با گسترش زندگی شهرنشینی، زندگی در آپارتمان یا خانه‌های کوچک به امری مرسوم و متداول تبدیل شده است. این خانه‌های کوچک شاید برای یک زوج مناسب باشند، اما هرچه به تعداد اعضای خانواده اضافه می‌شود، کمبود فضای مناسب برای همه بیش از پیش نمود پیدا می‌کند. اینجا است که ایده‌های نوین و طراحی جذاب مبلمان می‌تواند تاحدی راه‌گشا بوده و فضایی مناسب را برای همه اعضای خانواده فراهم کند. درادامه با ما در ۷۲۴پرس همراه باشید تا با یکی از این ایده‌های جذاب مناسب خانه‌های کوچک آشنا شویم.

شرکت اوری «Ori»، شرکتی خلاق با ایده‌های نبوغ‌آمیز و جذاب است که طراحی‌های جالبی برای مبلمان هوشمند به ویژه برای خانه‌های کوچک ارائه می‌دهد. به تازگی آنها ایده‌ای جالب برای یک تختخواب زیبا را معرفی کرده‌اند که از آن با عنوان تخت ابری «Cloud Bed» یاد شده است. 

تبدیل اتاق خواب به اتاق نشیمن به راحتی- 724press.com

کلیت این ایده معرفی نوعی مبلمان جذاب است که در زمان لازم به عنوان تختخواب مورد استفاده قرار می‌گیرد و بعد از آن می‌توان آن را مثل یک بالابر جمع کرده و روی سقف قرار داد و از فضای ایجاد شده به عنوان یک مبل راحتی برای مصارف روزانه بهره‌مند شد. در مجموع این تخت مرکب از چندین قطعه است که روی زمین، روی دیوار و همچنین روی سقف نصب می‌شود تا کار این نقل و انتقال و تغییر و تحول از تخت به مبلمان به راحتی انجام بگیرد.

طراحی خلاقانه تختخواب- 724press.com

قطعا پیش از این هم با ایده‌هایی مثل مبلمان تختخواب شو آشنا بوده‌اید یا طراحی‌های جذابی که تخت را جمع و آن را داخل فضایی کمد مانند جمع می‌کرد. ولی در اینجا ما با ایده‌ای متفاوت طرف هستیم که تخت را به همان شکل در فضای مدنظر روی سقف پنهان کرده و از فضای خالی به جا مانده به عنوان مبلمان استفاده می‌کند. یعنی یک جابجایی ظریف بین فضای اتاق خواب و فضای اتاق نشیمن داریم که می‌تواند به ویژه برای آپارتمان یا فضاهای زندگی جمع و جور، ایده‌آل و مناسب باشد.

مطلب مرتبط: چگونه در خانه فضایی دو منظوره ایجاد کنیم؟

ایده‌های گوناگونی برای فضاهای کوچک زندگی ارائه شده و می‌شوند و خوشبختانه ذهن خلاق و نبوغ طراحان خوش فکر حوزه مبلمان و طراحی داخلی، همواره به دنبال ایجاد شرایط بهتر برای مصرف کنندگان و بهینه سازی هرچه بیشتر فضاهای مسکونی است. در فرصتی دیگر بیشتر به این ایده‌های جذاب خواهیم پرداخت که به نوعی نیاز زندگی مدرن امروزی به شمار می‌روند.

طراحی تختخواب تاشو- 724press.com

در پایان امیدوارم از مطالعه این مطلب و همراهی با ما در ۷۲۴پرس دات کام لذت برده باشید، فراموش نکنید ایده، نظر و انتقادات خود را با ما و دیگر دوستان‌تان درمیان بگذارید.