تره فرنگی یکی از سبزیجات مفید و پرخاصیتی است که اضافه شدنش به رژیم غذایی روزانه، فواید بسیاری به همراه دارد. این سبزی به دلیل برخورداری از انواع ویتامین، املاح و ریز مغذی‌های مفید می‌تواند تأثیری عمیق روی سلامت شما داشته باشد. بدنیست بدانید مصرف تره فرنگی باعث پیشگیری از ابتلا به شمار انواعی از سرطان، بهبود بافت پوست، مبارزه با فعالیت‌های مخرب رادیکال‌های آزاد و حتی کاهش کلسترول بد خون می‌شود. پس با ۷۲۴پرس همراه باشید تا طرز تهیه سوپ مقوی تره فرنگی و سیب زمینی را مرور کنیم.

تره فرنگی سبزی پرخاصیتی است که حیف است جایش در برنامه غذایی روزانه ما خالی باشد. این سبزی مقوی به دلیل داشتن ویتامین‌هایی همچون ویتامین C و K و نیز آهن، کلسیم، پتاسیم و منیزیم در کنار شماری آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمند، تأثیرات چشمگیری روی بهبود وضعیت سلامتی انسان دارد. اگر به دنبال پوستی شفاف و درخشان هستید، اگر دوست دارید عوارض ناشی از افزایش سن را کاهش دهید، اگر از بیماری‌های التهابی همچون آرتریت روماتوئید رنج می‌برید یا اگر مایل به داشت ذهنی هشیار و حافظه‌ای قوی هستید نگران نباشید؛ تره فرنگی اینجا است تا شما را به همه خواسته‌های‌تان برساند.

سوپ تره فرنگی-724press.com

راه‌های مختلفی برای استفاده از تره فرنگی در برنامه غذایی وجود دارد که یکی از آنها تهیه انواع سوپ است. در این مجال، به مرور دستور تهیه‌ سوپ لذیذی می‌پردازیم که از تره فرنگی تهیه شده و با بافت لطیف و خامه‌ای خود ذائقه شما را تحریک می‌کند. با ۷۲۴پرس همراه باشید. 

مواد لازم

  • ۴ عدد تره فرنگی
  • یک عدد پیاز متوسط، پوست گرفته و نگینی خرد شده
  • دو عدد سیب زمینی متوسط، پوست گرفته و خرد شده
  • ۵۰ گرم کره
  • ۸۵۰ میلی‌لیتر آب یا عصاره سبزیجات
  • ۲۷۵ میلی‌لیتر شیر
  • نمک و فلفل سیاه تازه آسیاب شده برای طعم دادن به غذا به میزان دلخواه

مطلب مرتبط: طرز تهیه سوپ عدس، مقوی و سرشار از پروتئین

طرز تهیه

سوپ تره فرنگی -724press.com

ابتدا با تره فرنگی شروع می‌کنیم. برای شروع لایه‌های زمخت و سفت رویی را کنده و دور بریزید. حالا تره فرنگی‌ها را روی تخته آشپزخانه قرار داده و از وسط به صورت طول برش بزنید و سپس هر تکه را به صورت لایه‌های نازک برش بزنید. تره فرنگی‌های خرد شده را داخل یک سبد یا آبکش مناسب ریخته و دو الی سه آب بشورید. سپس آنها را کنار بگذارید تا آب‌شان رفته و کمی خشک شوند.

یک ظرف مناسب تهیه سوپ را روی اجاق قرار داده و کره را داخل آن بریزید تا به آرامی ذوب شود. سپس تره فرنگی‌ را به همراه پیاز و سیب زمینی‌های خرد شده داخل قابلمه بریزید و با استفاده از یک قاشق چوبی بهم بزنید تا همه قسمت‌ها به خوبی به کره آغشته شود. حالا نوبت اضافه کردن نمک و فلفل است و درنهایت شعله را روی حرارت ملایم گذاشته و در ظرف را ببندید و اجازه دهید سبزیجات به مدت ۱۵ دقیقه با آب خودشان پخته و کمی نرم شوند.

مطلب مرتبط: طرز تهیه سوپ عدس، مقوی و سرشار از پروتئین

بعد از سپری شدن این زمان در ظرف را برداشته و آب سبزیجات را به همراه شیر به مواد اضافه کرده و به خوبی بهم بزنید. در ادامه این آموزش از ۷۲۴پرس دات کام، دوباره در ظرف را بسته و اجازه دهید سوپ به مدت بیست دقیقه یا تا زمانی که سبزیجات کمی بیشتر نرم شوند، بپزد. مراقب باشید که شعله همچنان روی درجه ملایم باشد، چون ممکن است با زیاد شدن دما شیر به مرحله جوشیدن رسیده و سوپ به اصطلاح سر برود.

سوپ سبزیجات-724press.com

وقتی سبزیجات به اندازه کافی یا به میزان دلخواه شما پخت، ظرف را از روی شعله برداشته و برای چند دقیقه کنار بگذارید تا مواد سوپ کمی خنک شوند. بعد آنها را طی چند مرحله داخل میکسر یا مخلوط کن ریخته و به اندازه‌ای هم بزنید که پوره‌ای لطیف و یک دست آماده شود. همچنین می‌توانید با استفاده از گوشکوب برقی و داخل خود قابلمه مواد را میکس کنید. درنهایت سوپ را دوباره داخل قابلمه ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید. سوپ را مزه کرده و درصورت تمایل مقدار دیگری نمک یا فلفل به آن اضافه کنید. 

مطلب مرتبط: طرز تهیه سوپ مراکشی

زمانی که سوپ آماده شد آن را داخل ظرف مناسب ریخته و با مقداری جعفری، پیازچه خرد شده و کمی خامه تزئین کرده و با نان برشته سرو کنید. نوش جان

سوپ تره فرنگی-724press.com

هنوز در فصل تابستان به سر می‌بریم و فرصت بهره بردن از تره فرنگی‌های تازه و خوش عطر و بو وجود دارد؛ پس تا دیر نشده دست به کار شوید و این سوپ لذیذ و مقوی را تهیه کزده و در کنار اعضای خانواده از طعم و مزه دلپذیر آن لذت ببرید. فراموش نکنید نظرات خود را درباره این بخش با ما در ۷۲۴پرس درمیان بگذارید.