روز گذشته مؤسسه پنتون همچون سنت سال‌های قبل، رنگ سال ۲۰۲۰ را اعلام کرد. این مؤسسه هر سال با بررسی و آنالیز رنگ‌های منتخب برندهای معروف و نیز علائق صنعت مد، رسانه‌های اجتماعی، کلکسیون‌های هنری و سبک زندگی عموم مردم رنگی را به عنوان رنگ سال انتخاب می‌کند. سال گذشته رنگ مرجانی به عنوان رنگ سال معرفی شد، اما آیا می‌دانید امسال قرعه به نام کدام رنگ افتاده است؟ در ادامه با ۷۲۴پرس همراه باشید.

رنگ‌ها همواره حضوری پررنگ در زندگی ما دارند؛ به طوری که حتی تصور دنیایی بدون رنگ همچون کابوسی هولناک می‌ماند. در این جهان رنگارنگ هر کسی باب سلیقه و علائق خود به یک رنگ خاص بیش از بقیه توجه می‌کند. اما در این میان شرکتی حضور دارد که با تحلیل‌های جامع و بررسی سلیقه عمومی اقشار مختلف جامعه، هر سال رنگی را به عنوان رنگ سال معرفی می‌کند. روز گذشته رنگ سال آینده میلادی معرفی شد. اگر برای‌تان جالب است که کمی بیشتر در مورد رنگ سال آینده و علت انتخاب آن بدانید، با ما همراه باشید.

به گزارش ۷۲۴پرس دات کام بالاخره بعد از مدت‌ها انتظار روز گذشته مؤسسه پنتون (Pantone) رنگ سال آینده میلادی را اعلام کرد؛ رنگی که برای بسیار از مردم شناخته شده بوده و حتی ممکن است رنگ محبوب و مورد علاقه آنها باشد: رنگ آبی کلاسیک.

رنگ سال 2020- (724press.com)

وبسایت این شرکت اعلام کرد که در حالی که رنگ آبی القاگر حسی از آرامش، اعتماد به نفس و برقراری ارتباط است، رنگ آبی کلاسیک نمادی از اعتماد بوده و ایده‌آل برای نمایشی دنیایی جدید است. همچون گذشته رنگ معرفی شده سال آینده میلادی نیز نتیجه‌ی نهایی روانشناسی اجتماعی و بررسی سلایق عموم و اقشار خاصی همچون هنرمندان یا طراحان مد و پوشاک است.

براساس تحلیل‌های موجود رنگی آبی کلاسیک دارای لطافت و حسی از همبستگی است و به ویژه در هنگام آشفتگی‌های سیاسی، محیطی و اجتماعی می‌تواند به عنوان یک تسکین دهنده و آرامش‌بخش به کار آید.

به گفته یکی از اعضای این مؤسسه ما هم اکنون در زمان ایمان و اعتماد زندگی می‌کنیم و رنگ آبی کلاسیک می‌تواند یکپارچگی ما را حفظ کند. در نهایت این رنگ نمادی از قدرت و آسایش خاطر است. هرچند در این میان و از آنجایی که این رنگ سایه‌ای از رنگ آبی است به باور عده‌ای این رنگ می‌تواد به حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری نیز اشاره‌ای داشته باشد. هرچند این تفسیر در حد حدس و گمان است.

رنگ سال 2020- (724press.com)

رنگ سال جاری میلادی رنگ مرجانی بود، رنگی از طبیعت که به عنوان رنگی اجتماعی و خوشامدگو انتخاب شده بود. در سال ۲۰۱۸ رنگ بنفش تیره به عنوان رنگ سال انتخاب شد که قرار بود پیام حمایت از محیط زیست و احترام در نظر گرفته شود.  به نظر می‌رسد پیام امسال مؤسسه پنتون در انتخاب رنگ سال بازتابی از آرامش همراه با افزایش تعاملات اجتماعی است.

مطلب مرتبط: مؤسسه پانتون اعلام کرد: بنفش پر رنگ، رنگ سال ۲۰۱۸

نظر شما در مورد انتخاب امسال مؤسسه پنتون چیست؟ رنگ آبی کلاسیک برای شما چه معنا و مفهومی دارد. ۷۲۴پرس دات کام همچنان مشتاق شنیدن نظرات شما عزیزان است.