در سال‌های اخیر شاهد رونق گرفتن پخش سریال‌های کشورهای مختلف و جذب مردم به این آثار بودیم. یکی از این کشورها کره جنوبی است که به تدریج در میان بینندگان ایرانی محبوب شده و مورد توجه قرار گرفت. به همین خاطر جای تعجب ندارد که مردم نسبت به فرهنگ غذایی مردم کره کنجکاو شده و دوست دارند کمی بیشتر با منوی غذایی آنها آشنا شوند. در ادامه با ۷۲۴پرس همراه شوید تا طرز تهیه رول تخم‌مرغی به سبک کره‌ای را بیاموزیم.

منوی خوراکی کشورهای مختلف همواره توجه افرادی از دیگر کشورها را مجذوب خود می‌کند؛ به طوری که در سال‌های اخیر شاهد رونق گرفتن بازار گردشگری غذایی شدیم. از سوی دیگر جشنواره‌های گوناگون با محوریت غذا که در کشورهای مختلف جهان برگزار می‌شود نیز باعث توجه هرچه بیشتر مردم به این حوزه شده است.

رول تخم مرغی کره ای (724press.com)

از سوی دیگر به مدد دنیای رسانه و آشنایی با محصولات فرهنگی کشورهای مختلف، مردم رفته رفته به عادات رفتاری و حتی غذایی دیگران علاقمند می‌شوند و دوست دارند اطلاعات بیشتری در مورد آنها بدانند.

مطلب مرتبط: طرز تهیه رول تخم مرغی شاهی

این همان مسئله‌ای است که باعث شده کره جنوبی نیز در سال‌های اخیر بیش از گذشته مورد توجه ایرانیان قرار گرفته و آنها را حتی نسبت به فرهنگ غذایی کنجکاو کند.

رول تخم مرغی کره ای (724press.com) 

کیمچی یکی از این غذاها است که برای مدتی بسیار مورد توجه به ویژه نسل جوان ما قرار داشت؛ هرچند منوی خوراکی‌های رنگارنگ کره چیزهای دیگری هم برای عرضه دارد. به عنوان نمونه در ادامه به مرور دستور تهیه نوعی املت به سبک کره‌ای خواهیم پرداخت که در زبان کره‌ای از آن به عنوان  «Gaeran Mari» یاد می‌شود. در این بررسی ۷۲۴پرس دات کام را همراهی کنید.

رول تخم مرغی کره ای (724press.com)

این املت رولی تخم مرغی دستور تهیه‌ای بسیار ساده دارد؛ به طوری که از این نظر با املت به سبک آمریکایی برابری می‌کند. هرچند این اگ رول ظاهری دلپذیر و فریبنده داشته و می‌توان از آن در کنار انواع غذاهای دیگر نیز استفاده کرد. از سوی دیگر مواد استفاده شده در این غذا باعث شده که این املت بسیار سالم، لذیذ و سرشار از پروتئین باشد.

مطلب مرتبط: غذای ملل: طرز تهیه گولاش

به همین خاطر معمولاً به عنوان صبحانه‌ای کامل مصرف شده و از آن در کنار دیگر غذاهای کره‌ای سرو شده در وعده‌ی ناهار یا شام استفاده می‌شود.

رول تخم مرغی کره ای (724press.com)

همچون اغلب غذاهای کره‌ای، این غذا نیز نیازمند فراهم کردن مواد خوراکی متنوعی است. به گزارش ۷۲۴پرس (724press.com)، شما می‌توانید در تهیه آن از انواع سبزیجات مختلف، انواع گوشت و حتی جلبک دریایی نیز استفاده کنید. با این حال اگر این مواد در دسترس‌تان نبود هم مسئله‌ای نیست، کمی پنیر اضافه کنید و باور داشته باشید که این املت هنوز هم بسیار خوشمزه و مقوی است.

رول تخم مرغی کره ای (724press.com)

مواد لازم:

  • ۳ عدد تخم مرغ
  • نصف یک عدد پیاز، خرد شده
  • نصف یک عدد هویج، خرد شده
  • جلبک دریایی
  • یک قاشق چایخوری مخلوط نمک و فلفل
  • مقداری روغن گیاهی برای سرخ کردن املت

طرز تهیه:

ابتدا تخم مرغ‌ها را در کاسه‌ای ریخته و با چنگال یا همزن دستی به خوبی به هم بزنید. در ادامه پیاز و هویج ریز خرد شده را اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید، در نهایت نوبت اضافه کردن نمک و فلفل است.

مطلب مرتبط: غذای ملل: طرز تهیه راویولی

در ادامه داخل ماهیتابه مقداری روغن گیاهی ریخته و آن را روی شعله کم قرار دهید. بعد از گرم شدن روغن، مخلوط تخم مرغ را داخل ماهیتابه ریخته و پخش کنید.

رول تخم مرغی کره ای (724press.com)

اجازه دهید املت برای چند دقیقه به آرامی بپزد. سپس ورق جلبک دریایی را روی سطح املت گذاشته و از یک گوشه ماهیتابه با کمک کفگیر یا قاشق آرام آرام املت را رول کنید. بعد از اتمام کار رول تخم مرغی آماده را کنار گذاشته و اجازه دهید برای چند دقیقه خنک شود. سپس آن را به قطعات دلخواه برش زده و داخل ظرف پذیرایی قرار دهید.

روش دیگر سرو این املت به این شکل است که بعد از آماده شدن رول تخم مرغی، آن را مثل سوشی داخل ورقه‌ای جلبک پوشیده شده با برنج بپیچید.

رول تخم مرغی کره ای (724press.com)

نکته:

اگر ماهیتابه کوچکی دارید، مایه تخم مرغی را طی دو مرحله اضافه کنید و آرام آرام املت را رول کنید. همچنین اگر به جلبک دسترسی ندارید می‌توانید از ورق نازک ژامبون یا گوشت پخته شده استفاده کنید. در نهایت اجازه ندهید کمبود مواد خوراکی خاصی شما را از امتحان کردن طعم این املت لذیذ و سالم محروم کند. نوش جان 

در پایان این مطلب امیدواریم این دستور تهیه برای شما خوانندگان عزیز ۷۲۴پرس جالب توجه بوده باشد. شما دوست دارید با طرز تهیه کدام غذای معروف بین‌المللی آشنا شوید؟ ایده‌های خود را با ما نیز در میان بگذارید.