دل‌تان برای دوران کودکی تنگ شده است؟ یا شاید کودک درون‌تان همچنان فعال و سرزنده مشغول شیطنت است؟ دوست دارید خاطرات قدیمی را زنده کنید؟ پس کمی آشپزی کنید. بله، شاید باورتان نشود اما گاهی تکرار طعم‌های خاطره‌انگیز می‌تواند یادآور لحظات شاد زندگی‌مان باشد. با ۷۲۴پرس در مرور طرز تهیه یکی از محبوب‌ترین خوراک‌های مورد پسند کودکان یعنی لازانیا همراه باشید. دستور تهیه‌ای فوری که می‌تواند خیلی زود شما و عزیزان‌تان را برای صرف یک خوراک لذیذ دور هم جمع کند.

گاهی اوقات شرایط به گونه‌ای پیش می‌رود که ممکن است شما را برای تهیه یک خوراک عالی و البته فوق سریع دچار مشکل کند. انرژی کمی دارید، اما در مقابل اعضای خانواده بسیار گرسنه و کم طاقت شده‌اند و باید در اولین فرصت ممکن میز شام را بچینید. شاید در نگاه اول این کاری بسیار سخت به نظر برسد، اما دستورها و ایده‌هایی هم هستند که می‌توانند در این گونه موارد کمک کننده باشند. یکی از آنها لازانیای خوشمزه است که خیلی سریع و آسان آماده شده و برای وعده شام و دورهمی خانوادگی گزینه مناسبی است.

لازانیا- (724press.com)

این طرز تهیه به ویژه برای زمانی که دچار کمبود وقت، انگیزه و حتی مواد لازم هستید، بسیار ایده‌آل است؛ همچنین به شما کمک می‌کند که استرسی که در طول هفته تحمل کردید را با یک شام خانوادگی لذیذ و خوشمزه به دست فراموش بسپارید. همچنین برای مواقعی که غذای آماده شده برای شام چیز خوبی از آب درنیامده و بیشتر به یک فاجعه شباهت پیدا کرده است نیز مورد جایگزین مناسبی است.

مطلب مرتبط: طرز تهیه غذای مکزیکی خوشمزه و سریع

این لازانیای ساده شاید تنها چیزی است که برای دور هم جمع کردن و البته شاد کردن همه اعضای خانواده نیاز دارید:  مخلوطی خوش آب و رنگ از گوشت چرخ کرده، ورق‌های لازانیا و مخلوطی از پنیرهای خوشمزه انتخابی مثل موزارلا، ریکوتا، پارمسان و دیگر انتخاب‌های مناسب با ذائقه‌تان. یک شام لذیذ و به یادماندنی که از سوی دیگر وقتی چندانی از شما نمی‌گیرد و کمک می‌کند تا بدون دغدغه کمبود وقت، میزی رنگارنگ بچینید. در نهایت فراموش نکنید کودک درون ما گاهی نیاز دارد که از او با چیزهای خوشمزه و رنگارنگ پذیرایی کنیم، خوراکی‌هایی که حتی یادآور خاطرات شیرین کودکی و لحظه‌هایی که گاهی دوست داریم دوباره تکرارشان کنیم.

لازانیا- (724press.com)

بنابراین سخن را کوتاه کرده و از شما دعوت می‌کنم در مرور این خوراکی لذیذ و فوری با ۷۲۴پرس همراه شوید.

مواد لازم

  • نیم کیلو گوشت چرخ کرده
  • ۲ قاشق غذاخوری روغن سبزیجات
  • چند عدد گوجه فرنگی، به صورت درشت خرد شده باشد
  • مقداری رب گوجه فرنگی
  • ۲ قاشق چایخوری نمک
  • ۱ قاشق چایخوری ادویه ایتالیایی
  • ۱/۴قاشق چایخوری فلفل
  • ۱/۴ قاشق چایخوری فلفل قرمز خرد شده
  • ۱/۸ قاشق چایخوری پودر سیر
  • یک بسته لازانیا
  • یک فنجان پنیر مواتزارلای رنده شده
  • یک فنجان پنیر ریکوتا خرد شده
  • ۱/۴ فنجان پنیر پارمسان رنده شده
  • ۳ تا ۴ ورق پنیر موتزارلا که از وسط نصف شده باشد

طرز تهیه

لازانیا- (724press.com)

یک ماهیتابه بزرگ را روی شعله متوسط اجاق قرار داده و مقداری روغن در آن بریزید. سپس گوشت چرخ کرده را اضافه و آن را به خوبی سرخ کنید. بعد از آنکه گوشت سرخ شده و به رنگ قهوه‌ای درآمد آن را داخل ظرف دیگری ریخته و  دورباره ماهیتابه را روی شعله قرار دهید. حالا نوبت اضافه‌کردن گوجه فرنگی‌های خرد شده، رب گوجه‌فرنگی و ادویه‌ها است. کمی بعد، گوشت را نیز به مخلوط فوق اضافه کرده و هم بزنید. در نهایت اجازه دهید این مخلوط به جوشیدن بیفتد، سپس شعله را کم کرده و فرصت دهید برای چهل دقیقه به آرامی بپزید. در این مدت گاهی مایه را هم بزنید و مراقب باشید نسوزد.

همزمان می‌تواند لازانیا را طبق دستوری که روی بسته بندی آن درج شده است آماده کنید. بعضی از انواع لازانیا نیازمند پخت از قبل هستید و برخی را می‌توانید مستقیماً مورد استفاده قرار دهید.

مطلب مرتبط: غذای ملل: طرز تهیه اینچیلادا و سس سالسا

حالا قالب یا ظرف مناسب فر و مدر نظر خود را کمی با روغن چرب کرده و شروع به چیدن ورق‌های لازانیا کنید. ورق‌ها را طوری بچینید که دیواره را نیز کمی پوشش دهند. حالا یک سوم سس گوشت آماده شده را روی لازانیا پخش کنید. در ادامه این آموزش از ۷۲۴پرس دات کام، نوبت اضافه کردن مخلوطی از پنیرهای خوشمزه است. این کار را مجدداً تکرار کنید. ورق‌های لازانیا را چیده، سس گوشت را اضافه کرده و روی آن پنیر بریزید و مجدداً روی آنها را با لازانیا بپوشانید. در نهایت باقیمانده گوشت را روی لازانیا ریخته و سپس ورق‌های پنیر موزارلا را روی آن بچینید. ظرف را داخل فر گذاشته و اجازه دهید لازانیا برای نیم ساعت به خوبی بپزد. در نهایت خوراک لذیذ و خوشمزه شما آماده است.

لازانیا- (724press.com)


این میزان لازانیا برای پذیرایی از ۶ الی ۸ نفر مناسب است. نوش جان

نکات مهم:

همان اندازه که تهیه لازانیا جذاب است، شیوه‌ی سرو کردن آن هم حائز اهمیت است. مسلماً سرو غذاهای لایه لایه‌ای مثل لازانیا کار ساده‌ای نیست، چون ممکن است نتیجه کار مخلوطی درهم برهم باشد که چشم‌انداز زیبایی را به نمایش نگذارد. با این حساب چطور لازانیا را سرو کنیم؟

مهمترین نکته این است که بعد از خارج کردن ظرف از فر، فورا شروع به چیدن آن در ظرف نکنید. بهتر است کمی صبر کنید تا لازانیا خنک شده و کمی خودش را بگیرد. سپس با استفاده از یک چاقو یا کاردک بسیار تیز لازانیا را برش بزنید و سپس با استفاده از کفگیر مناسب و منعطف سیلیکونی قطعات لازنیا را بیرون آورده و در ظرف بچینید.

مطلب مرتبط: معرفی انواع مختلف پاستا

نکته‌ی دیگر اینکه شما می‌توانید به جای آنکه ورق‌های لازانیا را در کف ظرف بچینید، ابتدا مقداری سس گوشت ریخته و آن را به خوب کف ظرف پخش کنید و بعد لازانیا را روی آنها قرار دهید. در این صورت بعداً با مشکل چسبیدن لایه‌ها به کف ظرف و سختی جدا کردن آن مواجه نخواهید شد. همچنین کفگیر را به شکلی مناسب گرفته و هر تکه لازانیا را کاملا از کف ظرف جدا کنید تا با مشکل چسبیدن و ماندن بخشی از لازانیا در ظرف و جدا شدن بخش رویی آن مواجه نشوید.

لازانیا- (724press.com)

در نهایت این ساده‌ترین روش طبخ لازانیا است؛ اما اگر عجله‌ای در کار نیست و دوست دارید خوراکی رنگارنگ‌تر برای افراد خانواده تدارک ببینید، می‌توانید از فلفل دلمه‌ای‌های رنگارنگ خرد شده و قارچ ورقه‌ای نیز در طبخ آن استفاده کرده و لابلای لایه‌های لازانیا در کنار پنیر از سس سفید یا بشامل نیز استفاده کنید.

در پایان امیدوارم این طرز تهیه مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد. آیا لازانیا شما را هم به یاد خاطرات کودکی می‌اندازد؟ شما برای تهیه لازانیا چه فوت و فن‌هایی در آستین دارید؟ ما در ۷۲۴پرس دات کام همچنان مشتاق شنیدن دیدگاه و ایده‌های جذاب و خلاقانه‌ی شما عزیزان هستیم.