سریال بازی ماهی مرکب مدت کوتاهی بعد از آغاز پخش به چنان موفقیتی دست پیدا کرد که در باور کمتر کسی می‌گنجید. همین مسئله باعث ایجاد گمانه زنی‌هایی در مورد احتمال ساخت فصل دوم این مجموعه شد، هرچند که کارگردان فصل اول سریال سربسته این احتمال را حداقل در آینده نزدیک رد کرد. اما به نظر می‌رسد موج اشتیاق به راه افتاده در مورد این تازه‌ترین محصول شبکه نتفلیکس به اندازه‌ای قدرتمند بوده است که ساخت فصل دوم  بازی مرکب را  قطعی‌تر کرده است.

به نظر می‌رسد این روزها اگر کسی از نبود آثار خوب برای تماشا در شبکه نتفلیکس گلایه می‌کند؛ ظاهرا شانس آثار و محتوای شگفت‌انگیز تولید شده توسط کره جنوبی را از دست داده است، محتوایی که از طریق این شبکه در اختیار مشترکانی در سراسر جهان قرار گرفته است.

 از آثار جذابی همچون «هشدار عشق» یا «آلارم عشق» (Love Alarm)  و  «کلاس ایته‌وون» (Itaewon Class)   تا سریال ترسناکی همچون  «پادشاهی» (Kingdom) و عاشقانه‌ای مثل «سقوط بر روی تو» (Crash Landing On You) که همگی جزو سریال‌های  کره‌ای هستند که ارزش حداقل یک بار تماشا شدن را دارند. اما اگر بخواهیم از این آثار تماشایی فاکتور گرفته و یک نمونه جذاب جدید را به مخاطبان معرفی کنیم، چه سریالی بهتر از سریال بازی ماهی مرکب که ممکن است مبدل به محبوب‌ترین صادرات کره‌ای شبکه نتفلیکس شود!

به واقع شبکه نتفلیکس  با تازه‌ترین سریال خود یعنی بازی ماهی مرکب (Squid Game) به موفقیتی عظیم دست پیدا کرد. همین امر ظاهرا باعث شده است این شبکه   به دنبال ساخت فصل دوم این سریال محبوب باشد؛ هرچند که اخبار ساخت این فصل هنوز به صورت رسمی تأیید نشده است.

مطلب مرتبط:  از سریال محبوب بازی ماهی مرکب چه میدانید؟

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز سه شنبه در گزارشی اعلام کرد که سازنده این سریال هوانگ دونگ هیوک (Hwang Dong-hyuk) درجریان نمایش این سریال در لس انجلس طبق صحبت‌هایی اعلام کرد که قرار است پخش  این سریال روی پلت فرم استریم ادامه پیدا کند. او به این سرویس خبری گفته است که احساس می‌کند با توجه به استقبال موجود، چاره‌ای جز ساخت فصل دوم این سریال ندارد. چون هم تقاضا و هم عشق زیادی برای ساخت فصل دوم سریال وجود دارد، او برای ساخت دنباله سریال بازی ماهی مرکب ترغیب شده است.

درهمین حال یکی از سخنگویان نتفلکیس در گفتگویی با شبکه CNBC هم به همین مسئله اشاره کرده و افزود ایده ساخت فصل دوم این سریال هم اکنون درحال بحث و گفتگو است، هرچند هنوز به صورت رسمی مورد تأیید قرار نگرفته است. شاید همین مسئله توضیح دهد که چرا کارگردان هوانگ هنگام صحبت کردن با خبرنگاران در این مورد سعی کرد سطح انتظارات را کاهش دهد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی و فیلم شناسی لی جونگ جه، بازیگر سریال محبوب بازی ماهی مرکب

به گزارش ۷۲۴پرس، او درحالی که اشاره کرد بازیگر اصلی فصل اول لی جونگ جه برای ایفای نقش گیهون دوباره به صحنه بازخواهد گشت، اما زمان قطعی را برای ساخت سریال مشخص نکرد تا باز هم مخاطبان  این مجموعه نتوانند به نتیجه نهایی دراین مورد برسند.

هوانگ گفت:

«این ایده هم اکنون در ذهن من است و درحال حاضر در مرحله برنامه ریزی انجام آن هستم. اما فکر می‌کنیم هنوز خیلی زود است که بخواهیم زمان خاصی را برای این مسئله مشخص کنیم و اینکه قرار است روال کار به چه صورت باشد».

بازی ماهی مرکب ظاهرا براساس زندگی و چالش‌هایی است که این کارگردان و خانواده‌اش در سال  ۲۰۰۰۹ و پس از بحران مالی جهانی با آن روبرو بودند. به همین خاطر این مجموعه هم نگاهی به زندگی مردمانی با بدهی‌های مالی زیاد دارد که جان خود را به خطر می‌اندازند تا شاید از پس بازی‌های مرگبار با حال و هوای کودکانی برآمده و با مبلغ جایزه مشکلات مالی خود را حل کنند.

نمایش فصل اول این مجموعه از شبکه نتفلیکس در ماه سپتامبر آغاز شده و به سرعت مبدل به یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های پخش شده این پلتفرم شد. به طوری که در بیست و هشت روز اول پخش آن، این مجموعه توسط  ۱۱۱ میلیون کاربر حداقل به مدت دو دقیقه مشاهده شد که در مقایسه با سریال‌های دیگر در همین بازه زمانی، رکورد چشمگیری به حساب می‌آید. رکورد دار قبلی سریال بریجرتون (Bridgerton) بود که در ۲۸ روز اول استفاده از این سرویس توسط  ۸۲ میلیون مشترک بازهم حداقل به مدت دو دقیقه مشاهده شده بود.

مطلب مرتبط:  جزئیاتی خواندنی از سریال بازی ماهی مرکب

شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید لباس‌های صورتی تیره رنگ گارد محافظ یا لباس‌های ورزشی سبز بازیکنان این بازی به اندازه‌ای در دوران هالووین محبوب شده بودند که مدارس نیویورک رسما پوشیدن آنها را ممنوع کردند! همچنین ظاهرا مراسم هالووین امسال هم مملو از ایده‌هایی با الهام از این سریال بودند که  باتوجه به شواهد به نظر می‌رسد به شکلی گسترده مورد توجه همه قرار گرفته بود.

نکته جالب دیگر در مورد سریال تأثیرات آن حتی روی دنیای فناوری‌های مالی بود، به ویژه که این سریال نقدی کوبنده بر سیستم سرمایه‌داری بود که مردم را  تحت فشار قرار می‌دهد. از طرف دیگر یک ارز رمزنگاری مخصوص این سریال ساخته شد که از آن با عنوان «Squid» نام برده شده و ظاهرا برای بازی آنلاین ماهی مرکب به کار شرکت کنندگان می‌آید. مسائل مرتبط با بازی به اندازه‌ای جذاب بود که  باعث شد ارزش این ارز از یک سنت به بیش از چهار دلار برسد!! یک افزایش باورنکردنی که یک بار دیگر نشان می‌دهد این بازی تاچه اندازه تأثیرگذار و موفق بوده است.

به پایان این مطلب رسیدیم. آیا شما هم موفق به تماشای این سریال شدید؟ فکر می‌کنید فصل دوم هم می‌تواند به اندازه فصل اول این سریال در جلب مخاطب موفق باشد؟ فراموش نکنید نظرات و دیدگاه‌های خود را با ما و دیگر دوستان‌تان در ۷۲۴پرس دات کام هم درمیان بگذارید.