اخبار مربوط به ساخت مجدد سریال فرندز که به نوعی یک تجدید خاطره با این سریال قدیمی و محبوب تلویزیونی است، باعث خوشحال طرفداران این مجموعه شده است. تماشای جمع شدن مجدد دوستان گرد هم و لحظات تلخ و شیرینی که رقم می‌زنند قطعاً برای بسیاری باعث مسرت و خوشحالی است، هرچند «متیو پری» یکی از بازیگران اصلی این مجموعه ظاهراً دل خوشی از این داستان نداشته و از عدم علاقمندی خود برای حضور مجدد در این سریال صحبت کرده است!

سریال فرندز (دوستان) مجموعه طنز تلویزیونی است که در قالب ۱۰ فصل و در فاصله سال‌های ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۴ از شبکه‌ی NBC پخش شد. این سریال در زمان پخش به یکی از سریال‌های محبوب کمدی تبدیل شده و موفق به جلب توجه مخاطبان شده و بینندگان بسیاری پیدا کرد. خط داستانی این سریال پیرامون زندگی روزمره‌ی ۶ دوست ساکن شهر نیویورک و لحظات شاد، کمدی یا ناراحت کننده‌ای است که در کنار هم تجربه می‌کنند.

متیو پری-سریال فرندز (724press.com)

در طول سال‌های بعد علاقمندان سریال بارها از ساخت دنباله این سریال صحبت کردند، شایعاتی در این زمینه به گوش رسید و بعد از مدتی تکذیب شد. اما به نظر می‌رسد زمزمه ساخت ادامه این سریال کم کم به امری جدی تبدیل شده است. علاقمندان این سریال دوست دارند یک بار دیگر گروه «سنترال پرک» (Central Perk) دور هم جمع شوند و شاهد تجدید خاطره با این سریال قدیمی و محبوب باشند.

مطلب مرتبط: ۱۲ نکته جالب سریال فرندز که به آن‌ها توجه نکرده‌ایم

اگر شما هم از بینندگان سریال فرندز بوده باشید قطعاً با هنرپیشگان اصلی این سریال یعنی «متیو پری» (Matthew Perry)، «جنیفر آنیستون» (Jennifer Aniston) «کورتنی کاکس» (Courteney Cox)، «لیسا کودرو» (Lisa Kudrow) «مت له بلانک» (Matt LeBlanc) و «دیوید شویمر» (David Schwimmer) آشنایی دارید. بی‌تردید تماشای مجدد آنها در کنار هم لذت‌بخش است؛ هرچند متیو پری که نقش شخصیتی به نام «چندلر بینگ» (Chandler Bing) را در این سریال بازی می‌کرد میل چندانی به این تجدید دیدار از خود نشان نداده است. 

متیو پری-سریال فرندز (724press.com)

اما چرا علیرغم اشتیاق فراونان طرفداران سریال برای بازگشت پری در نقش چندلر و همینطور محبوبیت قابل توجه این سریال، پری چندان از این ایده استقبال نکرده است؟ چه دلایلی باعث شده او این فرصت طلایی برای خودنمایی مجدد را اینگونه مورد بی‌توجهی قرار دهد؟ در ادامه با ۷۲۴پرس (724press.com) همراه باشید تا ببینیم سبک زندگی پری چگونه او را به این موضع گیری کشانده است.

متیو پری-سریال فرندز (724press.com)

یکی از بزرگترین دلایلی که این تجدید دیدار دوستانه در شرایط فعلی مورد توجه پری قرار نگرفته است به مشکلات سلامتی او بازمی‌گردد؛ در واقع او هم اکنون نیاز دارد وقتش را صرف بازیابی سلامت و قدرت جسمانیش کند. به گزارش فاکس (Fox)، پری اخیراً آشکار کرده است که این اواخر به مدت سه ماه در بیمارستان بستری بوده است. او بعد از جراحی مربوطه به بازسازی فتق روده، در بیمارستان بستری شد. این بیماری به وجود سوراخ در روده یا به طور کلی دستگاه گوارش اشاره دارد که ممکن است در هر بخشی از مسیر گوارشی همچون معده، روده کوچک و روده بزرگ رخ دهد.

متیو پری-سریال فرندز (724press.com)

اما ظاهراً این تمام مشکل نیست. پری در ادامه این مصاحبه در مورد دیگر مشکلات گوارشی که در گذشته با آنها دست و پنجه نرم کرده است نیز صحبت کرد. او می‌گوید در سال ۲۰۱۳ اعتیاد او به مصرف مشروبات الکلی و داروی مسکن ویکودین به صورت جدی سلامتش را در معرض خطر قرار داده بود. بد نیست بدانید زیاده روی در مصرف الکل ریسک ایجاد سوراخ در دستگاه گوارش را افزایش می‌دهد؛ بنابراین اعتیاد او شرایط امروز پری را تشدید کرده و چه بسی عامل اصلی ایجاد آن بوده است. با توجه به این مشکلات متیو پری حقیقتاً نیازمند زمانی برای بهبود و بازپروری است.

متیو پری-سریال فرندز (724press.com)

با یک نگاه به شرایط جسمانی این بازیگر، جای چندان تعجبی نیست که بازگشت سریال فرندز برای او همچون کابوس ترسناک به نظر برسد. بله، شاید باورتان نشود ولی این نظر متیو پری است. او در ادامه توضیح دلایل خود برای پرهیز از حضور مجدد در سریال فرندز در گفتگو با «ورایتی» (Variety) اعلام کرد که این مسئله همیشه برایش همچون یک کابوس بوده است. او اضافه می‌کند که در این مورد کاملاً جدی صحبت می‌کند. اینکه وقتی می‌خوابد این کابوس همیشه با او است که مجبور است یک بار دیگر در سریال فرندز بازی کند و برایش عجیب است که دیگران هیچ اهمیتی به این مسئله نمی‌دهند.

متیو پری-سریال فرندز (724press.com)

پری می‌گوید:

در کابوس‌هایم ما همیشه در حال تکرار کل سریال هستیم و این بازسازی برای دیگران هیچ اهمیتی نداشته و باعث نگرانی آنها نمی‌شود. بنابراین اگر از من در این مورد بپرسید با صراحت کامل پاسخ می‌دهم که هیچ میلی به این کار ندارم. ما این سریال را در بهترین زمان و در نقطه اوج محبوبیتش به پایان رساندیم؛ پس چرا حالا باید این مسئله را فراموش کرده و از نو دوباره آن را تکرار کنیم؟ به همین خاطر پاسخ من به این مسئله یک نَه قاطع است!

البته ظاهراً این تنها دلیل پری برای رد پیشنهاد حضور مجدد در سریال فرندز نیست، چون براساس زمزمه‌هایی که به گوش می‌رسد ظاهراً او بیشتر مشتاق است کارهای دیگری را تجربه کند. به گزارش ۷۲۴پرس دات کام، او اشاره می‌کند که اکنون و در نیمه‌ی دوم زندگی خود مایل نیست بار دیگر در یک برنامه طنز تلویزیونی و استاندارد بازی کند، بلکه ترجیح می‌دهد در این برهه از زندگیش در آثار دراماتیک، تیره و چالش برانگیزتری حاضر شود.

متیو پری-سریال فرندز (724press.com)

در حالی که بیشتر طرفداران سریال دوستان از متیو پری و شخصیت چندلر بینگ خاطرات خوبی دارند، اما نکته تلخ ماجرا این است که خود این بازیگر از حضورش در این سریال چیز زیادی به خاطر نمی‌آورد! به گزارش «دیلی بیست» (The Daily Beast)، متیو پری بخش زیادی از کارهایی که در این مجموعه طنز تلویزیونی انجام داده را از خاطر برده است. درحقیقت او می‌گوید قادر نیست سه سال از این نمایش را به طور کامل به خاطر بیاورد که این مسئله هم ممکن است از عوارض جانبی اعتیاد شدید او به الکل و داروهای مسکن باشد که در طول دوران فیلمبرداری این سریال با آنها درگیر بوده است.

متیو پری-سریال فرندز (724press.com)

در سال ۱۹۹۷ او برنامه ۲۸ روزه ترک اعتیاد به ویکودین را انجام داده و در سال ۲۰۰۱ در بیمارستان بستری شد تا از اثرات سوءمصرف مواد مخدر و آرام بخش‌هایی همچون متادون و آمفتامین و نیز اعتیاد به الکل بهبود پیدا کند. پری در گفتگو با BBC اعلام کرد هرگز در طول فیلمبرداری سریال نوشیدنی مصرف نکرده است، اما اغلب به شکلی دردناک از عوارض حالت خماری رنج می‌برده است. اما چرا حافظه او تا این حد آسیب دیده است؟

متیو پری-سریال فرندز (724press.com)

به گزارش دیلی بیست مصرف دراز مدت الکل می‌تواند باعث آسیب دیدگی یا حتی مختل شدن عملکرد هیپوکمپوس (hippocampus) یا هیپوکامپ شود؛ ناحیه‌ای در مغز که به شکل‌گیری خاطرات جدید کمک می‌کند.

متیو پری-سریال فرندز (724press.com)

به گزارش ۷۲۴پرس، در سال ۲۰۰۲ متیو پری در گفتگو با مجله پیپل (People) اشاره کرد در طول دوره‌ای از زندگیش در طول روز به مقداری فراوانی الکل نوشیده و در کنار آن مقداری بیشتری قرص استفاده می‌کرده است. به همین خاطر ممکن ساده‌ترین دلیل پری برای عدم نشان دادن علاقه به حضور در سریال فرندز همین یادآوری تلخ خاطرات گذشته باشد که زندگی به ویژه سلامت او را عمیقاً تحت تأثیر قرار داده است. 

در سال ۲۰۱۷ «تبلوید» (tabloid) در گزارشی ادعا کرد هرچیزی که سلامت پری را در معرض خطر قرار داده است از اعتیاد جدی او به مصرف مشروبات الکی، استفاده بی‌رویه از قرص‌های مسکن و اعتیادآور و البته رژیم غذایی بد نشأت می‌گیرد؛ به طوری که حتی او را نیازمند پیوند کبد کرده است. در فوریه سال ۲۰۱۸، ABC اعلام کرد پری برای درمان بیماری خاصی به مرکز بازپروری بازگشته است، هرچند نوع بیماری در هاله‌ای از ابهام بود. همچنین به گزارش BBC متیو پری هم اکنون در حال طی کردن مراحل بازپروری است.

متیو پری-سریال فرندز (724press.com)

این هنرپیشه در گذشته اعلام کرد که از ضعف حاد دستگاه گوارشی رنج می‌برد؛ نوع خاصی از ورم پانکراس که ممکن است به علت مصرف بیش از اندازه الکل و مواد مخدر باشد. او در ادامه در مورد شرایط جسمانی خود در دوره بیماری صحبت کرد و گفت وضعیت سلامتیش به اندازه‌ای ناخوشایند بوده که به سختی قادر به خوردن یا آشامیدن بوده است.

درنهایت با توجه به این مشکلات که گریبانگیر متیو پری شده است، عجیب نیست که او میلی برای حضور در یک سریال کمدی نداشته باشد. با این حال باید منتظر بود و دید آینده برای او و دیگر بازیگران این سریال چه خوابی دیده است؟

متیو پری-سریال فرندز (724press.com)

در پایان امیدوارم از مطالعه این مطلب و همراهی ۷۲۴پرس دات کام لذت برده باشید. آیا شما هم از طرفداران سریال فرندز هستید؟ نظر شما در مورد ساخت مجدد این سریال چیست؟ جدایی متیو پری از این مجموعه چه تأثیری روی تجدید خاطره با این سریال دارد؟ خوشحال می‌شویم نظرات خود را با ما نیز در میان بگذارید.