یکی از نکات برجسته تازه‌ترین سریال محبوب و شماره‌ی یک شبکه نتفلیکس، مخلوقاتی هیولا مانند است که با صورت‌هایی برافروخته در پی قربانیان دویده و آنها را درنهایت خشونت ممکن و درحالی که رد خون‌شان در گوشه و کنار قابل مشاهده است، به جهنم  می‌فرستند. از آنجایی که آنها ناگهان از غیب ظاهر شده و بدون برجا گذاشتن کوچک‌ترین ردی از صحنه ناپدید می‌شوند،  نمی‌توان با قاطعیت در موردشان صحبت کرد. درادامه با ۷۲۴پرس همراه باشید تا کمی بیشتر با آنها آشنا شویم.

در سریال عازم جهنم (Hellbound) شاهد حضور موجوداتی آسمانی یا هیولاهایی هستیم که طبق توضیحات ارائه شده در فیلم و آنچه مخاطب شاهد آن است، توسط خداوند فرستاده شده‌اند تا گناهکاران را مجازات کرده و آنها را به جهنم ببرند. در این درام کره‌ای از آنها گاهی با عنوان فرشته و گاهی با عنوان فرستاده جهنم هم نام برده می‌شود. اما آنها واقعا چه مخلوقاتی هستند؟ از کجا می‌آیند؟ راز قدرت آنها چیست؟

هیولاهای سریال عازم جهنم-724press.com

اینها تنها بخشی از پرسش‌هایی است که ذهن مخاطبان این سریال را به خود مشغول کرده است و البته در قسمت‌های پخش شده این سریال پاسخ روشنی به آنها داده نمی‌شوند. شخصیت‌های فیلم و بینندگان سریال شاهد حضور یکباره آنها هستند که با  خشونت هرچه تمام عذابی شدید و دردناک را به گناهکاران تحمیل کرده و روح آنها را به جهنم می‌فرستند و البته که از این رهگذار، نظمی نوین در جهان هم به وجود آورده‌اند.

مطلب مرتبط: از سریال عازم جهنم، جدیدترین محصول شبکه نتفلیکس چه میدانید؟

درادامه این مطالب با ما در ۷۲۴پرس همراه باشید تا نگاهی دقیق‌تر به ماهیت این هیولاها داشته باشیم که شاید بتواند بخشی از سؤالات شما در مورد ماهیت این هیولاها و راز و رمز پنهان در پس حضور آنها را توضیح دهد. همین ناگفته پیدا است که در خلال این توضیحات ممکن است اشاره‌هایی به بخش‌هایی از داستان سریال داشته باشیم. درنتیجه اگر هنوز موفق به تماشای این سریال نشده‌اید، شاید باید برای شناخت بیشتر این هیولاها کمی تأمل کرده و ابتدا سریال را تماشا کنید.

سریال عازم جهنم-724press.com

اما برای شروع بیایید نگاهی به قدرت این فرشته هیولاها بیندازیم.

فرستادگان جهان در سریال عازم جهنم، دارای چه قدرت‌هایی هستند؟

به صورت رسمی هیولاهای اصلی که در این سریال در قالب گروهی سه نفره به نمایش گذاشته می‌شوند، فرستاده‌های جهنم نامیده می‌شوند. به گفته کارگردان یون سانگ هو (Yeon Sang-ho)، آنها همیشه به صورت تیم سه نفر حرکت می‌کنند. او درادامه توضیحات خود اضافه کرد به این مسئله فکر کرده است که چند نفر لازم است که آنها به صورت یک تیم  نشان داده شوند و فکر کرده است که سه نفر کافی است.

این فرستادگان جهنمی از قضا بسیار هم خشن هستند و در راه انجام مأموریت مرگبار خود، می‌توانند صدمات زیادی را نه تنها به گناهکار بخت برگشته، که به هرچیزی در آن اطراف وارد کنند. امری که به خوبی حتی در تریلر سریال هم قابل مشاهده است. 

کشتن محکومان در سریال عازم جهنم-724press.com

به جز قد بلند و هیکل هالک‌وار، آنها بی‌رحمانه قدرتمند و درعین‌حال ضد ضربه هستند. به طوری که وقتی هدف تیراندازی مأمور پلیس هم قرار می‌گیرند، بدون هیچ آسیبی از مهلکه جان به در می‌برند. هرچند می‌توان با آنها مبارزه کرد؛ کمااینکه شاهد مبارزه شجاعانه هرچند ناامیدانه مین هی جین با  آنها بودیم. آنها به زمین می‌آیند تا پیشگویی‌ها را محقق کنند و دراین راه به خوبی می‌دانند که هر قربانی کجا است و حتی آنها را از دنیای مردگان بازمی‌گردانند تا به عذاب جهنم گرفتار کنند.

آنها از طریق دروازه‌های نامرئی وارد دنیای ما می‌شوند که هنوز ماهیت این پورتال‌ها برای بینندگان در هاله‌ای از ابهام است. همچنین دیگر نکته جالب در مورد این فرستادگان جهنمی قدرت آنها در مجازات کردن گناهکاران به اشکال مختلف است. آنها می‌توانند دستان خود را به شکل طناب درآورده و گناهکار فراری را به سمت خود بکشند یا دستان خود را همچون شخصیت ولورین در مجموعه مردان ایکس به صورت چنگا‌ل‌هایی برنده و تیز درآورده و قربانی بیچاره را به سیخ بکشند. درنهایت بعد از به قولی تکه پاره کردن محکوم بخت برگشته، هرسه فرستاده درکنار هم دور  او حلقه زده  و با قرار دادن دستان خود در کنار هم و درمیان تابش نوری سفید و درخشان، او را زنده زنده می‌سوزانند و در آخر صحنه را با خونسردی ترک می‌کنند؛ درحالی‌که از محکوم بیچاره تنها نیم اسکلتی سوخته باقی مانده است.

معمولا بینندگان اطلاعات کمی در مورد  مخلوقات کیدراما دارند

شخصیت جونگ جین سو-724press.com

چه در تریلر و تیزرهای این مجموعه و چه در پوسترهای رسمی، همواره فرستادگان جهنم به عنوان هیولاهای اصلی سریال عازم جهنم به مخاطب معرفی شدند. اما در قسمت اول این سریال بینندگان با نوعی دیگر از مخلوقات آشنا می‌شوند که پیشگویی‌ها را اعلام و زمان مرگ و فرستاده شدن افراد به جهنم را به آنها اعلام می‌کنند.

مطلب مرتبط: محبوبیت سریال عازم جهنم، بازی ماهی مرکب را پشت سر گذاشت!

دراین بین انجمن حقیقت نوین (حقیقت جدید) که با دکترین شخصیت جونگ جین سو با بازی یو آه این پیش می‌رود، در توضیحات خود اعلام می‌کند که آنها در واقع فرشتگانی هستند که مأموریت ابلاغ حکم خدا به محکومان را برعهده دارند. در سریال چیزی دیگری در مورد این فرشتگان به بیننده ارائه نمی‌شود و براساس چیزی که می‌بینیم  هم این فرشته‌ها قدرت واقعی از خود بروز نمی‌دهند و درنهایت در قالب یک سر بزرگ سفید با چشمانی درخشان ظاهر می‌شود که نام محکوم را اعلام و  حکم را به آنها ابلاغ می‌کنند.

کارگردان یون در توضیحاتی اشاره کرد که در میان تصاویر متعددی که  فرشتگان را به تصویر کشیده‌اند، تصویرهایی از چهره‌هایی بزرگ وجود دارد. او ادامه می‌دهد که همیشه درک این مسئله برایش عجیب بوده و این سؤال ذهنش را به خود مشغول کرده است که هدف تصویرگر از نشان دادن این چهره‌های بزرگ چیست؟ به همین خاطر زمانی که به دنبال نشان دادن تصویری از فرشته در سریال خود بود، به این فکر کرد که دوست دارد چیزی شبیه به این الگوی کهن را پیدا کرده و تصویری درام از فرشتگان خلق کند. 

اعلام حکم مرگ در سریال عازم جهنم-724press.com

اگر درست به این مسئله فکر کنیم مشخص است که به سختی می‌توان مشخص کرد که آیا فرشتگان هنگام ارائه پیشگویی‌ها موجوداتی فیزیکی هستند یا تجسمی از موجودی برتر را به مخاطب نشان می‌دهند. به همین خاطر هم سعی شد فرشتگان سریال عازم جهنم ظاهری جسمانی نداشته و بیشتر به صورت جلوه‌ای بصری به بیننده معرفی شوند.

آیا فرستادگان جهنم و فرشتگان به راستی توسط خداوند فرستاده شدند؟

سؤال مهم دیگری که احتمالا ذهن بینندگان را به خود مشغول می‌کند این پرسش است که آیا این مخلوقات ماورایی به راستی از طرف خدا به زمین فرستاده شده‌اند تا احکام او را ابلاغ و اجرا کنند؟ بدون تردید این یکی از سؤالاتی است که به شدت بینندگان را درگیر خود کرده و متأسفانه سریال عازم جهنم در قسمت‌های ابتدایی خود موفق نشد به این پرسش پاسخی روشن بدهد.

آتش زدن قربانیان در سریال عازم جهنم-724press.com

در طول سریال، چه تماشاگران و چه شخصیت‌های اصلی به این باور می‌رسند که فرستادگان به راستی از سوی خداوند مأمور شده‌اند و پیشگویی‌های انجام شده هم همان قضاوت نهایی است که فرمانش از سوی بهشت صادر شده است. گروه نظم نوین  جهانی هم برهمین بن مایه شکل می‌گیرد، هرچند همه این‌ها زمانی زیر سؤال می‌رود که پای یک نوزاد تازه متولد شده به ماجرا باز می‌شود. به راستی اینکه فرشته حکم مرگ و به جهنم رفتن نوزادی پاک و معصوم را به او ابلاغ می‌کند، بنیان ماجرا را از اساس از هم می‌پاشد.

حال این پرسش ذهن همه را به خود مشغول می‌کند که آیا این فرستادگان و آن فرشتگان پیام رسان به واقع از طرف خدا فرستاده شده‌اند؟ ما همه باور داریم که خدا مصون از هرگونه خطا و اشتباه است، همچنین همه باور داریم که هرچیز در این جهان بخشی از برنامه‌ای بزرگ‌تر است که شاید انسان هرگز قادر به درک آن نباشد. از طرف دیگر زمانی که در آخرین صحنه‌های پخش شده از قسمت ششم و آخر سریال، یکی از محکومان جهنمی آرام آرام به زندگی بازمی‌گردد هم، همه چیز مجددا گیج‌کننده می‌شود. حالا مشخص می‌شود که پای قدرتی فراطبیعی و بزرگ‌تر درمیان است که چه بینندگان و چه شخصیت‌های سریال درک درستی از او ندارند.

اسکلت قربانیان بعد از سوختن در سریال عازم جهنم-724press.com

بنابراین اگرچه اطلاعاتی محدود در اختیار بینندگان قرار گرفته است، اما نقشه وسیع‌تر فعلا پنهان نگه داشته شده است و بینندگان باید منتظر بمانند تا شاید در فصل دوم این سریال، به پرسش‌های بی‌جواب خود برسند. 

مطلب مرتبط:  جزئیاتی خواندنی از سریال بازی ماهی مرکب

درپایان امیدوارم از مرور این مطلب و همراهی با ۷۲۴پرس لذت برده باشید. فراموش نکنید نظرات و دیدگاه‌های خود را در مورد این سریال جدید و محبوب شبکه نتفلیکس با ما هم درمیان بگذارید.