در طول دو سال اخیر شاهد کم رونق شدن تورهای گردشگری و سفر به نقاط دیدنی جهان بودیم. پاندمی کرونا بسیاری از کشورهای توریستی را ناگزیر از اجرای مقررات سختی کرد که به طرق مختلف بخش گردشگری و توریسم آنها را تحت فشار قرار می‌داد. اما حالا که دوباره زندگی آرام آرام به وضع سابق برمی‌گردد، این امید در دل بسیاری زنده شده تا دوباره سیر و سفر را از سر بگیرند. دریاچه‌های زیبای پلیتویک در کرواسی می‌تواند مقصدی ایده‌آل برای شروع سفر باشد. در ادامه با ما در ۷۲۴پرس همراه باشید تا از نزدیک نگاهی به این دریاچه‌های زیبا و طبیعت بکر کشور کرواسی داشته باشیم.

دریاچه‌های پلیتویک (Plitvice Lakes)، یکی از شگفتی‌های طبیعی در کشور کرواسی است. جایی که مشارکت چشم‌نواز جریان آب و صخره‌های جذاب باعث ایجاد آبشارهای و دریاچه‌های کوچک و بزرگ حیرت‌انگیزی شده است. سیستم دریاچه‌های پلیتویک متشکل از ۱۶ دریاچه بزرگ است که نام‌گذاری شدند، همچنین دارای چندین دریاچه کوچک‌تر‌است که وظیفه رساندن آب را به دریاچه بعدی  برعهده دارند.

Plitvice Lakes در کروواسی-724press.com

این دریاچه‌ها روی صخره‌های دولومیتی نفوذناپذیر شکل گرفته‌اند. بستر دریاچه‌های فوقانی در مقایسه با دریاچه‌هایی که در قسمت‌های پایین‌تر ایجاد شده‌اند، دارای سواحلی تورفته و دورنمایی لطیف هستند. درمقابل دریاچه‌های سفلی در لایه‌های آهکی با قابلیت نفوذپذیری شکل گرفته و حالتی دره مانند با صخره‌هایی تند و شیب‌دار دارند. جریان آب این دریاچه‌ها در نهایت به آبشاری به نام «Sastavci» منتهی شده و در خاتمه در جریان رودخانه کورانا آرام می‌گیرند.

مطلب مرتبط: معماری پروژه اقامتگاهی جذاب در امتداد سواحل خلیج فارس

این منظره و چشم‌انداز دلفریب یکی از جاذبه‌های گردشگری کشور کرواسی است که هرساله میزبان گردشگران بسیاری است که دوست دارند کمی از زیبایی طبیعت این منطقه لذت ببرند. این منطقه همچنین مکانی ایده‌آل برای عکاسانی است که مایل هستند طبیعت را در قابل تصاویری زیبا جاودانه کنند. نمونه‌اش عکاسی که در ادامه به بخشی از آثارش خواهیم پرداخت.

پل کنار رودخانه در پاییز-724press.com

این عکاس خوش ذوق طبیعت این ناحیه و دریاچه‌های پلیتویک را سوژه کار خود قرار داده و این تصاویر زیبا را ثبت و ضبط کرده که همراه شما به مرورشان خواهیم پرداخت.

Plitvice-Lakes-1
Plitvice-Lakes-10
Plitvice-Lakes-11
Plitvice-Lakes-12
Plitvice-Lakes-13
Plitvice-Lakes-2
Plitvice-Lakes-3
Plitvice-Lakes-4
Plitvice-Lakes-5
Plitvice-Lakes-6
Plitvice-Lakes-7
Plitvice-Lakes-8
Plitvice-Lakes-9

درپایان این مطلب، امیدوارم تماشای این تصاویر روح‌نواز و همراهی با ۷۲۴پرس دات کام برای‌تان مفید بوده باشد. فراموش نکنید نظرات و دیدگاه‌های خود را با ما درمیان بگذارید.