سرویس فرهنگی و هنری

برندگان احتمالی اسکار 2020 چه کسانی خواهند بود؟

برندگان احتمالی اسکار 2020 چه کسانی خواهند بود

نود و دومین مراسم سالانه جوایز آکادمی علوم و هنرهای سینمایی ملقب به آکادمی اسکار در تاریخ ۹ فوریه سال جاری میلادی (۲۰ بهمن ۱۳۹۸) برگزار خواهد شد. مراسمی که بیشک یکی از مهیج‌ترین رویدادهای تقویم هالیوود است. ستارگان و اساتید مسلم عالم سینما در این رویداد بزرگ حاضر شده و بهترین آثار صنعت سینمایی در سال گذشته را مورد قضاوت قرار می‌دهند. به تازگی نامزدهای اسکار سال ۲۰۲۰ معرفی شد؛ لیستی بلندبالا از نوابغ و بازیگران مطرح و شناخته شده که قرار است در شبی مهیج و پرهیاهو رقابتی با یکدیگر رقابت کنند.

نامزدهای اسکار 2020- (724press.com)

اگرچه حضور اسامی بزرگ و فیلم‌های مطرح باعث به وجود آمدن حدس و گمان‌ها بسیاری در مورد برندگان احتمالی رقابت اسکار می‌شود، اما هرساله این مراسم با انتخاب‌های غیرقابل پیش‌بینی معادلات را برهم زده و مخاطبان را شگفت‌زده می‌کند.

مطلب مرتبط: اسکار ۲۰۲۰ بدون حضور مجری برگزار می‌شود

در ادامه با ۷۲۴پرس (724press.com) همراه باشید تا ببینیم منتقدان و دوست‌داران سینما در مورد برندگان امسال شب پرزرق و برق جوایز اسکار چه پیش بینی‌هایی را مطرح می‌کنند. مبنای این پیش‌بینی بازخورد این آثار در دیگر جشنواره و رویدادهای مطرح هالیوودی از جمله گلدن گلوب، بفتا و جوایز انجمن بازیگران فیلم است.

جوکر (724press.com)

سؤالات گوناگونی ذهن علاقمندان را درگیر خود کرده است؛ به ویژه بعد از آنکه فیلم‌های مطرحی همچون مرد ایرلندی یا داستان ازدواج از کسب عناوین برتر جا مانده یا مورد بی‌توجهی قرار گرفتند. اینکه آیا مرد ایرانی قربانی نتفلیکس شده است؟ آیا فیلم روزی روزگاری در هالیوود به تارانتینو فرصتی برای کسب جایزه بهترین فیلم را می‌دهید؟ یا جوکر نخستین فیلم کامیک‌بوکی می‌شود که این جایزه بزرگ را از آن خود کرده است؟ این احتمال ممکن است خیلی خوشبینانه به نظر برسد، اما شاید خیلی زود به حقیقت بپیوندد.

پیش‌بینی برنده بخش بهترین فیلم

فیلم جوکر (724press.com)

نامزدهای این بخش:

  • فورد و فراری
  • مرد ایرلندی
  • جوجو رابیت
  • جوکر
  • زنان کوچک
  • ۱۹۱۷
  • داستان ازدواج
  • روزی روزگاری در هالیوود
  • انگل

در میان گزینه‌های فوق حضور فیلمی همچون فورد و فراری حقیقتاً باعث شگفتی ما شد، از سوی دیگر عدم حضور فیلمی همچون بمب‌شل در این فهرست هم جداً مایه شرمساری و ناامیدی است. اگرچه بسیاری انتظار دارند فیلم تحسین شده جوکر این عنوان را از آن خود کند اما بیشتر به نظر می‌رسد این فیلم در شاخه بهترین بازیگر نقش اول مرد، شانس دریافت جایزه را دارد.

فیلمی که احتمالاً برنده خواهد شد: نگاهی به فهرست بازیگرانی مطرح با بازی‌های تکنیکی همچون رابرت دنیرو، ال پاچینو و جو پشی این تصور را به وجود می‌آورد که مرد ایرلندی گوی سبقت را از سایرین ربوده و برنده بخش بهترین فیلم اسکار امسال خواهد بود. اما فراموش نکنید اثر دیگری همچون ۱۹۱۷ با دریافت جوایز متعددی از گلدن گلوب و نیز نامزدی‌های متعدد در بفتا، ممکن است شانس بیشتری برای دریافت این جایزه را داشته باشد.

فیلمی که دوست داریم برنده شود: به نظر شما هیجان انگیز نیست اگر در میان این همه نامزدهای قابل پیش‌بینی و شناخته شده، فیلم انگل این عنوان را از آن خود کند؟

پیش‌بینی برنده بهترین کارگردان

نامزدهای اسکار 2020- (724press.com)

نامزدهای این بخش:

  • مارتین اسکورسیزی برای مرد ایرلندی
  • تاد فیلیپس برای جوکر
  • سم مندس برای ۱۹۱۷
  • کوئنتین تارانتینو برای روزی روزگاری در هالیوود
  • بونگ جون هو برای انگل

امسال آکادمی در کمال تعجب گرتا گرویگ را نادیده گرفت که اتفاقی ناخوشایند و مایه شرمندگی واقعی است؛ مسئله‌ای که باعث شد این بخش از مراسم اسکار کاملاً فضایی مردانه داشته باشد. اما در این میان به نظر می‌رسد رقابت اصلی بین دو کارگردان شناخته شده مارتین اسکورسیزی و سم مندس باشد که با درام جنگی ۱۹۱۷ گلدن گلوب را با دستی پر ترک کرده و در بسیاری از شاخه‌ها نیز نامزد دریافت جایزه بفتا شده است. هر دو کارگردان برای دومین بار به دنبال دست‌یابی به جایزه بهترین کارگردان سال هستند. در این بین اما کوئینتین تارانتینو را دست کم نگیرید که تشنه به دست آورد این عنوان است و البته کارگردان کره‌ای بونگ جون هو که با ساخت فیم پارازیت/انگل مورد تشویق بسیاری قرار گرفته است.

کارگردانی که احتمالاً برنده خواهد شد: یکی از آیکون‌های ارزشمند سینما و کارگردان اثری محبوب همچون مرد ایرلندی، مارتین اسکورسیزی شانس زیادی برای برد در این رشته دارد، البته با فرض اینکه همچون سال‌های گذشته دشمنی با نتفلیکس بر نتیجه نهایی تأثیرگذار نباشد. تارانتینو نیز گلدن گلوب را از آن خود کرده و مشخصاً خیلی تمایل دارد این عنوان را نیز به کارنامه درخشان حرفه‌ای خود بیفزاید.

کارگردانی که دوست داریم برنده شود: حالا که گرویگ از گردونه رقابت حذف شده است، باز هم جذاب است اگر بونگ جون- هو در این بخش درخشیده و شگفتی دیگری را رقم بزند.

پیش‌بینی برنده بهترین بازیگر نقش اول مرد

برندگان اسکار 2020- (724press.com)

نامزدهای این بخش:

  • آنتونیو باندراس برای فیلم درد و شکوه
  • لئوناردو دی کاپریو برای روزی روزگاری در هالیوود
  • آدام درایور برای داستان ازدواج
  • واکین فونیکس برای جوکر
  • جاناتان پرایس برای دو پاپ

کجای دیگر ممکن است شاهد رقابت تنگاتنگ جوکر با فیلم دو پاپ باشیم؟ جاناتان پرایس در نقش پاپ فرانسیس بازی جذاب و درخور توجه ارائه کرده است، در حالی که پدرو آلمودوار همچون گذشته موفق شده است اجرایی تماشایی از آنتونیو باندراس بگیرد. بعد از آنکه جوکر نشان داد فیلمی با اقتباس از کامیک‌بوک می‌تواند تاکجا پیش رفته و چه کارهایی انجام دهد، چه کسی در حقیقت قادر خواهد بود در برابر واکین فونیکس قد علم کرده و عرض‌اندام کند؟ هنرپیشه‌ای که پیش از این در سال ۲۰۰۵ با بازی در فیلم «سر به راه باش» این عنوان را از آن خود کرده است.

بازیگری که احتمالاً برنده خواهد شد: به نظر می‌رسد رقابت اصلی این بخش بین آدام درایور و واکین فونیکس است. آدام درایور شخصیتی کاریزماتیک داشته و بازی جذابی از خود ارائه می‌دهد. فرقی نمی‌کند در حال کشمکش با قوانین کهکشان باشید یا درگیر ماجرای طلاق، به هر حال در انتها سربلند بیرون می‌آید. سوی دیگر ماجرا واکین فونیکس و اجرای بی‌نظیر او در نقش جوکر است؛ اجرایی که برای جایزه گلدن گلوب را به ارمغان آورده است. این مسئله باعث می‌شود شانس او برای دریافت این جایزه بسیار بالا باشد.

بازیگری که دوست داریم برنده شود: آدام درایور در فیلم داستان ازدواج اجرایی حساس و جذاب از خود به نمایش گذاشت؛ کاری که یک سوپراستار قادر به انجام آن است. به همین خاطر جای تعجب ندارد که چرا کارگردانان به دنبال راضی کردن او برای فیلم‌هایی در ژانرهای مختلف هستند.

پیش‌بینی برنده بهترین بازیگر نقش اول زن

اسکارلت جوهانسون (724press.com)

نامزدهای این بخش:

  • سینتیا اریوو برای فیلم هریت
  • اسکارلت جوهانسون برای فیلم داستان ازدواج
  • سیرشا رونان برای فیلم زنان کوچک
  • شارلیز ترون برای فیلم بمب‌شل
  • رنه زلوگر برای فیلم جودی

فهرست امسال با ۵ بازیگر محبوب و مطرح و بازیگران جوان و تازه وارد رنگ و بویی خاص دارد. نبردی باشکوه بین ستارگان محبوب و قدیمی‌تر همچون اسکارلت جوهانسون و شارلیز ترون با سیرشا رونان جوان. البته فراموش نکنید که اسکارلت جوهانسون امسال در دو بخش نامزد دریافت جایزه شده است: بهترین بازیگر نقش اول زن و نیز بهترین بازیگر نقش مکمل.

بازیگری که احتمالاً برنده خواهد شد: رنه زلوگر در نقش جودی گارلند اجرایی بی‌نظیر داشته است؛ به علاوه به خاطر داشته باشید که او برای این نقش آفرینی جایزه گلدن گلوب امسال را از آن خود کرد. سوی دیگر ماجرا اسکارلت جوهاسنون را دارید که اجرای احساسی و قدرتمندش در داستان ازدواج، توجه همگان را به خود جلب کرد. بنابراین سخت است که یکی از آنها را به عنوان برنده احتمالی معرفی کنیم.

 بازیگری که دوست داریم برنده شود: سیرشا رونان ۲۵ ساله تاکنون چهار نامزدی اسکار را تجربه کرده است. احتمالاً امسال نیز سال شانس او برای دریافت این جایزه نخواهد بود، اما نگران نباشید. کیت وینسلت هم بالاخره به حق خود رسید؛ بنابراین خیلی زود دوران طلایی سیرشا آغاز خواهد شد.

پیش‌بینی برنده بهترین بازیگر نقش مکمل مرد

برد پیت (724press.com)

نامزدهای این بخش:

  • تام هنکس برای یک فیلم یک روز زیبا در حومه شهر
  • آنتونی هاپکینز برای فیلم دو پاپ
  • ال پاچینو برای فیلم مرد ایرلندی
  • جو پشی برای فیلم مرد ایرلندی
  • برد پیت برای روزی روزگاری در هالیوود

این بخش به صورت سنتی بیشتر شبیه به بخش یک عمر دستاورد هنری شباهت داشته و هیچگاه مثل امسال رنگ و بویی واقعی به خود نگرفته است. وقتی نگاهی به فهرست نامزدها می‌اندازیم متوجه تلفیقی جذاب از ستارگان و افسانه‌های به یادماندنی سینمای هالیوود می‌شویم که در کنار هم جمع شده‌اند. در حقیقت در میان این جمع پنج نفره تنها برد پیت است که تابه حال دستش به مجسمه طلایی اسکاری نرسیده است و شاید امسال بالاخره شانس به او رو کرده و به خواسته‌اش برسد.

بازیگری که احتمالاً برنده خواهد شد: مرد ایرلندی امسال با دو نامزد در این بخش حضور دارد  باید دید بین جو پشی و ال پاچینو کدام یک رأی بیشتری به خود اختصاص خواهند داد. تام هنکس و آنتونی هاپکینز شاید در شب اهدای جوایز چندان خوش شانس نباشند، اما در مقابل گویی تمام ستاره‌ها برای برد پیت به درخشیدن افتاده‌اند. او جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل را از آن خود کرد و فراموش نکنید که سال گذشته یکی از بهترین اجراهای خود را در فیلم اد آسترا به نمایش گذاشت. شاید حتی اجرایی به مراتب بهتر از فیلم روزی روزگاری در هالیوود.

 بازیگری که دوست داریم برنده شود: حضور برد پیت به عنوان یک بدلکار بی‌شک یکی از بهترین اتفاقات فیلم روزی روزگاری در هالیوود بود و کمتر کسی می‌تواند چشم بر بازی او بسته و این ستاره را از دریافت جایزه اسکار محروم کند.

پیش‌بینی برنده بهترین بازیگر نقش مکمل زن

لورا درن (724press.com)

نامزدهای این بخش:

  • کتی بیتس برای فیلم ریچارد جول
  • لورا درن برای فیلم داستان ازدواج
  • اسکارلت جوهانسون برای فیلم جوجو رابیت
  • فلورنس پیو برای فیلم زنان کوچک
  • مارگوت رابی برای فیلم بمب‌شل

بی‌شباهت به بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، در بین نامزدها تنها کتی بیتس در گذشته موفق به دریافت جایزه اسکار شده است. از سوی دیگر برخلاف بخش بهترین بازیگر نقش اول زن، اسکارلت جوهانسون شاید نتواند در مقابل همبازی خود در فیلم داستان ازدواج یعنی لورا درن، شانس زیادی داشته باشید. فراموش نکنیم فلورنس پیو هم می‌تواند معادلات را برهم زده و این عنوان را از آن خود کند.

بازیگری که احتمالاً برنده خواهد شد: لورا درن در همین بخش گوی طلایی گلدن گلوب را از آن خود کرده است. نقش او به عنوان یک وکیل گستاخ در داستان ازدواج حقیقتاً تماشایی است، بنابراین شانس او برای دریافت جایزه اسکار نیز بسیار بالا است.

 بازیگری که دوست داریم برنده شود: باور کردن این مسئله خیلی سخت است که باور کنیم تنها هفت سال از اولین حضور مارگوت رابی در سکانسی از فیلم گرگ وال استریت مارتین اسکورسیزی گذشته است. از آن زمان شاهد اجراهایی در خور توجه و به یادماندنی از این بازیگر جوان بودیم؛ اجراهایی که باعث شود دوست داشته باشیم بازی او در فیلم بمب‌شل به اندازه‌ای مورد توجه داوران قرار گرفته باشد که او را مستحق دریافت این جایزه بدانند.

پیش‌بینی برنده بهترین فیلم نامه ارجینال (اصلی)

فیلم روزی روزگاری در هالیوود (724press.com)

نامزدهای این بخش:

  • چاقوها بیرون/چاقو کشی
  • داستان ازدواج
  • ۱۹۱۷
  • روزی روزگاری در هالیوود
  • انگل

این بخش ممکن است بهترین شانس دریافت جایزه برای دو فیلم داستان ازدواج و روزی روزگاری در هالیوود باشد. اما همیشه باید منتظر شگفتی‌هایی باشیم؛ چرا که رایان جانسون در فیلم چاقوکشی نیز اثری در خور توجه ارائه کرده که نمی‌توان به سادگی نادیده‌اش گرفت و ۱۹۱۷ هم همچنان حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

فیلمنامه‌ای که شانس برنده شدن دارد: با نگاهی به سنت حاکم در هالیوود که از فیلم‌هایی که در مورد هالیوود ساخته می‌شود بسیار لذت می‌برد، کوئنتین تارانتینو بخت اول کسب این عنوان است. اگر او موفق به دریافت این جایزه شود، سومین اسکار خود را دریافت کرده است، البته اگر از دریافت عنوان بهترین فیلم محروم شود.

فیلمنامه‌ای که دوست داریم برنده شود: به نظر می‌رسد رمز و راز و طراوت فیلم چاقوها بیرون به اندازه‌ای است که باعث می‌شود این فیلم لایق دریافت این جایزه باشد؛ هرچند همین مسئله شانس فیلم را برای دریافت جایزه در سایر شاخه‌های اصلی کاهش داده است.

پیش‌بینی برنده بهترین فیلمنامه اقتباسی

نامزدهای اسکار 2020- (724press.com)

نامزدهای این بخش:

  • مرد ایرلندی
  • جوجو رابیت
  • جوکر
  • زنان کوچک
  • دو پاپ

یکی دیگر از بخش‌هایی که ممکن است در آن شاهد یک جریان احتیاطی قوی در مقابل نتفلیکس باشیم، بخش بهترین فیلمنانه اقتباسی است. در اینجا دو پاپ را داریم که فیلمنامه آن توسط آنتونی مک‌کارتن و با اقتباس از نمایشنامه‌ای از خودش نوشته شده است. در مقابل مرد ایرلندی قرار داد که فیلمنامه‌اش توسط استیون زیلیان با اقتباس از اثر نویسنده آمریکایی «چارلز براند» به رشته تحریر درآمده است. زنان کوچک نیز حریفی قدرتمند است، اما ممکن است همه ما با پیروزی جوکر در میان این شرکت کنندگان قدرتمند به شدت غافلگیر شویم.

فیلمنامه‌ای که شانس برنده شدن دارد: اگر مرد ایرلندی شانسی برای دریافت جایزه در بخش‌های دیگر نداشته باشد، به درستی سزاوار دریافت جایزه این بخش است.

فیلمنامه‌ای که دوست داریم برنده شود: اگرچه گرتا گرویگ در بخش بهترین کارگردان حضور ندارد، اما زنان کوچک اثری است که می‌تواند انتخابی مناسب برای دریافت جایزه باشد.

مطلب مرتبط: داستان اسكار؛ روایتی از سرگذشت اسکار از ۱۹۲۷ تا کنون

پیش‌بینی برنده بهترین فیلم انیمیشن

فیلم داستان اسباب بازی ۴ (724press.com)

نامزدهای این بخش:

  • چگونه اژدهایت را تعلیم بده: دنیای مخفی
  • من بدنم را گم کردم
  • کلاوس
  • پیوند گمشده
  • داستان اسباب بازی ۴

دیزنی به صورت سنتی این جایزه را به خانه می‌برد؛ بنابراین جای تعجب است که چگونه «یخ بسته ۲» نامزد دریافت جایزه نشده است؟ اما اینجا نتفلیکس را داریم که با انیمیشنی با تم کریسمس با عنوان «کلاوس» و نیز فیلم «من بدنم را گم کردم» حضوری پررنگ در این بخش دارد. در مقابل ما پیوند گمشده را داریم که موفق به دریافت جایزه گلدن گلوب ۲۰۲۰ شده است و در نهایت باید دید تعلیم دادن اژدها تا چه اندازه در این شاخه موفق ظاهر خواهد شد.

انیمیشنی که شانس برنده شدن را دارد: به گزارش ۷۲۴پرس دات کام، در نبرد بزرگان دیزنی به نظر می‌رسد داستان اسباب بازی چهار موفق شد یخ بسته/فروزن ۲ را به حاشیه رانده و در مرکز توجه قرار گیرد و فراموش نکنیم پیکسار رکورددار دریافت این جایزه است. هرچند استودیوی لایکا نیز با پیوند گمشده گلدن گلوب را از آن خود کرده است و نمی‌توان به سادگی نسبت به شانس موفقیتش بی‌تفاوت بود.

انیمیشنی که دوست داریم برنده شود: هرچند بسیار دلپذیر است که علاقه خود را معطوف نوآمده‌هایی همچون من بدنم را گم کردم، کرده و از حال و هوای سنتی فاصله بگیریم، اما در نهایت «داستان اسباب بازی ۴» پایانی باشکوه برای این افسانه شگفت‌انگیز است که قلب‌های بسیاری را شیفته دو شخصیت اصلی آن «باز» و «وودی» کرد.

پیش‌بینی برنده بهترین موسیقی متن

فیلم جنگ ستارگان: خیزش اسکای واکر (724press.com)

نامزدهای این بخش:

  • هیلدور گوادوتیر برای جوکر
  • الکساندر دسپلا برای زنان کوچک
  • برند نیومن برای داستان ازدواج
  • توماس نیومن برای ۱۹۱۷
  • جان ویلیامز برای جنگ ستارگان: خیزش اسکای واکر

به صورت معمول، این بخش یکی از سخت‌ترین انتخاب‌ها است. بله، درست است. انتخاب برندگان هرکدام از بخش‌های اسکار کار چندان ساده‌ای نیست؛ اما انتخاب بهترین موسیقی متن به نوعی با ذائقه شخصی افراد در ارتباطی تنگاتنگ است و حدس اینکه رأی دهندگان کدام موسیقی را بیشتر پسندیده‌اند کاری مشکل است؛ به ویژه امسال که سطح آهنگ‌سازان حاضر در این بخش کمی آزاردهنده است.

چه کسی برنده خواهد شد: جان ویلیامز افسانه‌ای کار خود را با ساخت موسیقی نخستین فیلم ارجینال جنگ ستارگان در سال ۱۹۷۷ آغاز کرد و اکنون ساخت موسیقی متن نهمین فیلم این افسانه عالم سینما را برعهده داشته است. اگر او موفق به دریافت این جایزه شود، این را باید جایزه یک عمر دستاورد هنری نیز به حساب آورد؛ چرا که پنجمین اسکار خود را به خانه بده است. این آهنگساز ۸۷ ساله به درستی لایق دریافت جایزه برای فیلم خیزش اسکای واکر است.

موسیقی که دوست داریم برنده شود: هیلدور گوادوتیر شاید آهنگساز نوآمده‌ای این فهرست باشد، اما قابلیت و توانایی او با موسیقی فیلم جوکر به خوبی به اثبات رسیده است. موسیقی که جوی تیره و تار و سنگین را به مخاطب فیلم القا می‌کند. به علاوه بد نیست به خاطر داشته باشید که او برای این هنرنمایی، پیش‌تر جایزه گلدن گلوب را نیز به خانه برده است.

پیش‌بینی برنده بهترین فیلم خارجی

نامزدهای اسکار 2020- (724press.com)

نامزدهای این بخش:

  •  پیکر مسیح
  • سرزمین عسل
  • بینوایان
  • درد و افتخار
  • انگل

با توجه با این حقیقت که نیازی نیست رأی‌دهندگان تمامی فیلم‌های خارجی زبان تهیه شده در قاره‌های مختلف را تماشا کرده و از میان آنها نامزدهای مد نظر خود را انتخاب کنند، باعث شده است انتخاب‌های این بخش در مقایسه با بخش‌های دیگر جوایز اسکار، مورد بحث و جدل بیشتری قرار بگیرد. از سوی دیگر بسیاری از فیلم‌های منتخب این شاخه به صورت گسترده در ایالات متحده به نمایش درنیامده و در معرض آگاهی و داوری عمومی قرار نمی‌گیرند. این بدین معنی است که حتی با پیش‌نمایش ده فیلم ارسالی به این بخش که معروف‌تر از دیگران بوده و بیشتر مورد توجه بوده‌اند، باز هم حق مطلب به درستی ادا نمی‌شود. با این حال مطمئناً در میان نامزدهای اعلام شده در بخش بهترین فیلم خارجی، انگل یک سرو گردن بالاتر قرار دارد؛ به ویژه بعد از موفقیت در جشنواره کن و همچنین نامزدی در بخش بهترین فیلم اسکار سال جاری. 

فیلمی که شانس برنده شدن را دارد: فیلمی که از هم اکنون جوایز متعددی را از آن خود کرده است که از آن جمله می‌توان به نخ طلای کن اشاره کرد. فیلم انگل از کره جنوبی محتمل‌ترین برنده این بخش است که البته در بخش بهترین فیلم نیز نامزد دریافت جایزه است.

فیلمی که دوست داریم برنده شود: انگل فیلمی است که ارزش برنده شدن را دارد، اما نمی‌توان نسبت به درخشش فیلم پدرو آلمودوار نیز بی‌تفاوت بود. کارگردانی که تنها اسکار خود را ۲۰ سال پیش برای فیلم همه چیز درباره مادرم به دست آورده و ممکن است امسال بعد از مدت‌ها انتظار دومین اسکار خود را برای فیلم درد و شکوه به دست بیاورد.

به پایان این مطلب رسیدیم، نظر شما در مورد این پیش‌بینی‌ها چیست؟ شما شانس چه فیلم، کارگردان یا بازیگرانی را بیش از بقیه می‌دانید. فراموش نکنید دیدگاه‌های خود را با ما در ۷۲۴پرس دات کام نیز در میان بگذرید. 

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید