این روزها ساخت خانه‌های نقلی و جمع و جور بسیار باب شده است؛ خانه‌هایی که در عین وسعت کم، از امکانات کافی برخوردار بوده و به خوبی برای نیاز ساکنان طراحی و آماده شدند. گاهی این خانه‌های کوچک در دل شهرهای بزرگ و پرجمعیت ساخته می‌شوند، گاهی مناطق حومه و روستایی و گاهی در دل طبیعت اما به هرکجا که باشند، قطعا جذاب و دوست داشتنی هستند. درادامه با ۷۲۴پرس همراه باشید تا سفری به یکی از مناطق نیوزلند کرده و با یکی از این محصولات بازه معماران آشنا شویم.

این بار به سراغ ایده‌ای جذاب رفته‌ایم که چشمه‌ای دیگر از هنر معماران در خلق سازه‌های کوچک اما کارآمد را به نمایش گذاشته است. سوژه‌ی این بار بخش معماری ۷۲۴پرس، کابینی کوچک با معماری جالب توجه است که در منطقه توایزل (Twizel) در کشور نیوزلند طراحی و اجرا شده است. این کابین محصول مشترک مالک آن گری و معمار خلاق و خوش فکر بری کانر است.

ساخت کابین کوچک در طبیعت-724press.com

اسم این اقامتگاه کوچک اما جذاب که از طراحی درخشان و جالب توجهی بهره برده، «Skylark» است که نامش را مدیون پرندگانی است که در این منطقه آشیانه سازی می‌کنند. نمای بیرونی آن از طراحی چشمگیر برخوردار است که به خوبی آن را با مناظر طبیعی و چشم‌انداز طبیعت پیرامونش هماهنگ کرده است.

مطلب مرتبط: نگاهی به طراحی داخلی خلاقانه یک خانه کوچک در پرتغال

فضای داخلی خانه هم دنج و خیره کننده بوده و به لطف پنجره‌های فوق‌العاده‌ای که در گوشه و کنار خانه تعبیه شده‌اند، زیبایی مناظر بیرون را همچون تابلوهای نقاشی به نمایش گذاشته است.

فضاسازی نشیمن و آشپزخانه-724press.com

صاحب این کابین جذاب یعنی آقای گری به همراه معمار بری کانر این خانه کوچک اما دوست داشتنی را در این ناحیه زیبا طراحی و ساخته‌اند که در میان رشته کوه‌ها احاطه شده است. خانه تقریبا پنجاه متر مربع وسعت دارد و به عنوان مکانی برای استراحت، دور شدن از استرس زندگی روزمره و تماشای مناظر اطراف طراحی شده است.

این ملک که در سایت «Airbnb» در دسترس است، دارای طراحی دو تکه است، به گونه‌ای که این فضا سازی امکان لذت بردن از نور خورشید چه در فصل زمستان و چه تابستان را فراهم می‌کند. تخته سنگ‌ها و گیاهان علفی به صورت طبیعی در اطراف خانه مشاهده شده و آنر ا احاطه کرده‌اند. درحالی که قاب پنجره‌های این خانه به رنگ نارنجی تیره است، بخش بیرونی آن با تخته چوب‌هایی با ظاهر خشن و به رنگ تیره پوشیده شده است.

طراحی اتاق خواب-724press.com

اگر به داخل خانه قدم بگذارید، اتاق نشیمن و آشپزخانه را می‌بینیم که در یک فضای باز و در امتداد هم قرار دارند و در نهایت این فضا به یک دیوار شیشه‌ای ختم می‌شود. فضای داخلی خانه با چوب سبک راش پوشیده شده است تا تداعی کننده‌ی محیطی گرم و دنج باشد. دیوار آشپزخانه رنگ مشکی مات دارد که در تضادی قابل توجه با دیگر بخش‌های خانه قرار دارد.

خانه کوچک در دل طبیعت-724press.com

سمت دیگر خانه دارای یک اتاق خواب و سرویس بهداشتی است. تختخواب خود دارای یک فضای طاقچه مانند و کوچک است که مکانی ایده‌آل برای گذاشتن لیوان نوشیدنی، شمع یا کتاب است و همچنان پنجره‌هایی که رو به مناظر زیبا و طبیعت بکر اطراف باز می‌شوند.

دیگر جذابیت خوابیدن در این تخت، پنجره گرد سقفی است که درست بالای تختخواب تعبیه شده است و این فرصت را در اختیار افراد قرار می‌دهد تا بی دغدغه و با فراغ بال به تماشای زیبایی آسیان تیره شب و ستارگان چشمک زن بپردازند. فرصتی که قطعا خواب شما را مملو از رؤیاهای شیرین می‌کند.

مطلب مرتبط: چگونه در خانه فضایی دو منظوره ایجاد کنیم؟

سرویس بهداشتی با کاشی‌هایی با ابعاد بزرگ تزئین شده است، همچنین روشویی روی کابینتی پوشیده شده با استیل قرار گرفته و درکنار آن دری قرار دارد که به سمت دوش باز می‌شود.

طراحی سرویس بهداشتی-724press.com

هات تاب در فضای باز-724press.com

این خانه علی‌رغم ابعاد کوچکش می‌تواند مکانی ایده‌آل برای گذراندن تعطیلاتی لذت‌بخش در طبیعت زیبای نیوزیلند باشد. مکانی که شاید یادآور آشیانه پرندگان است، آشیانه‌ای برای درنگ کردن، تماشای مناظر اطراف و لذت بردن از سکوت و آرامشی که مادر طبیعت برای‌مان تهیه و تدارک دیده است.

کابین کوچک در نیوزیلند-724press.com

نظر شما در مورد معماری خانه‌های کوچک چیست؟ آیا این سبک معماری را دوست دارید؟ فراموش نکنید نظرات و دیدگاه‌های خودتان را با ما در ۷۲۴پرس دات کام هم درمیان بگذارید.