حمله به تایتان (Attack on Titan) یا آنگونه که بین علاقمندان آثار انیمه جا افتاده اتک آن تایتان، مجموعه‌ای انیمیشنی محصول کشور ژاپن است که با اقتباس از مانگایی به همین نام نوشته هاجیمه ایسایاما ساخته شده است. این انیمه در سال‌های اخیر یکی از محبوب‌ترین انیمه‌ها در سطح جهانی بوده و توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. با مرور آخرین اخبار از فصل آخر این انیمه با ۷۲۴پرس همراه باشید.

حمله به تایتان (Attack ON Titan) مجموعه مانگایی ژاپنی است که به دلیل داستان جذاب و تکان‌دهنده خود بسیار مورد توجه علاقمندان مانگا در سراسر جهان قرار گرفت. داستان این مانگا در دنیایی اتفاق می‌افتد که بشریت به دلیل حضور انسان نماهایی غول‌پیکر که به خوردن انسان‌ها علاقه دارند، خود را در میان دیوارهایی بلند و قطور پنهان کرده است.

غول زره پوش در انیمه اتک آن تایتان-724press.com

اکنون صدسال گذشته و بشر دراین مدت در صلح و صفا در میان دیوارها زندگی کرده و درعین حال تلاش کرده راه مبارزه با تایتان‌ها و شکست دادن آنها را پیدا کند. اما روزی بالاخره تایتانی سی متری از راه رسیده و با شکستن دروازه راه را برای ورود غول‌ها به شهر باز می‌کند و اینجا است که داستان حمله به تایتان‌ها آغاز می‌شود. مانگاکار هاجیمه ایسایاما این مانگا را در سپتامبر سال ۲۰۰۹ آغاز کرده و سرانجام آن را در قالب ۳۴ جلد در ماه آوریل سال جاری میلادی به پایان رساند.

اما استودیو انیمه سازی ویت (Wit Studio) با اقتباس از این اثر جذاب، انیمه‌ای را با همان نام تولید کرد که در قالب سه فصل منتشر شد. فصل اول شامل ۲۵ قسمت بود که در سپتامبر سال ۲۰۱۳ منتشر شد، بعد از فاصله آوریل تا ژوئن سال ۲۰۱۷ شاهد پخش فصل دوم آن بودیم که دوازده قسمت داشت و درنهایت فصل سوم ۲۲ قسمت بود که به صورت دو بخش ۱۲ قسمتی در ماه اکتبر ۲۰۱۸ و ۱۰ قسمت دیگر از آوریل تا جولای ۲۰۱۹ پخش شد. درنهایت پخش فصل چهارم این مجموعه این بار که این بار ساخت آن را استودیو MAPAA برعهده داشت، درماه دسامبر سال گذشته شروع شد.

ارن در حالت غول-724press.com

درواقع مدت‌ها بود که انیمه دوستان و اوتاکوها بی‌صبرانه در انتظار پخش فصل چهارم انیمه محبوب و جذاب اتک آن تایتان بودند. البته این فصل هم همچون فصل سوم در دو بخش مجزا آماده شد. بخش اول فصل چهارم در ماه دسامبر پخش شد و قرار است نیمه دوم فصل جاری در زمستان سال آینده میلادی پخش شود. بااین‌حال این اشتیاق با شنیدن خبرهای جدید کمی رنگ ناراحتی به خود گرفت؛ چون براساس اخبار منتشر شده به نظر می‌رسد این فصل، آخرین فصل این انیمه محبوب است.

مطلب مرتبط: معرفی بهترین انیمه های عاشقانه ۲۰۲۱

فصل چهارم این انیمه صحنه معرفی شخصیت‌های جدید در کنار شخصیت‌های قدیمی و شناخته شده سریال بود که زیبایی سریال را چند برابر کردند. در ماه مارس سال جاری پوستری تبلیغاتی از تصویر اصلی این سریال در وبسایت رسمی آن منتشر شد. البته فصل چهارم به صورت دو نیم فصل ساخته شد و همانگونه که اشاره کردیم  نیمه اول آن که شامل ۱۶ قسمت بود، پیش‌تر پخش شده و قرار است نیمه‌ی دوم آن در زمستان پیش‌رو پخش شود. البته این احتمال هم وجود دارد که پخش نیم فصل دوم از ماه دسامبر سال جاری آغاز شود.

ارن یائگر-724press.com

بااین‌حال تهیه‌کننده سریال تتسویا کینوشیتا، به تازگی اطلاعات بیشتری در مورد این فصل ارائه داده است که شاید کمی باعث ناامیدی علاقمندان آن شود. او اشاره کرد که بیش از ده سال است که درگیر برنامه ریزی ساخت این سریال است و به همین خاطر از دید خودش این انیمه بخش مهمی از زندگیش است؛ به طوری که همیشه در مورد آن فکر می‌کند.

اما با نزدیک شدن به پایان سریال کینوشیتا بالاخره اعتراف کرد که هیچگاه مطمئن نبوده است که آنها بتوانند کل مانگا را در قالب این مجموعه انیمیشنی به مخاطب عرضه کنند. او می‌گوید که صحبت‌های اولیه‌اش بیشتر نوعی انگیزه دادن به خودش بوده است تا این کار را ادامه دهد. او در ادامه اضافه کرد از آنجایی که نمی‌دانسته مانگای این انیمه چند فصل دیگر ادامه خواهد داشت، سخت بوده است که بتوان تمام مانگا را در قالب انیمه پخش کرد. به علاوه آنها اکنون به نقطه‌ای رسیدند که تقریبا داستان کامل شده است، پس آنها تلاش خود را تا انتها انجام داده و انیمه را به سرانجام می‌رسانند.

لیوای، جان، میکاسا، آرمین-724press.com

تهیه کننده همچنین فاش کرد فصل چهارم یک چالش برای تیم تولید کننده بوده است؛ چه به واسطه گذشت زمان شخصیت‌ها بالغ و بزرگ‌تر شدند و حالا آنها باید با توجه به این تغییرات کار خود را ادامه می‌دادند. اما این احساس بین گروه وجود داشته است که گویی روی یک انیمه کاملا متفاوت کار می‌کنند.

براساس اخبار فعلی دست کم به نظر می‌رسد بخش دوم فصل چهارم سریال اتک آن تایتان در ماه ژانویه سال ۲۰۲۲ منتشر خواهد شد. باید منتظر بود و دید آیا این تاریخ قطعی است و اینکه با توجه به پایان مانگا در ماه آوریل، آیا استودیو MAPAA از فرصت پیش آمده برای ایجاد تغییراتی در روند داستان استفاده کرده است یا انیمه هم قرار است با وفاداری کامل به خط داستانی مانگا به کار خود پایان دهد.

کاپیتان لیوای در اتک آن تایتان-724press.com

به پایان این مطلب رسیدیم، امیدوارم از همراهی با ما و مرور این مطلب لذت برده باشید. اگر به انیمه‌های ژاپنی علاقه دارید، حتما همچنان با ما در مرور مطالب جذاب این حوزه همراه باشید. همچنین خوشحال می‌شویم نظرات و پیشنهادات خود را با ما در ۷۲۴پرس دات کام درمیان بگذارید.