پیش غذا شاید بخشی همیشگی از وعده‌های ناهار و شام سفره ما ایرانی‌ها نباشد، اما روز به روز بیش از قبل مورد توجه خانواده‌ها قرار گرفته است. همانگونه که از نامش پیدا است، پیش غذا نوعی وعده سبک است که شما را برای میل کردن شام آماده می‌کند. سوپ یکی از پیش غذاهای محبوب است، اما گاهی بد نیست به سراغ تجربه‌های خوراکی‌های متنوع‌تر برویم. در این مجال با ۷۲۴پرس در مرور دو پیش غذای لذیذ و فوری همراه شوید.

کودکان معمولاً به سادگی از غذا خوردن استقبال نمی‌کنند، بنابراین گاهی درست کردن میان وعده‌های خوش آب و رنگ می‌تواند تشویقی برای کودک در نظر گرفته شود که او را برای خوردن غذا وسوسه کند. مطمئناً بزرگسالان هم دست رد به سینه یک پیش غذای جذاب و خوش عطر و طعم نخواهند زد.

پیش غذا (724press.com)

شاید دفعه بعد که میزبان مهمانی خانوادگی هستید، دوست داشته باشید سفره و میز خود را با یک پیش غذای دلپذیر رنگارنگ‌تر کنید. هرچند با سرد شدن هوا سوپ همچنان یک پیش غذای محبوب و جذاب است؛ اما بیایید این بار کمی متفاوت‌تر عمل کنیم. به همین خاطر ۷۲۴پرس این بار در سفری به کشور ایتالیا، شما را با دو نوع پیش غذای سبک و محبوب ایتالیایی آشنا خواهد کرد.

مطلب مرتبط: طرز تهیه سوپ عدس، مقوی و سرشار از پروتئین

طرزتهیه آرانچینی (Arancini) یا کوفته برنجی به سبک ایتالیایی

آرانچینی برنج (724press.com)

اگر به دنبال یک پیش غذای ساده هستید که هم وقت چندانی از شما نگیرد و هم لذیذ و خوش عطر و طعم باشد، بد نیست به سراغ آرانچینی یا همان کوفته برنجی بروید. این نوع کوفته که در اصل متعلق به کشور ایتالیا است، انواع مختلفی دارد که در این مجال طرز تهیه نوع پنیری آن را مرور می‌کنیم.

مواد لازم:

  • ۳ فنجان آب مرغ کم نمک
  • ۱ فنجان برنج
  • ۲ قاشق غذاخوری دانه کاج برشته شده (می‌توانید از مغزهای دیگری نیز استفاده کنید)
  • نصف پیمانه پنیر موتزارلای رنده شده
  • نصف پیمانه پنیر فونتینا (نوعی پنیر ایتالیایی)
  • نصف پیمانه پنیر پارمسان
  • ۲ قاشق غذاخوری جعفری خرد شده تازه
  • ۲ عدد تخم مرغ بزرگ
  • یک و نیم پیمانه خرده نان
  • مقداری روغن گیاهی برای سرخ کردن
  • نمک به میزان لازم

طرز تهیه:

کوفته برنجی ایتالیایی (724press.com)

یک قابلمه متوسط را روی شعله متوسط رو به بالای گاز قرار داده و آب مرغ و یک چهارم قاشق چایخوری نمک را داخل آن بریزید و صبر کنید به جوشیدن بیفتد. حالا نوبت اضافه کردن برنج است، در این مرحله شعله را کم کرده و محتویات ظرف را هم بزنید تا زمانی که برنج پخته و نرم شود. معمولاً این بخش در حدود بیست دقیقه زمان می‌برد. 

سپس محتویات ظرف را داخل یک سینی مخصوص فر ریخته و اجازه دهید کاملا سرد شود. در ادامه دانه کاج بو داده را به همراه پنیر موزارلا، پنیر فونتینا و جعفری داخل کاسه‌ای ریخته و به خوبی مخلوط کنید و سپس کنار بگذارید.

تخم مرغ‌ها را در کاسه‌ای بزرگ شکسته و به خوبی بهم بزنید و سپس برنج خنک شده، پنیر پارمسان و ۲/۳ پیمانه از خرده‌های نان را به آن اضافه کنید و بعد از مخلوط کردن آن را به شکل گلوله‌های کوچک شکل دهید. (با این میزان تقریباً ۱۶ عدد)

کوفته برنجی ایتالیایی (724press.com)

باقیمانده‌ی خرده‌های نان را در یک ظرف گود بریزید. حالا با کمک انگشتان‌تان حفره‌ای در مرکز هر گلوله برنجی ایجاد کرده و دو قاشق چایخوری از میکس پنیر و جعفری را داخل آن قرار دهید. سپس دوباره گلوله برنجی را شکل داده و حفره را به خوبی بپوشانید. بعد از آماده کردن تمام گلوله‌های برنجی آنها را در خرده‌های نان غلطانده و داخل سینی بچینید. بعد از اتمام کار سینی را داخل یخچال گذاشته و اجازه دهید یک ساعت بماند و به خوبی خنک شود. اگر یک شب آنها را داخل یخچال نگهداری کنید، نتیجه بهتر خواهد بود. اما توجه داشته باشید قبل از سرخ کردن، یک بار دیگر آنها را در خرده‌های نان بغلطانید.

یک قابلمه بزرگ را روی شعله متوسط اجاق قرار داده و روغن گیاهی را داخل آن بریزید. وقتی روغن کاملاً داغ شد، گلوله‌های برنجی را داخل آن انداخته و تازمانی که رنگ‌شان طلایی- قهوه‌ای شود، سرخ کنید. (این مرحله تقریباً چهار دقیقه طول می‌کشد). در نهایت آنها را بعد از سرخ شدن روی حوله کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی‌شان گرفته شود. می‌توانید کمی نمک یا پنیر رنده شده هم روی آنها بپاشید. پیش غذای فوری و ساده شما آماده سرو شدن است. آن را در کنار سس دلخواه خود میل کنید. نوش جان

کوفته برنجی ایتالیایی (724press.com)

نکته: شما می‌توانید به جای مخلوط پنیر و جعفری، مغز این کوفته‌های برنجی را با مواد دلخواه خود مثل گوشت چرخ کرده یا سبزیجات پر کنید. این دیگر به سلیقه و ذائقه‌ی شما بستگی دارد.

 اما بد نیست این بار به سراغ یک پیش غذای لذیذ و فرمی ساده از پیتزا برویم که قطعاً توجه شما را به خود جلب خواهد کرد.

طرز تهیه بروشتا (Bruschetta Pizzaiola)

بروشتا (724press.com)

بروشتا یا بروسکتا نوعی پیش غذا یا میان وعده سبک ایتالیایی است که ناخودآگاه شما را به یاد پیتزا خواهد انداخت. استفاده از گوجه فرنگی، روغن زیتون خالص و ریحان باعث شده این پیش غذا طعمی تازه و دلفریب داشته باشد. از سوی دیگر اضافه کردن پنیر به آن، کودکان را نیز مجذوب این پیش خوراک خواهد کرد.

مواد لازم:

  • یک عدد نان باگت، اسلایس شده
  • پنیر موزارلا به میزان کافی
  • گوجه گیلاسی خرد شده- هر عدد گوجه گیلاسی را به ۴ قسمت تقسیم کنید
  • یک دسته ریحان تازه برای تزئین و گارنیش پایانی
  • روغن زیتون فرا بکر (خالص)
  • نمک و پودر فلفل سیاه تازه

طرز تهیه:

بروشتا (724press.com)

فر را از قبل روشن کرده و دمای آن را روی ۳۷۵ درجه فارنهایت (۱۹۰ درجه سانتیگراد) تنظیم کنید. حالا ورقه‌های نان تست را کمی روی شعله گاز یا گریل تست و برشته کرده و سپس کنار بگذارید.

مطلب مرتبط: طرز تهیه نان تست در منزل

در یک کاسه مناسب پنیر موتزارلا و گوجه فرنگی‌های خرد شده را مخلوط کنید و مقدار کمی روغن زیتون و نمک و فلفل سیاه تازه را به آن اضافه کنید. بعد از آنکه مخلوط فوق آماده شد، مقداری از آن را روی هر تکه نان تست بریزید و داخل یک سینی فر بچینید.

بروشتا (724press.com)

اگر دوست دارید کمی دیگر پنیر روی نان‌ها ریخته و آنها را داخل فر گذاشته و برای ده دقیقه یا تا زمانی که پنیرها آب شده و به رنگ طلایی روشن درآیند، بپزید. بعد از بیرون آوردن از فر، سینی را برای چند دقیقه کنار بگذارید تا کمی خنک شوند و در نهایت نان‌ها را با مقداری ریحان تازه و کمی روغن زیتون و نمک و فلفل اضافه تزئین و سرو کنید. نوش جان

 امیدوارم از این مرور کوتاه بر دو پیش غذای فوری و خوشمزه لذت برده باشید. فراموش نکنید نظرات و پیشنهادات خود را با ما در ۷۲۴پرس دات کام در میان بگذارید.