امسال همانطور که مراسم اسکار عطر و بویی متفاوت داشت، فرش قرمزی متفاوت‌تر را هم تجربه کرد. پاندمی کرونا اگرچه نتوانست مانع حضور بازیگران در برابر دوربین خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای شود، اما به هرحال سایه خود را روی نحوه برگزاری فرش قرمز اسکار 2021 انداخت. صرفنظر از منتفی شدن برگزاری شماری از مراسم‌های متداول و همیشگی جوایز اسکار، امسال فرش قرمز این رویداد بیشتر شبیه فرش قرمز معرفی فیلم‌ها به شکل عادی بود. بااین‌حال طراحان دنیای مد و پوشاک اجازه ندادند این مسئله روی نمایش آثار آنها اثر بگذارد.

 اسکار امسال علاوه برتأخیر دوماهه، شاهد تغییرات قابل توجهی در روند برگزاری بود، از جمله اجرای مراسم در دو بخش جداگانه از کشور و البته پهن شدن فرشی قرمزی بسیار متفاوت از گذشته. امسال هم از تعداد مهمانان کاسته شده بود و گروهی ترجیح دادند از راه دور در مراسم حضور داشته باشند و هم روند حاضر شدن مهمانان روی فرش قرمز تغییر کرده بود. به طوری که ستارگان فقط هنگام ظاهر شدن پیش چشم عکاسان ماسک‌های خود را برمی‌داشتند و بعد از اتمام عکاسی باید دوباره ماسک را روی صورت‌شان می‌گذاشتند.

اسکار ۲۰۲۱ و فشن-724press.com

البته اسکار در مقایسه با مراسم گلدن گلوب ۲۰۲۱ حال و هوای بهتری داشت؛ چون به هرحال با پیشرفت روند واکسیناسیون حضور افراد در تجمعات هرچند کوچک با تدابیر بهداشتی مناسب قابل اجرا است. به طور معمول اسکار پرزرق‌ و برق‌ترین مراسم و جشن سالیانه هالیوودی‌ها است و هرساله فرش قرمز این مراسم خود رویدادی باشکوه و جذاب و محل عرض اندام طراحان و برندهای معروف دنیای مد و پوشاک بود. امسال هم اگرچه فرش قرمز این مراسم کم رنگ و لعاب‌تر از همیشه برگزار شده و بیشتر شبیه به فرش قرمزی معمولی بود، بااین‌حال ستارگان حاضر چندان هم ظاهری ساده و معمولی نداشتند.

مطلب مرتبط: برندگان اسکار ۲۰۲۱ معرفی شدند

به عنوان مثال دو ستاره همچون کری مولیگان و آندرا دی که هردو در بخش بهترین بازیگران نقش اول زن نامزد دریافت جایزه بودند با لباسی طلایی رنگ خودنمایی کردند. درکنار آنها مدل‌های دیگر با رنگ‌های چشم‌نواز و بعضا کمی جیغ حضوری پررنگ داشتند. دراین میان شاید زندایا را باید گل سرسبد جمع دانست که با امواجی از رنگ زرد وانتینو و موهایی افشان دلبری می‌کرد.

ستارگانی همچون کلوئی ژائو با ظاهری خاص روی فرش قرمز ظاهر شدند و لباس سفید وایولا دیویس هم کاملا در چشم بود. به هر صورت کمتر کسی است که نداند اسکار تنها شب تقدیر ستارگان و اهدای مجسمه‌ی طلایی اسکار نیست، این شبی برای خودنمایی فعالان عرصه مد و فشن هم هست، به طوری که اغلب بعد از برگزاری این مراسم بسیاری به تجزیه و تحلیل برندهای حاضر و مشخص کردن بهترین و بدترین‌های فرش قرمز می‌پردازند.

درادامه با ۷۲۴پرس در مرور شماری از طراحی لباس‌های این مراسم همراه باشید.

11
118199175alankimepa
2021-Oscars-Red-Carpet-Arrivals-Erica-Rivinoja-Slide
25OSCARS-RED-CARPET11-mobileMasterAt3x-v2
amanda
andra
angela20bassett
carey
celeste
emerad
fd
gettyimages-1205133222
GettyImages-1232534732
GettyImages-1314412218
GettyImages-1314418039
gettyimages-1314418994
halle
laura20d
margot
maria20bak
olivia
oscars-best-dressed-2021
oscars
regina
riz
shutterstockeditorial11875708mh
sub-buzz-2162-1619388269-18
vanessa
viola
zendaya

به پایان این مطلب رسیدیم. نظر شما درمورد مراسم اسکار امسال چه بود؟ آیا به تماشای آن نشستید یا حوصله چندانی برای دنبال اخبار مرتبط با آن نداشتید؟ فرش قرمز مراسم امسال را چطور ارزیابی می‌کنید؟ فراموش نکنید نظرات و دیدگاه‌های خود را با ما در ۷۲۴پرس دات کام هم درمیان بگذارید.