به آخرین روزهای فصل زیبا و هزار رنگ پاییز نزدیک می‌شویم. آخرین شب از آخرین ماه این فصل با عنوان شب یلدا شناخته می‌شود. یکی از اعیاد و جشن‌های باستانی ما که هرساله توسط ایرانیان برگزار می‌شود. در این ایام از سال خانواده و آشنایان دور هم جمع شده و این مراسم را با شور و نشاط برگزار می‌کنند. وقتی مراسم جشن برگزار می‌شود، یکی از اعضای ثابت میز پذیرایی انواع شیرینی و دسرهای خوش عطر و طعم است. با ۷۲۴پرس دات کام همراه باشید تا به مرور طرز تهیه تارت انار ویژه شب یلدا بپردازیم.

 اگر اهل شیرینی پزی باشید، حتماً تا به حال تارت‌های خوشمزه میوه‌ای را امتحان کردید. اما حالا که به شب یلدا نزدیک می‌شویم، شاید بد نباشد این بار به سراغ تهیه نوعی تارت لذیذ با میوه‌های پاییزی برویم.

انتخاب ما دو میوه انار و پرتقال است که در کنار هم طعمی جذاب و به یادماندنی خلق می‌کنند. طعمی که می‌تواند خاطره شب یلدای امسال را برای شما دلپذیر و به یادماندنی‌تر کند.

مطلب مرتبط: طرز تهیه دسر خوشمزه ویژه شب یلدا

اما برای تهیه این تارت خوشمزه به چه موادی احتیاج داریم؟ با ۷۲۴پرس دات کام همراه باشید.

مواد لازم

تارت پرتقال-(724press.com)

  • ۳/۲ پیمانه آرد کامل
  • ۳/۴ پیمانه پودر بادام
  • نصف پیمانه پودر قند
  • صد گرم کره خرد شده
  • یک عدد تخم مرغ
  • ۲ قاشق غذاخوری پودر کاستارد
  • ۲/۳ پیمانه خامه غلیظ
  • ۴ عدد پرتقال- پوست گرفته و برش خورده
  • ۱/۴ دانه‌های یک انار
  • یک و ۲/۳ پیمانه شیر کم چرب و خامه گرفته
  • ۱ قاشق غداخوری شکر
  • ۳ قاشق غذاخوری مارمالاد
  • در حدود ۳۰ گرم مغز پسته خرد شده
  • در حدود ۵۰ گرم مغز بادام خرد شده

طرز تهیه

تارت انار-(724press.com)

برای درست کردن بخش پایه تارت، ابتدا آرد، پودر بادام، پودر قند و به اندازه سرانگشت نمک را داخل یک کاسه ریخته و با هم به خوبی مخلوط می‌کنیم. سپس کره‌ و تخم مرغ را به آن اضافه کرده و با استفاده از همزن به خوبی هم می‌زنیم. هم زدن را تا جایی ادامه دهید که این مخلوط قوام آمده و شکل خمیر شیرینی پزی پیدا کند. حالا خمیر را روی سطحی که از قبل آرد پاشی شده قرار داده و شروع به ورز دادن آن کنید تا زمانی که بافت آن نرم و لطیف شود. سپس آن را رول کرده و به شکل یک دایره درآورید که اندازه آن مناسب با قالب فرتان باشد. قالب را کمی چرب کرده و سپس خمیر را داخل قالب پهن کنید. توجه کنید که خمیر را به صورت یکنواخت کف و همینطور روی دیوار قالب پخش کنید. سپس با استفاده از یک چنگال کف خمیر را چندین بار سوراخ کنید تا حین پخت پف نکند. حالا روی خمیر را ابتدا با کاغذ روغنی پوشانده و سپس کل ظرف را با دانه‌های لوبیا پر کنید.

مطلب مرتبط: طرز تهیه یک تارت خوشمزه با خرما

فر را از قبل روشن کرده و دمای آن را روی ۲۰۰ درجه سانتیگراد معادل ۴۰۰ درجه فارنهایت تنظیم کنید و سپس خمیر را در طبقه پایینی فر قرار داده و آن را به مدت ۲۰ دقیقه بپزید. بعد از پایان پخت مرحله اول، قالب را از فر بیرون آورده و لوبیاها را خارج کنید و کاغذ روغنی را بردارید. سپس دوباره خمیر را به مدت ۵ دقیقه دیگر داخل فر بگذارید. بعد از بیرون آوردن از فر آن را کنار بگذارید تا خنک شود.

تارت انار-(724press.com)

برای بخش بالایی تارت ابتدا پودر کاستارد را با چند قاشق شیر مخلوط کنید تا حل شده و حالتی یکنواخت پیدا کند. در ادامه این آموزش از ۷۲۴پرس (724press.com)، باقیمانده شیر را داخل قابلمه ریخته و با شکر مخلوط کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر حل شود. سپس قابلمه را از روی اجاق برداشته و مخلوط پودر کاستارد را به آن اضافه کرده و هم بزنید. بعد از آن مجدداً ظرف را روی شعله قرار داده و بهم زدن محتویات آن ادامه دهید تا زمانی که مایه غلیظ شود. کاستارد را داخل یک کاسه ریخته و روی آن را با فویل یا پلاستیک بپوشانید. بهتر است این پوشش دقیقاً روی کاستارد قرار بگیرد تا جلوی رویه بستن آن گرفته شود. کاستارد را کنار گذاشته و حداقل ۳۰ دقیقه صبر کنید تا خنک شود.

تارت انار-(724press.com)

در یک ماهیتابه خشک، بادام‌ها را بو بدهید تا زمانی که به رنگ قهوه‌ای طلایی درآیند سپس آنها را نیز کنار گذاشته و اجازه دهید خنک شوند. در ادامه خامه را بزنید تا پف کرده و سفت شود. سپس آن را به کاستارد اضافه کرده و در ادامه مخلوط حاصل را به بادام‌ها اضافه کنید و در نهایت این مخلوط را قاشق قاشق و به صورت لایه به لایه روی خمیر پایه بریزید. در نهایت تارت را داخل یخچال گذاشته و اجازه دهید حداقل برای نیم ساعت خنک شود.

تارت انار-(724press.com)

در خاتمه مراحل پخت تارت را از یخچال بیرون آورده و آن را با برش‌های پرتقال و دانه‌های انار تزئین کنید. برای درخشش بیشتر می‌توانید مارمالاد را داخل ظرفی ریخته و آن را با ۳ الی ۴ قاشق آب مخلوط کنید تا کمی رقیق شود. سپس با استفاده از یک قلم موی مخصوص آن را روی سطح تارت بکشید. حالا تارت را مجدداً به مدت بیست دقیقه داخل یخچال بگذارید. هنگام سرو می‌توانید روی تارت را با مغز پسته‌های خرد شده تزئین کنید.

فراموش نکنید این شیرینی خوشمزه را می‌توان به تنهایی با پرتقال یا انار نیز تهیه کرد. همچنین در صورت تمایل می‌توانید از دیگر میوه‌های پاییز مثل لیمو هم در تهیه آن استفاده کنید. همچنین برای تزئین تارت می‌توان از رنده پوست پرتقال یا شکلات استفاده کرده و آن را در کنار بستنی سرو کرد. نوش جان

تارت انار-(724press.com)

 به پایان این مطلب رسیدیم. امیدوارم این شیرینی لذیذ را تهیه کرده و این شب یلدا در کنار خانواده و دوستان میل کنید. ما در ۷۲۴پرس همچنان مشتاق شنیدن نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.