتار کنید!

برای بالا بردن احتمال موفقیت استراتژی سوشال مدیای خود، سعی کنید مانند اکثر کاربران در فضای مجازی رفتار کنید! این کار شما باعث می‌شود کاربران بیشتری با برند شما آشنا شوند و در نهایت شما شناخته‌تر شوید. اما چگونه باید مانند آن‌ها رفتار کرد؟ کاربران فضای مجازی دوست دارند در مورد تمام موضوعات صحبت کنند، شما اینگونه نباشید! شما باید در مورد موضوعات مرتبط به خود کامل صحبت کنید. برای مثال، اگر بیزینس شما در حوزه پوشاک است، حتماً در مورد سلبریتی‌ها و پوشش‌های عجیب و غریب بعضی از آن‌ها صحبت کنید! این کار شما باعث می‌شود کاربران زیادی با شما تعامل کنند. البته این نکته را فراموش نکنید که فقط در حوزه کاری خودتان فعالیت کنید و برند خود را در بین کاربران سبک جلوه ندهید!

تبلیغات خود را به دست اینفلوئنسرها بسپارید!

با شناسایی سه پلتفرم اجتماعی پرطرفدار در ایران، زمان تبلیغات بیزینس شما آن هم به صورت گسترده فرا می‌رسد. اما سوالی که اکثر دیجیتال مارکترها با آن مواجه می‎‌شوند این است که؛ تبلیغات خود را به دست اینفلوئنسرها بسپاریم یا خود پلتفرم‌ها! همانطور که می‌دانید، سه ابربرنامه اجتماعی یوتیوب، اینستاگرام و توییتر وظیفه تبلیغات محصولات مشتری‌هایشان را خودشان انجام می‌دهند و قیمت بسیار معقول‌تری نسبت به واینرها و اینفلوئنسرها دریافت می‌کنند. در این بخش، دیجیتال مارکترها به یک دو راهی می‌رسند، استفاده از خدمات تبلیغاتی خود برنامه با قیمت کمتر و با بازدهی کم و حتی منفی یا سپردن تبلیغات به اینفلوئنسرها یا سلبریتی‌ها با قیمت بالا و بازدهی متفاوت.

به نظر اکثر دیجیتال مارکترهای دنیا، استفاده از خدمات تبلیغاتی خود برنامه‌ها خیلی برای یک کسب‌وکار کارآمد نخواهد بود! اما دلایل این فرضیه چیست؟ بسیاری از کاربران این برنامه‌ها، علاقه‌ای به دیدن تبلیغات ندارند. برای مثال، خود شما وقتی در یوتیوب در حال تماشای برنامه مورد علاقه خود هستید، تمام فکر و ذکرتان فقط دنبال کردن محتوای مورد علاقه‌تان است. وقتی تبلیغات برای شما به نمایش در می‌آید، سریعاً منتظر می‌مانید تا چند ثانیه ابتدایی تبلیغ سپری شود و سپس سریعاً روی گزینه "رد کردن تبلیغ" کلیک می‌کنید. گروه دیگری از کاربران حتی حوصله چند لحظه انتظار را هم ندارند و از برنامه‌هایی مانند Ad blocker استفاده می‌کنند یا اشتراک ویژه برنامه را خریداری می‌کنند تا اصلاً هیچ تبلیغی نبینند! این نشان می‌دهد که برخلاف تعرفه مناسب این برنامه، تبلیغات در آن خیلی کارآمد نخواهد بود. در برنامه اینستاگرام و توییتر هم، به خاطر تحریم‌های بین‌المللی، شرایط استفاده از خدمات تبلیغات این دو برنامه در ایران وجود ندارد! پس به ناچار باید به سراغ روش‌های جایگزین رفت!

و اما استفاده از اینفلوئنسرها و سلبریتی‌ها برای تبلیغات، یک ریسک بزرگ! بله، استفاده از سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها برای انجام تبلیغات نوعی ریسک بزرگ محسوب می‌شود. آن‌ها به دلیل اینکه توسط افراد زیادی دنبال می‌شوند، هزینه‌های زیادی برای تبلیغات درخواست می‌کنند. نکته ریسکی ماجرا هزینه تبلیغات نیست بلکه بازدهی تبلیغات است. هر بیزینسی زمانی دست به تبلیغات می‌زند که بخواهد دایره مشتریان و حوزه نفوذ خود را گسترش دهد. زمانی که هزینه زیادی برای تبلیغات صرف شود ولی بازدهی مورد انتظار برآورده نشود، یک سطل آب یخ بر پیکر کسب‌وکار شما ریخته خواهد شد. برای جلوگیری از این نوع اتفاقات، شما می‌توانید چند کار انجام دهید!

 تبلیغات را هدفمند پیش ببرید.

بیزینس نوپا و تبلیغات بزرگ

اگر شما مسئول دیجیتال مارکتینگ یک استارتاپ هستید، سعی کنید از سلبریتی‌ها و افراد مشهور در اینستاگرام یا یوتیوب برای تبلیغات استفاده نکنید. اولین نکته‌ای که شما را از انجام این کار منع می‌کند، پتانسیل بیزینسی شماست! در صورت دریافت 10 هزار دنبال کننده در یک کمپین تبلیغاتی، آیا بیزینس شما پتانسیل ارائه سرویس به این حجم از مخاطب را دارد؟ طبیعتاً خیر! پس در صورتی که یک بیزینس تازه ‌تاسیس هستید، سراغ افراد بسیار مشهور نروید! به جای این کار می‌توانید از صفحات کم‌طرفدار استفاده کنید که هزینه مناسب‌تری را از شما دریافت می‌کنند و بازدهی نسبتاً خوبی هم دارند! به جای یک پیج با 500 هزار یا یک میلیون فالوور، به دنبال صفحاتی بروید که مخاطبین آن‌ها حداکثر 100 هزار نفر باشند. شانس شما برای گرفتن نتیجه دلخواه در این شرایط بیشتر است!

بیزینس باسابقه و تبلیغات

اما در شرایطی که کسب‌وکار شما یک کسب‌وکار باسابقه باشد و بتواند حجم زیادی از درخواست‌ها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهد، استفاده از اینفلوئنسرهای محبوب فکر بدی نیست! البته به عنوان یک پیشنهاد، سعی کنید بودجه تبلیغاتی خود را به دو روش تقسیم کنید، بودجه 60 درصد برای تبلیغات در استوری‌ها و بودجه 40 درصدی برای پست‌ها! استوری‌ها نرخ تعامل بالاتری دارند و نتایج آن‌ها در کوتاه مدت مشخص می‌شود. اما احتمال اینکه کاربر به محض اینکه متوجه شود استوری آن ایفلونئسر تبلیغ است، آن استوری را سریع رد کند. به همین دلیل بهتر است تمام تخم مرغ‌های خود را در یک سبد قرار ندهید.

ولی پست‌ها همیشه در صفحات افراد باقی خواهند ماند و همیشه کاربرانی وجود خواهند داشت که آن ویدئوها را تماشا کنند. به همین دلیل بهتر است همیشه نیم‌نگاهی هم به پست‌ها داشت و برای آن بودجه‌ای در نظر گرفت. البته قیمت هر پست برای تبلیغات، خیلی بیشتر از استوری‌ها است ولی خب این را هم در نظر بگیرید که استوری برای حداکثر 24 ساعت است ولی یک پست به صورت دائمی در اینستاگرام باقی خواهد ماند!

نکته: به عنوان یک بیزینس نوپا یا بزرگ، همیشه صفحاتی را که می‌خواهید برای تبلیغ استفاده کنید را آنالیز کنید. این آنالیز فقط مختص به بررسی تعداد فالوور و نرخ تعامل آن‌ها نمی‌شود. صفحاتی که برای تبلیغات مدنظر دارید را برای دو تا چهار روز زیر نظر داشته باشید. آن صفحات، بیزینس‌های مختلفی را تبلیغ می‌کنند، با بررسی چند ساعته می‌توانید متوجه شوید که آیا این صفحه مناسب تبلیغات است یا نه! البته اگر زمان این کار را ندارید، سعی کنید بیزینس‌هایی که به آن صفحه تبلیغ داده‌اند را پیدا کنید و از آنها بپرسید که آیا از نتیجه تبلیغ خود راضی بوده‌اند یا نه.

ایمیل مارکتینگ را از سر بگیرید!

ایمیل مارکتینگ بر حفظ مشتریان فعلی و همچنین به دست آوردن مشتریان جدید تمرکز می‌کند. ایمیل مارکتینگ یک تکنیک عالی برای شناساندن برند (Brand Awareness) و تشویق مشتریان به تکرار خرید است. بخش اصلی بازاریابی ایمیلی توسعه و اصلاح کمپین‌های شما و همچنین افزایش مشتریان شماست. یکی دیگر از مزایای ایمیل مارکتینگ این است که حتی اگر افرادی که ایمیل شما را باز می‌کنند، نیازی به خرید محصولات نداشته باشند، نام برند و حوزه فعالیت شما را به یاد خواهند داشت. و زمانی که خودشان یا یکی از اطرافیان آن‌ها نیاز به خرید محصول مشابهی به محصول شما داشته باشد، شما را به یاد می‌آورد و به سراغ‌تان می‌آید.

یک فاکتور دیگر که باعث می‌شود ایمیل مارکتینگ هم جایگاه باارزشی در استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ داشته باشد این است که شما به آسانی می‌توانید مخاطبین خود را دسته‌بندی کنید و برای هر گروه ایمیل‌های شخصی‌سازی شده ارسال کنید و هر کدام را تشویق به بازدید از صفحات مناسب آن گروه کنید.

چرا باید از ایمیل مارکتینگ استفاده کنیم؟

در قدم اول، ایمیل مارکتینگ قدرت برند شما را به صورت چشم‌گیری افزایش می‌دهد. حتی اگر بسیاری از مردم روی لینک شما کلیک نکنند، با نام برند و حوزه فعالیت آشنا می‌شوند. اما مطمئناً این دلیل برای انجام ایمیل مارکتینگ کافی نیست. اگر در استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود، اعتقادی به استفاده از ایمیل مارکتینگ ندارید، پاراگراف‌های بعدی را با دقت بیشتری دنبال کنید.

 تبلیغات را هدفمند پیش ببرید.

ایمیل مارکتینگ و نرخ تبدیل

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در استفاده یا عدم استفاده از استراتژی ایمیل مارکتینگ تاثیرگذار است، نرخ تبدیل یا Conversion Rate است. هدف تمام دیجیتال مارکترها این است که بیشتر سراغ مشتری‌های پولی بروند تا مشتری‌های احتمالی. افرادی که قبلاً از شما خرید کرده‌اند، احتمال دارد که باز هم به سراغ شما بیایند. اما همچنان ارسال ایمیل به آن‌ها یک امر ضروری است و دیجیتال مارکترها نیز از این موضوع به خوبی آگاه هستند. اما نباید از افرادی که ممکن است مشتری شما شوند غافل شد! به همین دلیل است که باید در کمپین‌های ایمیل مارکتینگ خود، مخاطب هدف بیزینس را به دو دسته مشتری‌های پولی یا ثابت(کسانی که از شما خرید کرده‌اند) و مشتری‌های احتمالی (کسانی که ممکن است به خدمات شما نیاز داشته باشند) تقسیم کنید. نرخ کلیک در ایمیل مارکتینگ حدود 3 درصد است.

چالش های دیجیتال مارکتینگ

مسیر دیجیتال مارکتینگ همیشه یک مسیر پرچالش بوده و خواهد بود. مارکترها باید خود را برای هر کدام از این چالش‌ها آماده کنند تا بتوانند بهترین نتیجه را از استراتژی‌های خود بگیرند. بعد از گذراندن یک سال بسیار سخت در 2020 و مواجه با بیماری همه‌گیر کرونا، نقش دیجیتال مارکتینگ بیشتر از همیشه خود را به مدیران و کارفرماهای ایرانی نشان داد. اما حالا که شرایط عادی شده است، آیا همچنان چالشی برای دیجیتال مارکترها وجود دارد یا خیر؟ چالش‌های مارکتینگ بسیار مهم هستند و همیشه نیز در حال تغییر و آپدیت شدن هستند. این یعنی حتی در 2022 نیز چالش‌های مارکتینگ زیادی وجود دارد که در ادامه به مهم‌ترین چالش‌ها می‌پردازیم.

شناخت مخاطب هدف

در بخش‌های ابتدایی این مقاله به موضوع سئو پرداختیم و گفتیم که دنیای مارکتینگ امروز با رشد سئو و ادز بین بیزینس‌ها در ایران، شناخت مخاطب هدف به یک امر بسیار مهم و حیاتی تبدیل شده است. دلیل اهمیت بالای مخاطب هدف، کمبود بودجه زمانی و البته مالی کسب‌وکارهاست. اگر مخاطب هدف بیزینس خود را به درستی شناسایی نکنید، استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ شما کاملاً بی‌اثر خواهند بود!

تولید محتوای جذاب

هرگز نمی‌توان تاثیر محتوا در جذب یا دفع مخاطب را انکار کرد. محتوای خوب و جذاب می‌تواند ترافیک زیادی برای شما از کانال‌های مختلف ایجاد کند. نکته‌ای که بسیاری از مارکترها نسبت به آن بی‌توجه هستند، هدف محتوا است. محتوایی که قرار است در سایت یا در شبکه‌های اجتماعی بیزینس منتشر شود، هر کدام باید هدف خاصی داشته باشند و گروه مشخصی از مخاطبین را هدف بگیرند. کاربران، چه در گوگل یا شبکه‌های اجتماعی همیشه نیازمند محتوای آموزشی هستند! حتی زمانی که به دنبال خرید چیزی هستند، سعی می‌کنند در قدم اول در مورد آن وسیله اطلاعات کافی به دست بیاورند.

این یعنی محتوای شما باید از سه جنبه کامل باشد تا بتواند مخاطبین را به خرید از شما تشویق کند. در قدم اول، بهتر است از عناصر جذاب برای زیباسازی هرچه بیشتر محتوا استفاده کنید. قدم دوم قرار دادن اطلاعات کافی در مورد محصول در مقاله/پست/ویدئو است. تا زمانی که محتوا مطالب ارزشمندی برای ارائه نداشته باشد، طبیعتاً مخاطبین هم علاقه‌ای برای دیدن آن نشان نخواهند داد. قدم آخر تبلیغ محصول خود است. اول مخاطب را جذب کنید، سپس به او اطلاعات درست و کافی بدهید و در آخر خود را به عنوان مناسب‌ترین گزینه برای خرید به او معرفی کنید.

کاربران موبایلی

مردم این روزها بیشتر از همیشه از تلفن همراه خود برای جستجو در اینترنت و خرید استفاده می‌کنند. این یعنی احتمال اینکه کاربران موبایلی سایت شما بیشتر از کاربران کامپیوتری باشد، خیلی بالا است. پس باید خود را برای اینکه آن‌ها را راضی نگه دارید، آماده کنید. برای این کار مطمئن شوید که تمام بخش‌های وبسایت بیزینسی شما به درستی در تلفن‌های همراه کار می‌کند. سرعت لودینگ و عملکرد سایت خود را در تلفن‌های همراه بالا ببرید تا کاربر بیش از حد برای ورود به سایت شما معطل نشود. علاوه بر این، سرعت سایت یکی از سه فاکتور اصلی گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌ها در نتایج جستجو است. پس اگر سایت شما از سرعت خوبی برخوردار باشد، احتمالاً کاربران بیشتری به سایت شما ارجاع داده خواهند شد.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی ۷۲۴پرس در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

بهترین استراتژی های دیجیتال مارکتینگ برای رشد کسب و کارهای آنلاین

Top

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید