در چند روز گذشته وقوع یک حادثه تیرانداز سرصحنه فیلمی وسترن در آمریکا حسابی سروصدا به پا کرده است. به ویژه آنکه هنرپیشه  معروف آمریکایی الک بالدوین ظاهرا عامل این تیراندازی مرگبار بوده است. اگرچه  هنوز پلیس به صورت رسمی مظنونی برای این پرونده معرفی نکرده است، اما اکنون جزئیات بیشتری در این مورد در دسترس عموم قرار گرفته است. از جمله صحبت‌های الک بالدوین در مورد روز حادثه و سلاحی که با آن شلیک کرده است.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از BBC، الک بالدوین بازیگر کهنه‌کار سینمای هالیوود، در مورد حادثه‌ی مرگباری که در محل فیلمبرداری فیلم «Rust» رخ داد، توضیحات خود را به پلیس ارائه داده است. سوابق دادگاهی موجود نشان می‌دهد اسلحه‌ای که این بازیگر سرصحنه با آن شلیک کرده، توسط کارگردان به او تحویل داده شده است؛ همچنین طبق توضیحات بالدوین به او گفته شده بود استفاده از این سلاح کاملا بی‌خطر است.

دستیار کارگردان دیو هالز هم اعلام کرده نمی‌دانسته است این سلاح با گلوله واقعی پر شده است و سوابق ضبط شده سر صحنه هم نشان می‌دهد که کسی به خطرناک بودن اسلحه آگاه نبوده است. هرچند درنهایت استفاده از این سلاح کشنده باعث مرگ فیلمبردار و زخمی شدن کارگردان این فیلم شد.

هالینا هاچینز- 724press.com

هالینا هاچینز  ۴۲ ساله روز پنجشنبه  و در حادثه‌ی مرگباری که سر صحنه فیلمبرداری این فیلم رخ داد، از ناحیه قفسه سینه مورد اصابت گلوله قرار گرفته و کشته شد. کارگردان  جوئل سوزا که پشت سر او قرار داشت هم در این حادثه از ناحیه کتف مورد اصابت گلوله قرار گرفته و زخمی شد. این مرد  ۴۸ سال بعد از انتقال به بیمارستان تحت درمان اورژانسی قرار گرفت، ولی به علت جدی نبودن مشکل، از بیمارستان مرخص شد.

جزئیات بیشتری از تحقیقات پلیس روز جمعه و بعد از بایگانی شدن حکم بازرسی در دادگاهی در سانتافه منتشر شده و به اطلاع عموم رسید. گفته می‌شود لباس آغشته به خون بالدوین به همراه اسلحه به عنوان مدرک توسط پلیس ضبط شده است. آنها همچنین مهمات و دیگر سلاح‌های استفاده شده در فیلم را هم جمع آوری کردند.

الک بالدوین بعد از قتل هالینا هاچینز- 724press.com

اگرچه درهمان ساعات ابتدای پس از این حادثه این بازیگر ۶۳ ساله  به صورت داطلبانه با مأموران پلیس صحبت کرده و مورد بازجویی قرار گفت، ولی تا لحظه تنظیم این خبر هنوز کسی در رابطه با کشته شدن این فیلمبرداری جوان مورد اتهام  قرار نگرفته است.

مطلب مرتبط:  الک بالدوین ستاره معروف سینما، درگیر یک پرونده قتل شد!

اوایل روز جمع بالدوین که ستاره و همینطور یکی از تهیه‌ کنندگان این فیلم بود اعلام کرد که تا روشن شدن حقیقت با کلانتر  شهرستان (کانتی) سانتافه  همکاری لازم را خواهد داشت. او همچنین در توییتی از تألم و اندوه خود بابت این اتفاق صحبت کرد:

«قلب من برای شوهر هالینا، پسرشان و تمام کسانی که او را می‌شناختند و دوست‌شان داشتند، شکسته و اندوهگین است.

هیچ کلمه‌ای برای بیان اندوه، ناراحتی و شوک من در مورد حادثه دلخراشی که جان هالینا هاچینز مادر، همسر و همکار بسیار تحسین شده ما را گرفت، وجود ندارد»

طبق گزارش منتشر شده در روزنامه لس انجلس تایمز، ساعاتی قبل از رخ دادن این فاجعه دلخراش، تیمی متشکل از حدود نیمی از اعضای گروه فیلمبرداری، در اعتراض به شرایط سخت کاری، محل لوکیشن فیلمبرداری یعنی مزرعه بونانزا کریک را ترک کرده بودند. به گزارش ۷۲۴پرس، اعضای اتحادیه شکایت داشتند که به آنها وعده اقامت در اتاق‌های هتلی در سانتافه داده شده است، اما بعد از شروع فیلمبرداری این فیلم وسترن، آنها مجبور شدند هر روز صبح در حدود پنجاه مایل معادل هشتاد کیلومتر را از منطقه آلبوکرکی تا محل فیلمبرداری رانندگی کنند.

محل حادثه قتل هالینا هاچینز- 724press.com

در همین رابطه، شبکه بی بی سی به سندی دست پیدا کرده است که نشان می‌دهد کدام یک از اعضای گروه در فهرست برنامه ریزی شده  برای حضور در محل فیلمبرداری قرار دارند. دراین میان نام هانا گوتیرز  به چشم می‌خورد که ظاهرا یکی از خدمه مسئول بررسی سلاح‌های گرم بوده است. به نقل از لس انجلس تایمز ظاهرا خانم گوتیرز برای اولین بار در چنین موقعیت شغلی، فعالیت می‌کرده است.

به گزارش ورایتی و براساس ایمیلی که اتحادیه بین‌المللی کارکنان صحنه برای اعضای این اتحادیه ارسال کرده‌اند، تفنگی که بالدوین با آن شلیک کرده است، با گلوله واقعی پر شده بود. الک بالدوین دراین فیلم نقش خلافکاری را بازی می‌کند که نوه‌اش به دلیل وقوع اتفاقی یک جرم، به اعدام محکوم شده است.

محل حادثه قتل هالینا هاچینز- 724press.com

بازهم باید منتظر اعلام جزئیات بیشتر در این رابطه باشیم، اما یادآوری می‌کنیم که مقامات پلیس هنوز کسی را به خاطر ارتکاب این جرم متهم نکرده‌اند. درپایان امیدوارم از همراهی با ۷۲۴پرس و مرور این اخبار لذت برده باشید. همچنان گوش به زنگ اخبار جدیدتر در مورد این قتل باشید.