فضاهای شهری محلی خوب برای نمایش ایده‌های جذاب معماران و طراحان خوش فکر است که با توجه به حال و هوای شهر و ویژگی‌های تاریخی آن، طرح‌های زیبا و جالب توجهی ارائه بدهند. شاید به همین خاطر است که بسیاری از شهرها هرسال شاهد برگزاری مسابقات مختلف برای انتخاب بهترین ایده‌های شهری هستند. نمونه‌اش این مرکز گردشگری در کشور پرتغال که طرحی زیبا و چشم نواز دارد. درمرور این ایده با ۷۲۴پرس همراه باشید.

گروه «AND-RÉ Arquitectura» طراحی یکی از مراکز گردشگری شهر چاوز در کشور پرتغال را برعهده گرفته و ظاهری جدید به آن بخشیده است. طرح ارائه شده از سوی این گروه در یک مسابقه عمومی که توسط جامعه شهری ناحیه آلتو تامگا برنده شده و مسئولیت ساخت این مرکز به این گروه محول شد.

طراحی خلاقانه محیط شهری- 724press.com

ساختمان کوچک این مرکز گردشگری در باغ تابولادو واقع شده است، شکل ظاهری این بنا به شکل یک دایره است که با استفاده از پایه‌ای از ستون‌های چوبی و تیرهای متصل به آن که روی بستری سیمانی قرار گرفته است.

مطلب مرتبط: ساختمان معروفی که وجود خارجی ندارد!

نمای بیرونی این بنا از تعدادی ستون‌های چوبی تشکیل شده که به صورت عمودی درکنار هم قرار گرفته و نمای کلی ساختمان را پوشانده است؛ درحالی که دو طاق مجزا محل قرارگیری درها و پنجره این ساختمان را در معرض دید قرار داده است. همچنین فضای سبز و درختان اطراف این بنا زیبایی آن را دوچندان کرده است.

طراحی خلاقانه مرکز گردشگری در شهر چاوز پرتغال- 724press.com

از طرف دیگر قرار گرفتن این بنای دایره‌ای شکل در کنار انحنای حوض و همچنین قرار گرفتن صفحات خورشیدی روی سقف تیره بنا نوعی هارمونی جذاب را به وجود آورده است. آب استخر به صورت نمادین بازتابی از رودخانه تامگا است و صفحات خورشیدی اشاره‌ی نمادین دیگری به وضعیت شهر چاوز است که از مهم‌ترین مناطق حرارتی کشور پرتغال به شمار می‌رود.

اما داخل بنا شاهد ایجاد یک اتاق با فضای باز و سقف چوبی هستیم که برای بازدید همزمان تعداد زیادی بازدیدکننده بسیار مناسب و ایده‌آل است. در طول شب و با روشن شدن چراغ‌های فضای بیرونی ساختمان و انعکاس آنها در استخر آب ورودی بنا، منظره‌ای جذاب خلق می‌شود.

خلاقیت طراحی فضای داخلی- 724press.com

به‌هر صورت گروهی از طراحان خوش ذوق موفق شدند یک مرکز گردشگری زیبا را در مقیاسی کوچک اما با جذابیت‌های فراوان خلق کنند که به خوبی پیشینه این شهر را نمایندگی می‌کند.

به پایان این مطلب رسیدیم، نظر شما در مورد ایده این بنا چیست؟ فراموش نکنید دیدگاه خود را با ما در ۷۲۴پرس دات کام هم درمیان بگذارید.