ممکن نیست امروز گشتی در فضا مجازی و شبکه‌هایی همچون اینستاگرام بزنید و خبر یا مطلبی تازه در مورد سریال شماره یک این روزهای شبکه نتفلیکس، یعنی سریال بازی ماهی مرکب به چشم‌تان نخورد. به واقع این سریال که عمر چندانی از زمان پخشش نمی‌گذرد، طوفانی تمام عیار به راه انداخته و توجه مخاطبان در سطح جهانی را به خود جلب کرده است. اما شور و شوق برای تماشای این سریال ممکن است از توجه ما به برخی از جزئیات جالب سریال کاسته باشد. درمرور این جزئیات با ۷۲۴پرس همراه باشید.

مینی سریال درام و جذاب بازی ماهی مرکب محصول کشور کره جنوبی است که شبکه نتفلیکس پخش آن را به عهده دارد. این سریال جذاب باوجود کوتاه بودن، بسیار مورد توجه عموم قرار گرفته و خیلی زود به پربیننده‌ترین سریال این شبکه تبدیل شد و از دید گروهی چندان دور از انتظار نیست اگر توقع داشته باشیم این سریال به سریال شماره یک این شبکه در تمام دوران تبدیل شود.

سربازان و بازیکنان در سریال بازی ماهی مرکب- 724press.com

خط داستانی این سریال شاید چندان برای‌مان عجیب و تازه نباشد، چون تاکنون نمونه‌های دیگری از این دست ساخته شده‌اند. اما کارگردان موفق شده است از داستانی که موضوعش تازگی ندارد، محصولی خلق کند که توجه بینندگان را اینگونه به خود جلب کند. ضرباهنگ و ریتم سریال کند و خسته‌کننده نیست، بازیگران به خوبی از پس اجرای نقش‌های خود برآمده و ظاهرا موفق شدند مخاطب را مجذوب هنر خود کنند و البته ایده استفاده از بازی‌های کودکانه برای چالشی میان مرگ و زندگی هم به خوبی جواب داده است.

مطلب مرتبط: از سریال محبوب بازی ماهی مرکب چه میدانید؟

این مسائل دست به دست هم داده و سریال بازی ماهی مرکب را به محصولی عامه‌پسند تبدیل کرده که البته تاکنون با اقبال منتقدان نیز مواجه بوده است. شاید همین مسئله باعث شده باشد که مخاطب از توجه به برخی جزئیات سریال بازمانده باشد، جزئیاتی که در نوع خود جالب توجه بوده و قطعا باعث می‌شوند اگر یک بار دیگر شروع به تماشای سریال کردید، با توجه بیشتری به هر زاویه، سکانس و ردوبدل شدن دیالوگ‌ها توجه کنید.

اگر سریال را تماشا کرده‌اید، قطعا مرور این نکات برای‌تان جالب توجه خواهد بود؛ اما اگر هنوز فرصت تماشای سریال بازی ماهی مرکب را پیدا نکردید شاید باید فعلا از خواندن این مطلب صرف‌نظر کنید. چون ممکن است در مرور این نکات به برخی از صحنه‌ها و خط داستانی آن اشاره شود. اما از آن‌دسته از مخاطبان ما در ۷۲۴پرس که دوست دارند از زاویه‌ای متفاوت به سریال محبوب‌شان نگاه کنند، دعوت می‌کنیم در ادامه این مطلب با ما همراه باشند.

نگهبانان و محافظانی که جزو اعضای ستاد مثلث بودند، رتبه چندان بالایی ندارند. آنها فقط افرادی با لباس‌های صورتی و اسلحه هستند

سرباز با ماسک مثلث در بازی ماهی مرکب- 724press.com

اگر سریال را تماشا کردید، می‌دانید که افسر پلیسی به نام جون هو موفق می‌شود به طریقی خود را به محل اجرای بازی‌ها رسانده و با پوشیدن لباسی یکی از کارکنان ستاد دایره، وارد جریان بازی شود. همان ابتدا او توسط فرد دیگری به دلیل صحبت کردن حین کار مؤاخذه می‌شود که این امر به ما نشان می‌دهد کارکنان با صورتک منقش به علامت دایره در چه جایگاه و رتبه‌بندی قرار دارند.

پس دایره پایین‌ترین رده کارکنان است، بعد از آنها ستاد مثلث قرار دارد و درنهایت گروه مربع در رأس قرار دارند. این سه گروه با لباس و ماسک در میان بازیکنان حضور دارند. اما مدیران ارشد و رده‌های بالاتر لباس و ماسک دیگری استفاده می‌کنند. دراین بین تنها کارکنان ستاد مثلث اسلحه دارند و به نظر می‌رسد برای کشتن استخدام شده‌اند.

معادل بازی داکجی در کشورهای دیگر هم وجود دارد

بازی داکجی در مترو در سریال بازی ماهی مرکب- 724press.com

کارگردان سریال بازی ماهی مرکب با خوش ذوقی تمام موفق شده است در قالب این سریال شماری از بازی‌های محبوب و معروف کشورش را به جهانیان معرفی کند. بازی‌هایی مثل چراغ سبز، چراغ قرمز، داکجی (Ddakji)، شیرینی دالگونا و البته بازی ماهی مرکب که نام سریال هم از همین بازی الهام گرفته شده است.

اما شاید بد نباشد بدانید برخی از این بازی‌ها، معادلی در کشورهای دیگر دارند. به عنوان مثال می‌توان به بازی داکجی اشاره کرد که اگرچه جزو بازی‌های اصلی اجرا شده در تورنمنت مرگ و زندگی نبود، اما همه چیز با انجام آن آغاز شد. بازی که گیهون مقروض و خسته را در ایستگاه مترو سرگرم کرده و دعوتنامه‌ای برای امکان ورود او به این بازی‌ها بود. این بازی ساده‌ای است که طی آن بازیکنان تلاش می‌کنند مهره‌های ساخته شده از کاغذ خود را به شکلی به زمین بکوبند که مهره حریف را برگرداند. این بازی به نوعی شبیه بازی «Pogs» است که در دهه‌ی ۹۰ میلادی بسیار در آمریکا محبوب و پرطرفدار بود. همچنین این بازی به بازی منکو (Menko) ژاپنی هم شباهت دارد.

تفاوت عکس دختر گی هون در خانه پدر و مادرش

گی هون و دخترش- 724press.com

یکی دیگر از نکاتی که شاید برای‌تان جالب باشد، توجه به یک عکس است. وقتی گی-هون بعد از کنار کشیدن از اولین دور بازی‌ها به خانه برمی‌گردد، عکسی از دخترش روی دیوار را مشاهده می‌کنید که در آن دخترک تنها ایستاده و رو به دوربین لبخند می‌زند.

این درحالی است که عکس او در خانه‌ای که همراه مادر، ناپدری و برادرش در آن زندگی می‌کند، عکس دیگری از او به همراه اعضای خانواده به دیوار نصب شده است. به نظر می‌رسد تفاوت این دو عکس نمادی از ارتباطات گا-یونگ (Ga-yeong) با هر کدام از والدین خود است. درحالی‌که ارتباط او با مادرش نزدیک است، رابطه‌اش با پدرش آنقدرها گرم و صمیمی نیست.

رابطه جعبه‌ای روبان پیچ شده با بخش‌های مختلف سریال

تصویر کشتار بازیکنان در بازی ماهی مرکب- 724press.com

شاید این مسئله توجه شما را هم به خود جلب کرده باشد! در ابتدا گی-هون مستأصل برای خرید هدیه برای تولد دخترش دست به دامن بازی‌های پولی می‌شود و درنهایت با کمک یک پسربچه هدیه‌ای انتخاب می‌کند که داخل بسته بندی روبان پیچ شده قرار دارد. وقتی دخترک حین خوردن شام با پدرش در جعبه را بازی می‌کند داخل آن یک فندک به شکل اسلحه قرار دارد.

بار بعدی که چنین جعبه‌ای را می‌بینیم در جریان بازی‌های مرگ و زندگی است. به گزارش ۷۲۴پرس، زمانی که اجساد بازیکنان کشته شده را داخل تابوت‌های جعبه مانند که روبان صورتی بزرگی روی آنها زده شده است، جابجا شده و درنهایت سوزانده می‌شوند. و درنهایت زمانی که افسر پلیس جون هو سری به اتاق برادرش می‌زند تا علت غیبت چند روزه او را متوجه شد، با جعبه روبان پیچیده شده دیگری مواجه می‌شود که داخل آن هم کارت ویزیت معروف بازی ماهی مرکب قرار دارد. جالب است که همیشه هم روبان به یک شکل گره زده و تزئین شده است.

وضعیت تلفن همراه جون هو

افسر جون هو در بازی ماهی مرکب- 724press.com

نکته‌ی دیگری که این روزها ذهن بسیاری از مخاطبان سریال را به خود جلب کرده است، مسئله تلفن همراه افسر پلیس جون هو است. اینکه باوجود محدودیت‌های درنظر گرفته شده برای کارکنان او چطور موفق می‌شود بدون شارژ کردن، همچنان از گوشی خود استفاده کند.

اما نکته جالب دیگر این است که وقتی جون هو به اتاق بایگانی سر زده و از اسناد و مدارک موجود عکسبرداری می‌کند، برای اولین باز صدای شاتر دوربین تلفن همراهش به گوش می‌رسد! این‌ درحالی است که تمام مدت برای جلوگیری از جلب توجه، صدای گوشی او بسته بود. این مسئله شاید عجیب باشد، اما امر چندان غیرمنتظره‌ای به ویژه در کشور کره جنوبی نیست.

درواقع در این کشور شما نمی‌توانید صدای شاتر گوشی را خاموش کنید و این مسئله به خاطر حفظ حریم خصوصی افراد است. این‌گونه اگر کسی بی‌اجازه از دیگری عکس بگیرد، او متوجه این موضوع می‌شود.

چند راهنمایی کوچک و بزرگ که هویت واقعی بازیکن شماره یک را خیلی زودتر از موعد برای مخاطب فاش می‌کرد

پدربزرگ ایل نام- 724press.com

اولین باری که پای بازیکنان به سالن استراحت محل برگزاری بازی ماهی مرکب می‌رسد، گی- هون با پیرمردی به نام ایل نام آشنا می‌شود که به نظر می‌رسد نه تنها نگران نیست، بلکه برعکس درحال لذت بردن از بازی است. این مسئله شاید در آن زمان چندان توجه مخاطب را به خود جلب نکرده و آن را به حساب سن و سال و بیماری پیرمرد می‌گذاشت، اما در قسمت آخر می‌بینیم که این امر اتفاقا یکی از نکاتی بود که می‌توانست زودتر بیننده را به نتیجه‌ای حیرت‌انگیز برساند.

از سوی دیگر به نظر می‌رسد پیرمرد علیرغم مشکل مغزی که به آن گرفتار است، اطلاعات خوبی در مورد بازی‌ها دارد؛ به طوری که حتی این استراتژی خاص او است که به کمک همگروهی‌هایش آمده و آنها را زنده از چالش طناب کشی بیرون می‌آورد. او همچنین از تیله بازی هم آگاهی خوبی دارد و به نکاتی اشاره می‌کند که خود گی- هون هم آنها را فراموش کرده بود.

از طرف دیگر زمانی که او عامدانه به گی- هون باخته و مهره‌هایش را در اختیار او می‌گذارد هم ما لحظه کشته شدنش را نمی‌بینیم. ما فقط صدای تیراندازی را شنیده و گی- هون را می‌بینیم که به دلیل آنچه اتفاق افتاده، ملول و گریان است.

در زمان بررسی پرونده‌های آرشیوی، خبری از بازیکن شماره یک نیست

بایگانی بازیهای بازی ماهی مرکب- 724press.com

به گزارش 724press.com، هنگامی که افسر جون هو درحال بررسی پرونده‌های بایگانی شده است و به سوابق بازیکنان ورودی سال‌های مختلف می‌کند، اولین صفحه پرونده مربوط به بازیکن شماره دو است. این مسئله باید همان زمان هم توجه مخاطب را به خود جلب می‌کرد، چون اولین بازیکن یعنی ایل- نام با شماره یک در بازی حاضر است.

نحوه کشته شدن دوک- سو، از دو قسمت قبل مشخص شده بود

دوک سو و می نیو در بازی ماهی مرکب- 724press.com

زمانی که می- نیو هیجان زده در مورد نحوه پیروزی تیم در بازی طناب کشی صحبت می‌کند، در مورد احساس خود در زمان بازی به نکته‌ای جالب اشاره می‌کند. ایکه او احساس می‌کرده چگونه وقتی به عقب خم می‌شود، قدرتمندتر است!

مطلب مرتبط: بیوگرافی و فیلم شناسی هویون جونگ بازیگر سریال بازی ماهی مرکب

و تنها دو قسمت پس از آن و در جریان بازی پنجم یعنی عبور از روی پل شیشه‌ای او دوک سو را گرفتار کرده، و خود را به عقب خم می‌کند و اینگونه موفق می‌شود گنگستری که به او خیانت کرده است را به راحتی از روی پل به پایین پرتاب کند.

از همان ابتدا کل مراحل بازی برای همه مشخص بود، البته اگر به آن توجه می‌کردند

نقاشی دیواری بازی ماهی مرکب- 724press.com

یکی از نکاتی که این روزها خیلی در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفته است، تصاویری از نقاشی‌های غول پیکری است که روی دیوارهای محل استراحت بازیکنان نقش بسته است. آن تصاویر از همان ابتدا روی دیوار بودند، اما زمانی که تعداد بازیکنان کاهش چشمگیری پیدا کرده و فضای خوابگاه از تخت‌های اضافی پاک می‌شود، تازه خود را به وضوح نشان می‌دهند.

و اینجا است که آه از نهاد بسیاری از بینندگان بلند می‌شود، چون تمام مراحل بازی روی دیوارها نقاشی شده است؛ یعنی آنها از همان ابتدا می‌توانستند چالش‌های پیش روی خود را بشناسند!

ایل- نام با دادن ژاکت خود به گی- هون، نکته‌ای را به بیننده یادآوری کرد

گی هون و سانگ وو- 724press.com

وقتی گی- هون متوجه می‌شود پدربزرگ یا همان آقای ایل- نام خود را خیس کرده است، ژاکت خود را دور کمر او می‌بنند تا دیگر بازیکنان متوجه این مسئله نشوند. درمقابل ایل- نام هم ژاکت خود که شماره یک روی آن نقش بسته است را به گی- هون می‌دهد، پیامی که شاید پیشاپیش به ما یادآوری می‌کند چه آینده‌ای در انتظار گی- هون است.

۳ پیشگویی در مورد ۳ مرگ

علی در بازی ماهی مرکب- 724press.com

وقتی بازیکنان در جریان تورنمنت اول رأی به متوقف شدن بازی‌ها داده و به زندگی عادی خود برمی‌گردند، سه نفر از آنها کارهایی را انجام می‌دهند که به نوعی نحوه کشته شدن آنها در آینده را در لفافه به بیننده نشان می‌دهد. این سه بازیکن سه بیوک، دوک سو و علی هستند!

علی که گرفتار مشکلات مالی است، از رئیس خود طلب حقوق عقب افتاده‌اش را می‌کند، اما پس از امتناع او و در فرصت پیش آمده، پول را سرقت کرده و از صحنه می‌گریزد. بعدها در قسمت بازی تیله، سانگ وو تیله‌های علی را دزدیده و اسباب کشته شدن او را فراهم می‌کند. نفر بعدی دوک- سو است. گنگستر خطرناک پس از کشتن همکارش با ضربات متعدد چاقو، برای فرار از دست بدهکارانش از روی پل پایین می‌پرد. بعدا می نیو هم همانگونه با انداختن او از روی پل شیشه‌ای، باعث مرگ او می‌شود.

درنهایت سه بیوک درحالی که سعی دارد مردی را تهدید کند که قرار است مقدمات ورود قاچاقی مادرش به کره را فراهم کند، چاقویی را روی گلوی او می‌گذارد. خود او هم درنهایت زمانی که ناتوان از دفاع کردن از خود است، توسط سانگ وو کشته می‌شود، درحالی که جراحت بزرگی روی گلویش دیده می‌شود.

اگرچه گی- هون درجریان بازی‌ها کشته نمی‌شود، اما آینده او هم به نوعی پیش‌بینی شده است

گی هون- 724press.com

در همان ابتدای سریال می‌بینیم که گی- هون که قرض بالا آورده و حسابی بدهکار است، به دنبال فراهم کردن پول برای بستری کردن مادر بیمار خود است. هرچند او غرورش را زیرپا گذاشته و از شوهر همسر سابقش پول می‌گیرد، اما به دلیل مسائلی پول را رد می‌کند. او بعدها هم اگرچه جایزه بزرگی نصیبش شده است، اما همچنان از خرج کردن آن پرهیز می‌کند.

تکرار درخواستی مشابه در قسمت اول و آخر سریال

لی جونگ جه بازیگر نقش گی هون- 724press.com

به گزارش ۷۲۴پرس، در قسمت آخر، گی- هون از مرد بانکدار تقاضای ده هزار وون می‌کند، درخواستی که به سرعت پذیرفته می‌شود. اگر مخاطب به خاطر داشته باشد به سرعت متوجه می‌شود که او قبلا هم در جریان قسمت اول به دنبال دریافت وامی ده هزار وونی است که البته به آن دست پیدا نمی‌کند.

اصرار برای استفاده از بازیگران و لوکیشن‌های واقعی

محل بازی شیرینی دالگونا بازی ماهی مرکب- 724press.com

یکی دیگر از نکات جالب توجه در مورد بازی ماهی مرکب، حضور ۴۵۶ بازیگر واقعی است. یعنی اینجا خبری از تکنولوژی CG نیست. کارگردان هوانگ اصرار داشت تاحد ممکن استفاده از این فناوری به حداقل برسد. به همین خاطر بیشتر لوکیشن‌ها و فضاهای طراحی شده به صورت واقعی طراحی و ساخته شده‌اند.

گفته می‌شود بازیگر کهنه کار لی یونگ جه که در نقش گی هون در این سریال بازی می‌کرد، با دیدن ابعاد واقعی لوکیشن‌ها واقعا غافلگیر شده بود. هدف کارگردان از ساخت این مجموعه عظیم و فیلمبرداری با حضور عوامل واقعی اطمینان از این نکته بود که این درام در واقع بینانه‌ترین شکل ممکن به تصویر کشیده شود. بازیگران هم می‌توانستند از نظر فیزیکی تعامل بیشتری با محیط برقرار کرده و عملکردی واقعی‌تر از خود نشان داده و بیننده را با خود به خوبی همراه کنند.

راه پله ها با الهام از اثر هنرمندی هلندی ساخته شده است

راه پله عجیب بازی ماهی مرکب- 724press.com

درهمان قسمت اول سریال، تصویر گله‌های رنگارنگ و گیج‌کننده، بینندگان را تحت‌تأثیر قرار داده و در مجموع بازتاب دهنده فضایی دلهره‌آور است. کارگردان سریال درگفتگویی فاش کرد که این فضا را با الهام از چاپ سنگ نگاره‌ای از هنرمند هلند موریس کرنلس اشر (M.C. Escher) طراحی کرده است. این چاپ سنگی با عنوان نسبیت شناخته می‌شود و دنیایی را نشان می‌دهد که قوانین جاذبه آن با دنیای واقعی متفاوت است.

در نسبیت در مجموع هفت راه پله وجود داره که به طرزی شگفت‌انگیز مرتب شده‌اند. درست شبیه همان طراحی پیچیده راه پله و راهروهای پرپیچ و خمی که ما با آن در سریال بازی ماهی مرکب روبرو شدیم.

با بررسی این تصویر گیج کننده به پایان این مطلب رسیدیم. امیدوارم از مرور این مطلب و همراهی با ۷۲۴پرس لذت برده باشید. آیا موفق به تماشای سریال مطرح و محبوب این روزهای شبکه نتفلیکس شدید؟ نظر شما در مورد بازی ماهی مرکب چیست؟ آیا نکات فوق توجه شما را هم به خود جلب کرده بود؟ فراموش نکنید نظرات خود را با ما و دیگر دوستان‌تان درمیان بگذارید.