اگرچه شیوع کرونا روی بسیاری از رویدادهای مهم و بین‌المللی تأثیر گذاشت، اما عالم سینما به طور مشخص یکی از متضرران بزرگ این پاندمی بود. بسیاری از آثار سینمایی که در نوبت اکران قرار داشتند یا موفق به این کار نشدند یا ناگزیر از روی آوردن به انواع سرویس‌های استریمینگ و پخش آنلاین شدند. این مسئله در مورد رویدادهای پرزرق و برق هالیوودی هم صدق می‌کند؛ به عنوان نمونه گلدن گلوب یکی از رویدادهایی است که به واسطه شیوع کووید 19 شاهد تغییرات کوچک و بزرگی بود.

همچون دیگر مراسم اهدای جوایز و رویدادهای معتبر بین‌المللی مانند جوایز امی و اسکار، زمان و نحوه‌ی برگزاری مراسم اهدای جوایز گلدن گلوب هم تحت ‌تأثیر پاندمی کرونا و شیوع گسترده ویروس ووهان قرار گرفته است. در ادامه به مرور تمام نکات مهم و چیزهایی که در مورد هفتاد و هشتمین مراسم گلدن گلوب پیش رو خواهیم پرداخت که هر سال جوایزی را به برگزیدگان دنیای سینما و تلویزیون اهدا می‌کند.

زمان برگزاری مراسم گلدن گلوب

تینا فی و امی پولر-724press.com

این رویداد معتبر سینمایی جهان معمولاً به صورت سنت هرساله در اوایل ماه ژانویه برگزار می‌شود، اما به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کووید 19 در اواخر ماه ژوئن تغییر زمان برگزاری این مراسم به اطلاع عموم رسید. به گزارش ۷۲۴پرس (724press.com)، بعد از تغییر تاریخ مراسم آکادمی اسکار و اعلام برگزاری آن در ۲۵ آوریل سال آینده میلادی، انجمن مطبوعات خارجی هالیوود (HFPA) که مسئولیت برگزاری مراسم گلدن گلوب را برعهده دارد، زمان برگزاری مراسم اسکار را در نظر گرفته و اعلام کرد این رویداد در ۲۸ فوریه سال آینده میلادی (۱۰ اسفند ۱۳۹۹) برگزار خواهد شد. در این بیانیه، این سازمان اعلام کرد برای راحتی حضور محصولات تلویزیونی و فیلم‌های بین‌المللی، این انجمن در هفته‌های آتی راهنمایی‌های بیشتری را در مورد شرایط حضور، دوره رأی گیری و زمان اعلام فهرست اصلی نامزدهای نهایی را اعلام خواهد کرد.

مطلب مرتبط: تاریخچه گلدن گلوب

این تاریخ جدید به این معنا است که رأی‌دهندگان گلدن گلوب می‌توانند سهم قابل توجهی در روند مشخص‌کردن نامزدهای مراسم اسکار هم داشته باشند؛ چرا که فرآیند رأی‌گیری اسکار یک هفته بعد از این تاریخ یعنی از ۵ مارس (۱۵ اسفند ۱۳۹۹) آغاز شده و در دهم مارس (۲۰ اسفند ۱۳۹۹) به پایان می‌رسد.

گلدن گلوب ۲۰۲۱ به چه شکل برگزار خواهد شد؟

78 مراسم گلدن گلوب-724press.com

انجمن مطبوعات خارجی هالیوود هنوز در مورد نحوه‌ی برگزاری این مراسم اطلاعات چندانی را فاش نکرده است، هرچند آنها از تینا فی (Tina Fey) و ایمی پولر (Amy Poehler) به عنوان میزبانان مشترک مراسم امسال نام برده‌اند. بدنیست بدانید این دو نفر پیش از این نیز در برگزاری مراسم گلدن گلدن در سال‌های ۲۰۱۳، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ مشارکت داشته و مورد تحسین فراوانی هم قرار گرفته‌اند. این سازمان همچنین تصدیق کرد این مراسم به صورت زنده ساعت هشت شب به وقت محلی از شبکه NBC از محل معمول خود پخش خواهد شد. همچنین مکان برگزاری این مراسم همچون گذشته بورلی هیلتون در بورلی هیلز خواهد بود. 

همانگونه که شاید مطلع بوده باشید، گوی‌های طلایی این مراسم توسط گروهی متشکل از ۹۰ یا بیشتر از روزنامه نگاران خارجی که رسانه‌های بین‌المللی را پوشش می‌دهند اهدا می‌شود. هرچند این تعداد بسیار کمتر از ۹ هزار نفر اعضای آکادمی جوایز سینمایی اسکار است که برندگان این رویدادهای معتبر جهانی را مشخص می‌کنند. اما بااین‌حال از آنجایی که گلدن گلوب معمولا زودتر از اسکار برگزار می‌شود، نقش این ۹۰ نفر در مشخص کردن نامزدها و برندگان نهایی مراسم اسکار پررنگ بوده و در مواردی شباهتی جالب توجه با هم دارند. به همین خاطر برنده شدن در مراسم گلدن گلوب ممکن است شانس اثری سینمایی در مراسم اسکار را هم بالاتر ببرد.

زمان اعلام نامزدهای مراسم گلدن گلوب‌

اسامی نامزدهای مراسم گلدن گلوب امسال قرار است ساعت هشت شب ۳ فوریه سال ۲۰۲۱ (۱۵ بهمن ۱۳۹۹) اعلام شود. زمان نهایی برای ارسال آثار سینمایی به این مراسم  ۲۰ نوامبر سال جاری میلادی (۳۰ آبان ۱۳۹۹) است و زمان رأی گیری ۳۰ ژانویه سال آینده خواهد بود. به گزارش ۷۲۴پرس دات کام، این انجمن به دلیل مشکلات ناشی از شیوع گسترده بیماری کرونا تغییراتی در برنامه‌های خود داد تا آثاری که به دلیل پاندمی از اکران جا مانده بودند هم شانس حضور در گلدن گلوب ۲۰۲۱ را داشته باشند.

به همین منظور حتی آثار سینمایی که هنوز به سالن‌های سینما راه نیافته‌اند، اگر برای پخش سینمایی در نظر گرفته شده باشند هم شانس حضور در گلدن گلوب را خواهند داشت.

لورنزو سوریا -724press.com

آیا در مراسم امسال شاهد تقدیر این سازمان از رئیس پیشینش لورنزو سوریا (Lorenzo Soria) که در تاریخ 7 آگوست سال جاری میلادی بدرود حیات گفت، خواهیم بود؟

لورنزو سوریا یکی از شخصیت‌های معروف و شناخته شده دنیای گوی‌های طلایی است. او متولد آرژانتین بود و مدت‌ها برای مجله هفتگی خبری «L’Espresso» در ایتالیا کار می‌کرد. او از سال ۱۹۸۹ عضوی از گلدن گلوب بود و پیش از شروع سومین دوره از ریاست خود بر این انجمن در سال ۲۰۱۹، دو مرتبه دیگر این عنوان را از آن خود کرده بود. 

بنابراین دور از ذهن نخواهد بود که انتظار داشته باشیم در مراسم سال آینده گلدن گلوب، تقدیری ویژه از او به عمل بیاید.

به پایان این مطلب رسیدیم. اطلاعات در مورد هفتاد و هشتمین مراسم گلدن گلوب هنوز چندان مشخص نیست و در صورت اعلام اطلاعات بیشتری حتما آن را با شما درمیان خواهیم گذاشت. امیدوارم از این همراهی با ۷۲۴پرس دات کام لذت برده باشید.