سال گذشته بعد از عقب کشیدن کوین هارت از ایفای نقش مجری مراسم اسکار، برای نخستین بار در طول ۳۰ سال گذشته، این مراسم بدون حضور مجری برگزار شد. همین مسئله باعث شد تا تهیه‌کنندگان مراسم از ستارگان سینما برای معرفی بخش‌های مختلف مراسم کمک بگیرند. اتفاقی که به نظر می‌رسد امسال هم شاهد تکرار مجدد آن باشیم. به گفته مدیر ABC،  اسکار سال جاری میلادی نیز این سنت را شکسته و مراسم اهدای جوایز بدون مجری برگزار خواهد شد. با ۷۲۴پرس همراه باشید.

جوایز آکادمی اسکار یکی از شناخته شده‌ترین  مراسم اهدای جوایز در سطح بین‌المللی است. به همین خاطر اهمیت برگزاری این مراسم در جلب نظر مخاطبان و بهبود تعداد بینندگان اهمیتی خاص برای برگزار کنندگان دارد. اگرچه به صورت سنتی سال‌ها است شاهد اجرای مراسم توسط مجریان بذله گو و خوش صحبت هستیم، اما سال گذشته مراسم اسکار شگفتی آفریده و بدون حضور مجری به شکل سنتی برگزار شد. در عوض به جای میزبان شاهد حضور «تینا فی» (Tina Fey)، «ایمی پولر» (Amy Poehler) و «مایا رودولف» (Maya Rudolph) بودیم که اجرای مراسم را برعهده داشتند.

اسکار 2020- (724press.com)

اما به نظر می‌رسد امسال نیز با وضعیتی مشابه مواجه خواهیم بود. روز چهارشنبه مدیر ABC «کری بروک» (Karey Burke) حقیقتی را تصدیق کرد که بسیاری از قبل به آن واقف بودند! او در جریان یک نشست خبری اعلام کرد مراسم اسکار امسال همچون سال گذشته بدون حضور مجری برگزار خواهد شد. این مسئله‌ای قابل پیش‌بینی بود؛ به ویژه از این جهت که دقایق به سرعت سپری شده و به زودی در تاریخ ۱۳ ژانویه نامزدهای مراسم اسکار اعلام می‌شوند، اما هنوز خبری از معرفی مجری نیست. از سوی دیگر مراسم اسکار کمی زودتر از روال معمول گذشته در تاریخ ۹ فوریه برگزار می‌شود.

مطلب مرتبط: ۱۵ راز اسکار که شاید به نظر شما جالب باشند

ABC مدت‌ها است برگزاری مراسم اسکار را برعهده دارد و مدیر آن اشاره می‌کند که بعد از همفکری با برگزار کنندگان این مراسم به این نتیجه رسیدند که بهتر است امسال نیز اسکار بدون حضور سنتی یک مجری برگزار شود.

اسکار 2020- (724press.com)

پس از چندین سال ثبت آمارهای ناامید کننده، ABC آکادمی را برای ایجاد تغییراتی در اجرای مراسم تحت فشار گذاشت. به خصوص بعد از آنکه در سال ۲۰۱۸ شاهد ریتینگ بسیار پایین ۲۶.۵۴ میلیون بیننده بودیم و میزان بزرگسالان بین ۱۸ تا ۴۹ ساله‌ای که به تماشای این مراسم می‌نشستند هم تنها ۶.۸ درصد بود. به باور برخی از اعضای هیأت مدیره آکادمی اسکار تغییر تاریخ برگزار مراسم می‌توانست تغییری در این زمینه ایجاد کند؛ فکر جالبی که البته موفقیت مد نظر آنها را به دنبال نداشت. این تغییر تاریخ باعث ایجاد شتابی نگران‌کننده در روند برگزار اسکار شد که بسیاری امیدوارند دیگر هرگز با وضعیتی مشابه آن مواجه نشوند. به دلیل این تغییر تاریخ، رأی دهندگان فرصت کافی برای تماشای حجم انبوه فیلم‌ها را نداشته و به همین خاطر تحت فشار قرار گرفتند؛ از سوی دیگر فیلم‌های شرکت کننده هم از موفقیت بیشتر در گیشه جا ماندند.

از طرفی سال گذشته باوجود اینکه مراسم اسکار بدون حضور مجری برگزار شد، اما در مقابل آمارهای بهتری را ثبت کرد. البته فیلم‌های شرکت‌کننده در بخش‌های مختلف این رقابت پرزرق و برق هم بسیار معروف بودند و هم در سطح جهانی مورد توجه قرار گرفته بودند، از «پلنگ سیاه» (Black Panther) کمپانی مارول گرفته تا «ستاره‌ای متولد می‌شود« (A Star is Born) با حضور خواننده شناخته شده لیدی گاگا. از سوی دیگر بخش اهدای جایزه بهترین فیلم به «کتاب سبز» (Green Book) نیز دست کم ۳۰ میلیون بیننده داشت که در مقایسه با مراسم اهدای جایزه بهترین فیلم در سال قبل از آن، رشد قابل توجهی از خود نشان داد. از سوی دیگر درصد بینندگان سنین ۱۸ تا ۴۹ سال نیز بالاتر رفته بود.

مراسم اسکار- (724press.com)

از آنجایی که مراسم اسکار امسال نیز همچون گذشته در ماه فوریه برگزار می‌شود، بعید است برگزار کنندگان بتوانند همچون سال گذشته مجری ایده‌آل و مناسب پیدا کنند، مجری که تحمل نقدهای بیرحمانه‌ای که به سویش روان می‌شود را داشته باشد. از «کریس راک» (Chris Rock) تا «ست مک‌فارلن» (Seth MacFarlane)، این وضعیت را تجربه و البته تحمل کردند. به همین خاطر می‌توان انتظار داشت که مراسم امسال هم بیشتر توسط ستارگان سینما اجرا شده که نامزدهای بخش‌های مختلف این رقابت را اعلام می‌کنند. به گفته بروک هدف آنها ارائه کردن یک نمایش تلویزیونی سرگرم‌کننده است که تاحد امکان مفرح و شاد باشد؛ به همین خاطر ABC و برگزارکنندگان مراسم اسکار به صورت مشترک روی طرحی کار کردند که مراسم امسال جذاب‌تر از سال گذشته برگزار شود.

مطلب مرتبط: لحظه‌‌های اسکاری: حضور دوباره هنرپیشگان در کنار هم

به گزارش ۷۲۴پرس دات کام، ABC امسال هم چیزی برای نگرانی ندارد؛ چرا که فیلم‌های احتمالی حاضر در این رقابت به راستی شایسته حضور در این مراسم جهانی هستند، از فیلم‌های سرگرم کننده همچون «جوکر» (Joker)، «خرگوش جوجو» (Jojo Rabbit) و «روزی روزگاری در هالیوود» (Once Upon a Time in Hollywood) گرفته تا آثار برجسته‌ای همچون «مرد ایرلندی» (The Irishman) و «داستان ازدواج» (Marriage Story). 

اسکار 2020- (724press.com)

بروک قبلا هم نشان داده است که اجرای مراسم اسکار بدون حضور مجری هم لزوماً چیزی بدی نیست و می‌تواند سرگرم‌کننده و جذاب باشد، اما باید منتظر بود و دید مراسم امسال چگونه پیش خواهد رفت. تهیه‌کنندگان مراسم امسال اسکار «لینت هاول تایلی» (Lynette Howell Taylor) و «استفانی آلن» (Stephanie Allain) هستند که اولی تهیه کنندگی فیلم ستاره‌ای متولد می‌شود را برعهده داشته است و دیگری تهیه کننده فیلم «Beyond the Lights» بوده است.

سال گذشته برگزارکنندگان مراسم با «کوین هارت» (Kevin Hart) برای اجرای این مراسم تماس گرفتند؛ هرچند او خیلی زود به دلیل گرایش‌های جنسی خود مورد هجوم توئیتری نقدهای منفی قابل توجهی قرار گرفته و در نتیجه از اجرای مراسم سر باز زد. در سال ۲۰۱۱ نیز «برت راتنر» (Brett Ratner) با وضعیتی مشابه مواجه شد که باعث شد «بیلی کریستال» (Billy Crystal) جایگزین «ادی مورفی» (Eddie Murphy) شود. اما از میان مراسم‌های معروف دیگر که بدون حضور مجری به کار خود ادامه دادند می‌توان به مراسم اهدای «جوایز امی» (Emmy Awards) اشاره کرد که سال گذشته برگزار شد.

اسکار 2020- (724press.com)

به پایان این مطلب رسیدیم اما نظر شما در مورد مراسم اسکاری بدون حضور مجری چیست؟ آیا شما هم به تماشای این مراسم به صورت زنده علاقه دارید؟ ۷۲۴پرس منتظر شنیدن نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازنده‌ی شما عزیزان است.