کلم یکی از سالم‌ترین مواد غذایی جهان است که در دستورهای آشپزی متنوعی مورد استفاده قرار داد. انواع کلم همواره بخشی از اسموتی‌های سبز و خوشمزه را به خود اختصاص داده و در عین حال به عنوان گارنیش، زینت‌بخش وعده‌های شام و ناهار ما هستند. از کلم در تهیه انواع سوپ و سالاد نیز استفاده می‌شود. اکنون که در فصل پاییز به سر می‌بریم بد نیست طرز تهیه یک سالاد خوشمزه و مقوی کلم را یاد بگیریم. با ۷۲۴پرس همراه باشید.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید کارشناسان و متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که هر فرد حتماً باید در طول هفته حداقل یک وعده کلم مصرف کند. این مسئله نشان دهنده‌ی اهمیت این سبزی سالم و مقوی است. واقعیت این است که خواص سلامتی و فواید انواع کلم برای بدن انسان بر کسی پوشیده نیست؛ خواصی که دانستن آنها شما را شگفت‌زده کرده و حتی باعث ترغیب شما به مصرف بیشتر این ماده خوراکی سالم شود.

برگ کلم (724press.com)

به گزارش ۷۲۴پرس (724Press.com)، اگر قرار باشد به طور خلاصه به فواید مهم و ارزشمند کلم اشاره کنیم باید بگوییم کلم تأثیری مثبت روی ترمیم و سلامت استخوان‌های بدن دارد، شادابی بیشتری به پوست شما بخشیده و در کنار آن سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. همین مسئله به ویژه در این روزهای سرد پاییزی انگیزه‌ای خوب برای مصرف کلم به شمار می‌رود؛ چرا که این روزها بسیاری با بیماری‌های شایع این ایام از سال همچون سرماخوردگی و آنفولانزا دست به گریبان هستند.

مطلب مرتبط: طرز تهیه سوپ کلم بروکلی ویژه افراد مبتلا به دیابت

کلم همچنین بینایی شما را تقویت کرده، جلوی التهابات بدن را گفته و از شما در برابر ابتلا به سرطان محافظت می‌کند.

گل کلم (724press.com)

فکر می‌کنم این همه فواید به اندازه کافی وسوسه انگیز باشد که این سبزی را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید. به همین مناسبت در ادامه با ۷۲۴پرس دات کام همراه باشید تا دستور تهیه یک نوع سالاد بسیار ساده و مقوی کلم و گلم کلم را مرور کنیم.

مواد لازم:

  • یک چهارم فنجان آبلیموی تازه
  • ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون فرا بکر و خالص
  • ۱ عدد کلم، شسته شده و خرد شده
  • یک چهارم پیاز قرمز یا بنفش که به صورت اسلایس‌ها باریک خرد شده باشد
  • ۱/۳ فنجان پنیر فتا خرد شده
  • ۱/۳ فنجان کشمش زرد
  • ۱/۳ فنجان دانه کاج
  • نمک و فلفل به میزان کافی

همچنین شما به مقداری گل کلم و ۲ قاشق غذاخوری اضافه روغن زیتون خالص نیز احتیاج دارید که بخش دوم سالاد را در بر می‌گیرد.

طرز تهیه:

سالاد کلم (724press.com)

ابتدا در یک سینی فر مناسب، گل کلم‌هایی که از قبل شسته و آماده کرده‌ایم را پخش کرده و روغن زیتون و مقداری نمک و فلفل را روی آنها می‌ریزیم. سینی را داخل فر ۴۵۰ درجه فارنهایت (۲۳۲ درجه سلسیوس) گذاشته و برای ۲۵ دقیقه برشته می‌کنیم. البته می‌توانید در طول پخت کلم‌ها را امتحان کرده و اگر ساقه‌ی آنها نرم شده باشد، سینی را از فر خارج کنید.

سالاد گل کلم (724press.com)

اما برای سالاد کامل در یک کاسه بزرگ آبلیموی تازه، روغن زیتون و نصف قاشق چایخوری نمک را مخلوط کنید. سپس برگ‌های خرد شده کلم را به آن اضافه کرده و بعد از هم زدن اجازه دهید ۵ دقیقه به حال خود باقی بماند تا طعم مواد به خورد هم برود. در ادامه گل کلم‌های برشته و کبابی شده را به همراه پیاز قرمز، کشمش، پنیر فتا و دانه کاج را به آن اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید. سالاد شما آماده است. نوش جان

سالاد کلم پیچ (724press.com)

نکته:

در صورت عدم دسترسی به دانه کاج می‌توانید از گردوی خرد و بو داده استفاده کنید.

مطلب مرتبط: رمز و راز تهیه سالاد کلم مخصوص کی.اف.سی

امیدوارم از این سالاد لذیذ پاییزی لذت برده و بعد از تهیه، از طعم دلپذیر و سالم آن در کنار اعضای خانواده و دوستان بهره ببرید. خوشحال می‌شویم نظرات و پیشنهادات خود را با ما در ۷۲۴پرس در میان بگذارید.