مدت زیادی از درگذشت ستاره سیاه پوست سینما «چدویک بوزمن» نگذشته است؛ مرگ او بسیاری از طرفدارانش را در اقصی نقاط جهان در بهت و ناراحتی فرو برد. درکنار ایفای نقش در شماری از آثار مطرح و بازی به جای تعدادی از شخصیت‌های معروف سیاه پوست، این بازیگر به دلیل ایفای نقش شاه تی‌چالا در مجموعه فیلم‌های انتقام جویان و نیز فیلم پلنگ سیاه به شهرت رسیده است. اما بدون حضور او سرنوشت ادامه این فرانچایز موفق چه خواهد شد؟ در ادامه مطلب ۷۲۴پرس را همراهی کنید.

پس از درگذشت ناگهانی و تراژیک ستاره سینما چدویک بوزمن (Chadwick Boseman)، استودیوی فیلمسازی مارول برای ادامه دادن فرانچایز پلنگ سیاه و حقوق خود در این زمینه دچار مشکلاتی شد. اکنون به نظر می‌رسد آنها قصد دارند شاه تی‌چالا (T’Challa) را مستقل از دیگر قسمت‌های احتمالی فیلم حفظ کرده و از او همچون یک بنای یادبود دائمی از مردی زیر ماسک تقدیر کنند. البته با توجه به فروش قابل توجه ۱.۳ میلیارد دلاری در باکس آفیس و درخشش قابل توجه در گیشه، نامزدی جایزه بهترین فیلم در آکادمی جوایز اسکار و البته به دست آوردن یک شهرت بی‌نظیر هم به عنوان یک اثر عامه‌پسند و مقبول فرهنگ عامه و نیز یک بلاک باستر پرزرق و برق سینما، این تصمیم گیری چندان هم دور از ذهن نبود.

پلنگ سیاه- 724press.com

هرچند به نظر می‌رسد چند ماه آینده شاهد بحث‌های بسیاری بین کوین فیج و کارگردان رایان کوگلر با دیگر عوامل و دست‌اندرکاران ساخت این فیلم خواهیم بود که قرار است ماه مارس آینده فیلمبرداری قسمت جدید پلنگ سیاه را آغاز کنند، اما به نظر می‌رسد این فیلم سال ۲۰۲۲ روانه پرده سینما خواهد شد. شاید یادآوری دردناکی باشد، اما قرار بود چادویک بوزمن بعد از شکست دادن بیماری و نجات زندگیش به سرعت آمادگی‌های لازم برای بازگشت به کار و ایفای نقش شاه تی‌چالای محبوب را آغاز کند؛ آرزویی که با فوت او فرجامی تلخ یافت.

مطلب مرتبط: مرگ دلخراش ستاره فیلم پلنگ سیاه در سن ۴۳ سالگی

البته با توجه به شرایط کنونی، تأخیر پیش آمده کاملاً اجتناب ناپذیراست؛ اما اخباری از منابع گوناگون به گوش می‌رسد که خبر از تغییراتی در ادامه فیلم می‌دهند. این اخبار چندان هم تعجب آور نیست وقتی بشنوید ممکن است خیلی زود شاهد بازگشت شی- هالک (She-Hulk)، ورود شخصیت‌های منفی جدید به فیلم بیوه سیاه (Black Widow) و البته بازگشت بن افلک به فلش (The Flash) باشید؛ اخباری که به نظر می‌رسد حقیقت داشته باشند. درنتیجه ظاهرا دیزنی و مارول به این نتیجه رسیده‌اند که چگونه مسیر خود به سمت جلو را ادامه داده و کهکشان ابرقهرمانان خود را همچنان به درخشیدن وادارند. دراین میان توجه به سرانجام فرانچایز پلنگ سیاه هم از نظر عاطفی بسیار قدرتمند است و هم تلخی و شیرینی خاصی در مورد آن حس می‌شود.

شخصیت شوری در پلنگ سیاه- 724press.com

 برطبق شنیده‌های موجود به نظر می‌رسد تیم نویسندگان تصمیم گرفتن شاه تی‌چالای قهرمان را پیش از شروع فیلم جدید از روند داستان بیرون بکشند و برای این کار ظاهراً قرار است شاهد مرگ او روی پرده باشیم. اما چه کسی قرار است جایگزین او شود؟ به نظر می‌رسد شوری (Shuri) انتخاب ایده‌آلی است که تبدیل به محافظ جدید قبیله واکاندا شده و لباس مخصوص پلنگ سیاه را به تن کند.

مطلب مرتبط: بیوگرافی و فیلم شناسی چدویک بوزمن، ستاره فیلم پلنگ سیاه

به گزارش ۷۲۴پرس دات کام، جزئیات داستان این فیلم هنوز در پرده ابهام است و اطلاعات چندانی از آن در درست نیست، اما قدر مسلم می‌دانیم که حتماً تیم سازندگان حتما مراتب احترام و ستایش خود را به بازیگر درگذشته چدویک بوزمن ابراز خواهند کرد که الهام بخش نسلی جدید بود و آنها را متقاعد کرد که آنها هم می‌توانند ابرقهرمان باشند. به همین خاطر به نظر می‌رسد استودیو فیلمسازی مارول متقاعد شده است که می‌توان این فیلم را به فرصتی برای ادای دین به چیزی تبدیل کند که چدویک بوزمن الهام بخش شکل گیری آن بود. و شاید این بهترین کاری باشد که بتوان برای اعلام مراتب احترام به روح درگذشته این بازیگر انجام داد. باید منتظر بود و دید سرانجام پلنگ سیاه، این نخستین ابرقهرمان سیاه پوست دنیای مارول چه خواهد بود؟

هالک، پلنگ سیاه- 724press.com

به پایان این مطلب رسیدیم، امیدوارم از مطالعه آن و همراهی با ۷۲۴پرس دات کام لذت برده باشید. فراموش نکنید نظرات و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید.