وقتی اسم صحنه و لوکیشن فیلمبرداری و رخدادهای پشت صحنه به میان می‌آید، همه ما به  اشتباهات مکرر بازیگران، خنده و شوخی عوامل پشت صحنه با هم و رویدادهای سرگرم‌کننده فکر می‌کنیم. اما روز گذشته صحنه فیلمبرداری فیلم «Rust»،  با شلیک چند گلوله به صحنه جرم واقعی تبدیل شد. ستاره معروف سینما الک بالدوین حین بازی در این فیلم، با شلیک گلوله یکی از  عوامل فیلمبرداری را کشته و کارگردان را روانه بیمارستان کرد!

در حادثه‌ی مرگباری که روز پنجشنبه سرصحنه فیلمبرداری روی داد، خانم هالینا هاچینز  ۴۲ ساله  (Halyna Hutchins) هنگام کار به عنوان مدیر فیلمبرداری مورد اصابت گلوله قرار گرفت. تیم امداد خیلی سریع دست به کار شده و او را با هلیکوپتر به بیمارستان منتقل کردند ولی متأسفانه خانم هاچینز به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد. جوئل سوزا (Joel Souza) کارگردان  ۴۸ ساله هم که در این حادثه زخمی شده بود، با آمبولانس از محل حادثه در بونانزا کریک به بیمارستان اعزام شد.

هالینا هاچینز-724press.com

پلیس اعلام کرده هم اکنون درحال تحقیق روی این پرونده است، هرچند هنوز اتهامی در این زمینه مطرح نشده است. خانم هاچینز ستاره ‌ای رو به رشد در صنعت فیلمسازی و هالیوود بود که متأسفانه پیش از رسیدن به قله‌های موفقیت اینگونه جان خود را از دست داد. از طرف دیگر سخنگوی آقای بالدوین که  بیشتر به خاطر بازی نقش جک دوناتی در سریال طنز  «30 Rock» محصول شبکه NBC به شهرت رسیده است، در گفتگویی با خبرگزاری AP اعلام کرد این حادثه شامل سوءاستفاده از یک اسلحه قلابی «prop gun» است که با گلوله مشقی پر شده بود! همین توضیحات کوتاه شک و شبهه فراوانی ایجاد کرده است؛ اینکه اساسا چگونه یک سلاح قلابی می‌تواند گلوله واقعی شلیک کرده و باعث کشته و مجروح شدن دیگران شود؟

 هرچند به گزارش ۷۲۴پرس،  افراد اهل فن و متخصصان نظر دیگری دارند. به عنوان مثال دیوید اسلک (David Slack) نویسنده  فعال در دنیای آثاری تلویزیونی و خالق مجموعه‌هایی همچون «نظم و قانون» (Law & Order) پس از این فاجعه در توییتر خود نوشت:

« اسلحه‌های قلابی هم اسلحه هستند. در ساخت گلوله‌های آنها هم از باروت واقعی استفاده شده است  و درنتیجه می‌توانند باعث زخمی یا کشته شدن دیگران شوند.

الک بالدوین به همراه مأموران پلیس-724press.com

سخنگوی کلانتر سانتافه در بیانیه‌ای به خبرگزاری فرانسه اشاره کرد آقای بالدوین با کارآگاهان صحبت کرده است. او افزود این بازیگر داوطلبانه وارد شده و پس از پایان گفتگو ساختمان را ترک کرده است. الک بالدوین همچنین تهیه کننده مشترک این فیلم است و به عنوان بازیگر هم در آن حضور دارد و نقش کسی را بازی می‌کند که نوه سیزده ساله‌اش به جرم قتل عمد محکوم شده است. الک بالدوین بزرگ‌ترین برادر در میان چهار برادر بالدوین است که همگی به بازیگری مشغول هستند. او از دهه‌ی ۱۹۸۰ تاکنون در نقش‌های متعدد سینمایی و تلویزیونی بازی کرده است.

مطلب مرتبط:  آیا دکتر هانیبال لکتر آدم‌ خوار یک شخصیت حقیقی است؟

خانم هاچینز اصالتا اهل کشور اوکراین بود و  در پایگاه نظامی شوروری سابق در دایره قطب شمال بزرگ شده بود. او روزنامه نگاری را در شهر کیِف و سینما را در لس انجلس خواند و ظاهرا مسیری روشن پیش رو  داشت. مجله آمریکایی معروف سینماتوگراف در سال ۲۰۱۹ از او به عنوان ستاره‌ای نوظهور یاد کرده بود.

او مدیر فیلمبرداری فیلم اکشن «Archenemy» محصول سال ۲۰۲۰ به کارگردانی آدام   مورتیمر بود. به همین مناسبت آقای مورتیمر در توئیتی اعلام کرد به دلیل مرگ خانم هاچینز بسیار اندوهگین است؛ او همچنین ادامه داد از اینکه چنین اتفاقی سر صحنه فیلمبرداری رخ داده، بسیار عصبانی است.

تصویر محل تیراندازی مرگبار با حضور الک بالدوین-724press.com

به گزارش ۷۲۴پرس (724press.com)، انجمن بین‌المللی فیلمبرداران در بیانیه‌ای اعلام کرد مرگ خانم هاچینز خبری ویرانگر  است، آنها از این اتفاق به عنوان ضایعه‌ای وحشتناک یاد کردند. جان لیندلی رئیس اتحادیه و مدیر اجرایی ربکا راین هم  در گفتگویی اعلام کرد هنوز جزئیات این حادثه دلخراش مشخص نشده است، اما آنها به دنبال کسب اطلاعات بیشتری در این زمینه هستند و از تحقیقات کامل در باره این رویداد غم‌انگیز به صورت کامل حمایت می‌کنند.

پلیس اعلام کرده است که معاونان کلانتر پس از دریافت تماس اضطراری در مورد تیراندازی سر صحنه فیلم «Rust»، به مزرعه بونانزا کریک که یک مکان محبوب برای فیلمبرداری آثار سینمایی است، اعزام شدند.

حوادثی همچون تیراندازی مرگبار روز پنجشنبه در لوکیشن این فیلم اگرچه اتفاقی نادر است، اما بی‌سابقه نیست. معمولا از اسلحه‌های گرم واقعی سر صحنه فیلمبرداری استفاده می‌شود، اما به جای به کار بردن گلوله واقعی، از انواع فشنگ‌های مشقی  استفاده می‌شود که تنها نور و صدا ایجاد می‌کند اما پرتابه‌ای شلیک نمی‌شود. بااین‌حال گاهی سهل‌انگاری عوامل پشت صحنه باعث بروز اتفاقاتی تلخ می‌شود.

هالینا هاچینز سر صحنه فیلمبرداری-724press.com

شاید مهمترین مثال در این زمینه حادثه مرگباری است که سر صحنه فیلمبرداری فیلم کلاغ اتفاق افتاد. در آن زمان و درجریان فیلمبرداری این فیلم در سال ۱۹۹۳، برندون لی پسر ۲۸ ساله بروس لی ستاره فقید سینمای رزمی ، به صورت اتفاقی و پس از اصابت گلوله جان خود را از دست داد. بعدا مشخص شد که پیش از این صحنه از اسلحه برای شلیک دیگری استفاده شده بود که باعث  گیر کردن یک فشنگ واقعی در لوله تفنگ شده بود. شلیک گلوله‌های مشقی درنهایت باعث آزاد شدن این گلوله و مرگ برندون جوان شد.

شانون خواهر براندون لی در واکنش به این خبر در روز پنجشنبه و در توییتی نوشت:

«دل ما با خانواده هالینا هاچینز و جوئل سوزا و همه کسانی که در این حادثه درگیر بودند همراه است و عمیقا از این بابت متأسفیم. به واقع هیچ کس نباید به دلیل شلیک گلوله سر صحنه فیلمبرداری کشته شود، همانگونه که پیش از این هم رخ داده بود»

به‌هرحال هنوز مشخص نیست این حادثه عمدی بوده یا سهل‌انگاری باعث بروز این رویداد تلخ شده است. تحقیقات پلیس فعلا درجریان است و باید منتظر بود و دید سرانجام این پرونده به کجا می‌رسد.

الک بالدوین ستاره سینما-724press.com

از همراهی شما با ۷۲۴پرس دات کام و مرور این خبر کوتاه در مورد قتل سر صحنه فیلمبرداری، سپاس‌گذاریم. به نظر شما آیا حوادثی از این دست سهوا رخ می‌دهد، یا همانگونه که نظریه‌های توطئه در مورد قتل براندون لی به آن اشاره می‌کردند، دست‌های پشت پرده در این زمینه دخیل است؟ فراموش نکنید ما همچنان مشتاق شنیدن نظرات و پیشنهادات شما هستیم.