رنگ‌های نقشی مهم و کلیدی در ارتباط برقرار کردن ما با جهان اطراف بازی می‌کنند و شاید همین مسئله باعث شده است که مفاهیمی همچون روانشناسی رنگ‌ها تااین حد مورد توجه قرار گیرد. در طول دو دهه‌ی اخیر، مؤسسه پنتن هرسال را با معرفی یک رنگ جدید آغاز کرده که در به اشکال مختلف در محصولات و خدمات در سطح جهان بازتاب پیدا می‌کند. امسال این موسسه رنگی جذاب را به عنوان رنگ سال انتخاب کرده که قرار است درهایی جدید به دنیای نوین را به روی ما باز کند.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Pantone، به سیاق سال‌های گذشته، مؤسسه پنتن به تازگی رنگ سال آینده میلادی را انتخاب کرد. رنگی با عنوان «Very Peri» که نمایشی از اعتماد به نفس بی‌دغدغه و حس کنجکاوی متهورانه را به بیننده القا و روح خلاق و مبتکر ما را زنده می‌کند. این رنگ جذاب به ما کمک می‌کند تا با آغوشی باز از احتمال تغییراتی که پیش رو داریم استقبال کرده و زندگی خود را با چشم‌اندازی نوین و نگاهی جدید بازسازی کنیم. در مرور دلایل انتخاب این رنگ و اهداف پشت این انتخاب با ۷۲۴پرس همراه باشید.

دفترچه کد رنگ و گل بنفش-724press.com

رنگ فوق به نوعی تکمیل کننده برخی از ویژگی‌های رنگ آبی است و درکنار آن دورنمایی جدید را هم عرضه می‌کند. نمادی از زرق و برق جهانی که لحظه‌ای و  درگذر است و ما هم به عنوان مسافران تنها در حال عبور از آن هستیم. همانگونه که رفته رفته در حال گذر از یک دوره شدید انزوا ناشی از همه گیری ویروس کووید 19 هستیم که مفاهیم و استانداردهای تعریف شده زندگی ما را عمیقا تغییر داد و زندگی ما را چه از نظر فیزیکی و چه از نظر دیجیتالی به شیوه‌ای جدید درهم ادغام کرد، نیاز به معرفی رنگی که بتواند نوید بخش عبور از این مرحله سخت باشد، ضروری‌تر به نظر می‌رسد.

لیبلهای کد رنگ موسسه پنتن برای رنگ سال 2022-724press.com

اگرچه طراحی دیجیتال به ما کمک می‌کند تا محدودیت‌های دنیای واقعی را کنار زده و دری رو به دنیای مجازی پویا بازی کنیم که امکانات جدیدی را برای ما به همراه خواهد داشت،  معرفی رنگی پرانرژی و خلاق حائز اهمیت است که بتواند هم محبوبیت روزافزون فرضیه متاورس یا فراجهانی را بال و پر دهد و هم جامعه هنری رو به رشد در فضای مجازی را تشویق کند تا روی تجلی رنگ‌ها چه در دنیای دیجیتال و چه در بعد فیزیکی زدگی تأثیرگذار باشد.

مطلب مرتبط:  مؤسسه پنتون رنگ سال ۲۰۲۱ را معرفی کرد

رنگ معرفی شده توسط این مؤسسه بازتاب دهنده‌ی آن چیزی است که درحال وقوع در فرهنگ جهانی نوع بشر است. بیان اینکه مردم اکنون به دنبال چه چیزی هستند  و این رنگ می‌تواند نمادی از امید به آن باشد. لوری پرسمن، معاون این موسسه اشاره می‌کند که برای اولین بار در تاریخ معرفی رنگ سال، پنتون به دنبال رنگی بود که نشان دهنده‌ی نوآوری و تحولی جهانی باشد که این روزها همه ما به اشکال مختلف درحال درک وقوع آن هستیم.

کدهای رنگ، لباس و کفش با رنگ سال-724press.com

همانطور که جامعه انسانی هنوز رنگ را به عنوان شکلی مهم از ارتباط و راهی برای بیان ایده‌ها، احساسات و نوع تعامل و ارتباط خود با جهان پیرامونش می‌شناسد، پیچیدگی این رنگ تازه که از تلفیق رنگ‌های آبی و قرمز شکل گرفته می‌تواند امکانات گسترده‌ای که در برابر ما قرار دارد را برجسته‌تر کند. به گزارش ۷۲۴پرس، رنگ «Very Peri»، دارای ته رنگی از بنفش/قرمز است که نگرشی شادی‌آور و حضوری پویا را به نمایش می‌گذارد که می‌تواند مشوقی عالی برای خلاقیت‌های شجاعانه و بیان تخیلی  ما از حوادث پیرامون‌مان باشد.

لازم به یادآوری است که فرآیند انتخاب رنگ سال در این مؤسسه، نیازمند بررسی متفکرانه و تجزیه و تحلیلی دقیق دارد. برای رسیدن به انتخابی واحد برای معرفی رنگ هر سال، کارشناسان مؤسسه پنتن، سعی می‌کنند دنیا را از جنبه‌های گوناگون مورد بررسی قرار داده و تأثیرات رنگ جدید در هر بخش را مطالعه کنند. این بخش‌ها شامل مواردی همچون صنعت سرگرمی و فیلم‌های درحال تولید، مجموعه‌های هنری و آثار هنرمندان جدید، دنیای مد و پوشاک، مقاصد محبوب گردشگری، دنیای بازی‌ها، حوزه‌های گوناگون دنیای طراحی، سبک زندگی و البته شرایط اجتماعی و اقتصادی است.

انواع البسه و پوشاک با رنگ سال 2022 موسسه پنتن-724press.com

همچنین آنها ممکن است در این مسیر به مسائل دیگری همچون تکنولوژی و فناوری‌های نوین، مواد، بافت و جلوه‌های جدیدی که ممکن است به اشکال مختلف روی رنگی، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی و حتی رویدادهای ورزشی آتی اثرگذار بوده و توجه جهانی را به خود جلب کنند هم توجه کنند. به هرحال فراموش نکنیم که رنگ سال پنتن به مدت  ۲۳ سال روی توسعه محصولات، تصمیم برای خرید در صنایع گوناگون به ویژه طراحی و مد، مبلمان منزل، طراحی صنعتی و حتی بسته بندی محصولات و طراحی گرافیکی تأثیرگذار بوده  است که این نشان از اهمیت انتخاب و معرفی رنگ سال است.

البته ذکر این نکته هم مهم است که بدانید مؤسسه رنگ پنتن واحدی تجاری در پنتن است که رنگ‌های برتر هر فصل را برجسته کرده و درکنار آن رنگ سال را هم معرفی می‌کند. به گزارش ۷۲۴پرس دات کام، آنها روند انتخاب رنگ‌ها در سطح جهانی را پیش‌بینی کرده و به شرکت‌های مختلف در مورد انتخاب رنگ مناسب برای هویت بخشیدن بصری به محصولات و برند خود کمک می‌کنند. آنها برای این مهم از روش‌های گوناگونی همچون گمانه زنی در مورد روند رنگ‌های فصل، روانشناسی رنگ‌ها و مشاوره در این زمینه بهره بده و با برندهای مطرح جهانی همکاری می‌کنند تا به شکلی مؤثر و پویا از قدرت، روانشناسی و تکیه بر احساسات القا شده هر رنگ در طراحی محصولات خود استفاده کنند.

کتانی با رنگ پنتن رنگ بنفش-724press.com

درپایان نظر شما در مورد رنگ سال ۲۰۲۲ چیست؟ آیا این رنگ برای شما هم مفاهیم فوق را در برداشت یا شما با احساسات و نگاهی متفاوت به این انتخاب نگاه کردید؟ خوشحال می‌شویم نظرات و دیدگاه‌های خود را با ما و دیگر دوستان‌تان در ۷۲۴پرس دات کام هم درمیان بگذارید.